Tidlig en fræddags morgen

I dag starta dagen slik jeg egentlig skulle ønske alle dager starta.
Ti på seks var jeg ferdig dusja og stelt.
Sju gikk jeg på tur med bikkja.
Halv ni var jeg hjemme igjen. Litt kald, men med ny frisk luft innabords!

Så hvorfor pokker klarer jeg ikke starte hver dag på dette viset da?
Jeg vil jo gjerne .. men orker ikke ..
Det er litt større tiltak når en skal rett på jobb etterpå.

Kanskje er jeg rett og slett blitt for gammel, som denne nedlagte barnehagen?
Men av erfaring så husker jeg jo at mamma og pappa alltid sto opp lenge før dagen starta.
Jeg blir bare mer og mer sjusover jeg. Har ikke lyst til å ut av dyna når klokka ringer.
Sannsynligvis henger det sammen med at jeg sover så dårlig igjen.

.. og uten søvn duger helten ikke!
Mye å tenke på for tia, angående jobben og kroppen og andre gufne ting.
Hele denne friperioden min har jeg våkna med vondt i hodet.
Det gjør heller ikke saken bedre.
Ikke skikkelig migrene, bare noe sånn ulmende, ullent noe som ikke bryter ut skikkelig.
Hadde nesten vært bedre å få en skikkelig migrenetur en dag eller to,
og bli ferdig med det.

Det er egentlig ganske deilig å tusle rundt sånn i halvmørket.
Jeg hadde jo håpt å få tatt noen flotte bilder av soloppgangen, men det gikk ikke.
Da jeg kikka ut terrassedøra her så det ikke så overskya ut.
Men det var altså helt feil.

Fortsatt er det mange båter på vannet.
De fleste tenker vel som oss, det kan jo komme ei helg eller to til med flott vær.
Men innerst inne vet vi vel at årets båtsesongen nok er over nå.
Vi er jo i oktober, hallo!!

Møtte en svanefamilie på veien, eller rettere sagt på sjøen.
Brrrr. Så kaldt ut, men de kjenner kanskje ikke det de.
Jeg var iallefall alt for lite kledd for en slik morratur, og nei, sandalsesongen er over.
Til og med for meg. For et par uker siden.

Det begynner å bli lyst, og vi skal hjem igjen.
Zenta er litt mer morrafugl nå etter å ha vært hos sin andre familie i over ei uke.
De er sikkert mer A-mennesker enn oss,
eller så tror de at bikkja må ut før sola står opp og skur ho ut døra.
I den tro at de gjør noe greit.
Men dette dyret er jo et utpreget B-nmenneske … eeeeeh, B-dyr??
Så ho kikka skrekkelig rart på meg da jeg spurte om ho ville være med å gå tur.
Ho trodde sannsynligvis jeg hadde klikka.

Har tenkt meg ut på Plantasjen snart, men de må vel få lov å åpne først ..
Jeg har så lyst på ei blodbøk i hagen,
men regner med at jeg er for seint ute med det.
Likevel har jeg tenkt å sjekke, for det kan jo være det står ei enslig ei igjen i en krok.
Som bare har venta på å komme hjem til oss.

Ha en fin dag! :o)

Bildene er tatt i Auglandsbukta.
#godmorgen #soloppgang #båthavn #båtliv #høst #kristiansand

5 kommentarer
    1. Du hadde nokre vidunderlege bilder i dag. Viss ein vil stå tidleg opp, trur eg at det er lurt å leggje seg tidleg, noko eg aldri greier. Klokka blir som regel halv eit om natta, før eg sovnar.

    2. Halla! Helt til å begynnne med si at dennne siden er til kjempe stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de søteste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med på! Kanskje du kan være grei å dele den på bloggen? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du melder deg på selv og at du blogger enormt ofte fremover!!!!

    3. Nei uten søvn orker man ikke stå opp tidlig. Jeg er motsatt av deg.. DEISER hodet i tastaturet på kveldstid, og MÅ bare forlate stua og legge meg. Våkner kl 5.30 og får ikke sove mer. Da er jeg ferdig drukket kaffe og klar for dagen i 7 tida, hverdag som helg 😀 JADDDDA.. Men du hadde fått noen aledeles herlige bilder av himmelen der 🙂 Tenker du fikk litt påfyll jeg, etter denne turen med fine bilder. HA en fin dag 🙂

    4. hjelper, du var tidlig oppe.. jeg trodde jeg var tidlig oppe ( litt før 8) og var imponert av dette.. haha
      Men er noe med at når en har fri så er det OK å stå opp, mens når en må opp, så er det fysja fy å stå opp, virker vertfall sånn for meg.. haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg