Ojojoj!

I dag har jeg ryddet i klesskapene mine. Noen av dem iallefall. Uff. Kjedelige greier. Men jeg finner ikke en dritt lengre, og dessuten er det vel strengt tatt på tide å rydde vekk litt sommer her inne også. Nytter liksom ikke bare å skjule det med bark og vente på en ny vår, slik som i hagen ..

Jeg hadde denne ryddejobben i fjor på denne tiden også. Og de aller fleste andre årene. Men sist rydda jeg så godt at jeg aldri fant igjen sommertøyet ..

Jepp, det er mulig! Tuller ikke litt en gang. Kjipe greier, ikke det at jeg husker helt hundre prosent hva jeg ikke har funnet igjen, men jeg tror det ligger ei kasse, eller en Ikea-oppbevaringspose en eller annen plass. På loftet, innbilte jeg meg. Helt til jeg begynte og leite etter den i vår en gang. Og den var borte vekk! Aner ikke hvor, mulig den har havna på søpla sammen med noe annet. Det er jo en mulighet. Om det er tilfellet håper jeg noen fant det. For det var masse flott tøy der gitt ..

I sommer spilte det jo ikke så stor rolle da. Vi har jo hatt så fint vær at vi nesten ikke trengte tøy på kroppen. Og litt hadde jeg jo igjen her og der .. i noen skuffer, i noen andre skap ..

Jeg lider ingen nød ser du. Spesielt ikke når det gjelder noe å ha på seg.

Likevel har jeg aldri noe når jeg skal avgårde. På fest, på jobb, i syforening .. da mangler jeg det meste! Åpner jeg skapene bugner det! Men jeg har ikke noe .. Rart!

Jeg har vært litt shoppoholiker innimellom. Innrømmer det. Eeeeh, kanskje ikke bare litt heller. Nytter vel ikke å lyve seg fra den liksom, iallefall ikke om noen tilfeldigvis kikker inn bak disse skapdørene. Og nå snakker vi ikke bare skapene på soverommet, for her bugner det både på loftet og i det ekstra soverommet .. Ikke er det slitt, ikke har jeg vokst fra det (iallefall ikke alt!), jeg bare liker det ikke lengre. Er lei. Det er ikke så fint som da det flytta inn i dette skapet, til alt det andre som heller ikke var så fint lengre.

Smaken forandrer seg tydeligvis. Eller så er disse innkjøpene en del styrt av impuls. Og det fører sjelden noe godt med seg.

Nå skal jeg skjerpe meg! Sortere. Kaste. Gi vekk noe. Slenge noe i containeren for klesinnsamling nede ved Meny-butikken. Jeg har omtrent ikke kjøpt noe siden i vinter en gang. Nesten ikke noe jaffal. Noen sko og sånn, kanskje et par gensere. Ok da, jeg trengte sikkert ikke de tingene heller, men .. hadde bestemt meg for å rydde og kaste før jeg kjøpte noe nytt til sommeren. Har nesten holdt det. Har ikke rydda så veldig, men heller ikke anskaffa meg så mange plagg. Nå er det høst, og jeg må bare ha noe nytt! Og jeg skal sørge for at det får greit med plass også, slik at jeg finner det når jeg trenger det.

Lurt? Kjempelurt! Men sykt kjedelig .. sånn før innkjøpene kan starte .. :o))

9 kommentarer
    1. Jeg tok en sklikkelig opprensk i skapene mine for 2 år siden,,,,da var det ganske så fullt der med ting jeg ikke brukte og ting som ikke passet lenger…og som til og med var opp til 20 år gamle! Da var det på tide å kaste, gi bort osv. Det ble 2 store sekker, med flotte klær. Ei venninne av meg tok med seg sekkene til noen hun visste gjerne ville se igjennom dem før det ble kastet – fint om noe kunne brukes!
      Det var SÅ deilig å få litt luft i skapene,,,mere plass! Og siden da har jeg holdt det slik….Kjøper kun det jeg må ha! (skeier selvsagt ut en gang innimellom…).
      Men ja….jeg kjenner meg igjen i den der med å ikke føle at man har noe å ha på seg….. det er jo sprøtt når det henger klær på klær i skapet hva???? Det er hodet det er noe galt med da!!
      Ha en god helg.
      klem <3 <3 <3

    2. lulltove: Hehe .. da er vi litt like der. Liker dessverre også litt sånn dyre plagg som ikke alle vaser rundt i. Og tilføyer noen billige basisplagg innimellom. :o)

    3. Jeg har også ryddet i skapene mine og funnet ut at joda, jeg har da noe som kan brukes i år også 🙂 Jeg har shoppet noen veldig ok plagg til litt stiv pris, og så fyller jeg på med HM og Cubus 🙂

    4. Skulle ha shoppa litt i klesskapet ditt jeg kanskje ? jeg hater å gå i butikker og da jeg skulle finne frem klær til ferien i går fant jeg ut at alt jeg har er fra 4 – 10 år gammelt hehe jeg kan umulig slite mye på kleda ;0) pakker minimalt og finner meg noe lett og luftig i Brasil tenker jeg :))
      lykke til med opprøddinga, fretex blir glad om ikke annet !

    5. Jeg har 3 meter med Stolemen oppheng, og skuffer. Jeg har masse klær, og jeg er glad i å kjøpe klær. Har heldigvis lagt meg til en vane som tilsier at jeg skal prøve å finne noe som matcher opp imot det jeg er tro imot. Stort sett går det bra, mens andre ganer bommer jeg.
      Jeg har bestandig noe å ta på, men mitt problem er vell at jeg liker å pynte meg ofte…. Liker å gå i kjoler spesielt, og av og til skjørt.
      Mange har spurt meg opp igjennom om hvor skal du etterpå….Jeg skal ikke noe… Jeg liker bare å pynte meg. Derav “Jåla” Ja ja det skal jeg nok tåle.
      Jeg rydder også slik, og det trengs enkelt og greit. Lykke til:)

    6. Hehe, jeg må si jeg kjenner meg igjen;) Jeg hadde det også sånn, jo mer jeg kjøpte, jo vanskeligere ble det å finne noe å ha på seg. Jeg har tatt i bruk et lite soverom, og laget garderobe. Hengt opp det meste for å få oversikt. Jeg har for tiden kjøpestopp!
      Når det gjelder sommerklærne, er det mulig. Jeg hadde pakket bort to kasse som jeg først kom over på ettersommeren. Husket ikke at jeg hadde de klærne en gang. Nesten litt flaut å innrømme.
      Lykke til med ryddinga:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg