Årets første båttur

Fint og stille på sjøen i dag.
Men ganske skarp luft og egentlig for kaldt til å sitte ute.
Akkurat det var faktisk bedre i påska. Iallefall her ute i skjærgården.
Hjemme er det sikkert litt annerledes.
Merkelig det der, at det er så forskjell når avstanden er såpass liten.

Vi har  vært på en liten båttur i finværet.
Ei rute jeg har sett meg ut som en potensiell padletur.
Men det frista ikke så mye å padle aleine,
dessuten frista ikke temperaturen til å sitte i en så liten farkost.
Dermed tok vi båten og kjørte samme “løype”,
så nå kan jeg veien til en annen gang.
En dag værgudene er en smule mer vennlige og sper på med litt varme.
Slik at en ikke fryser i hjel om en skulle være så uheldig å velte.

Før  vi dro ut på hytta hadde jeg en liten plan om å ta årets første bad i dag.
Men det var før jeg sto her ute i ullgenser og tykk boblejakke
og fortsatt kjente at lufta var skarp og aldeles ikke veldig sommervarm og deilig.

Jeg pingla ut rett og slett.
Allerede før jeg hadde leita frem bikinien ..
Det er et tydelig tegn på at jeg begynner å bli gammel.
Det neste er når jeg foretrekker å sitte i skyggen fremfor midt i sola.
Håper det er en god stund til jeg er der!

Må innrømme at jeg er i mitt rette element her ute.
Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne solgt huset og bosatt meg på hytta.
Sammen med drømmemannen altså.
Det måtte jo en del ombygging og oppgradering til her ute,
før det kunne kalles en helårsbolig.
Pluss en bruksendring.
For en kan jo ikke bare bestemme seg for å flytte ut på hytta – det er ikke lov!
Merkelig egentlig, at noen bare kan bestemme slikt.
Over en eiendom en eier selv, og betaler i dyre dommer for å ha.

#båttur #sol #sørlandsvår #smeigedag #randesund #kristiansand

—> midtlivskrise <—

3 kommentarer
    1. Åhhh! Jeg har så lyst på hytte ved sjøen, men det ligger langt utenfor rekkevidde. Satt og så på FINN nå i kveld 🙁 Heldige er dere! Det ser helt vidunderlig ut 🙂

    2. hærlige bilder da :))hadde pingla ut jeg også om det var sjøbading på programmet for det har nesten føltes som årets kaldeste dag ute i dag tross noe solskinn.

    3. hyttelive er fantastisk!!
      har selv en hytte, men del ligger ikke så fint til da, den ligger midt på en støl midt på fjellet, men liker meg vledig godt der.
      skjønner og ser at du trives på hytten.
      så en må bare kose seg godt når en først er der tenker jeg =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg