Ei god og varm uke er over

Hei og hå der ute. Da var både kjærringa, barnebarnet og mora til ungen tilbake i hjemlandet. Vi landet på Gardermoen til plaskregn og 11 grader. 30 grader mindre enn det vi har hatt den siste uka. Litt av en overgang. Men heldigvis var vi så trøtte at vi ikke helt tok det inn over oss. Norwegians fly til Korfu har jo avganger som ikke helt er beregnet for oss vanlige dødelige. Fire om natta lissom!!! Skulle ikke vært lovlig. Vi tok toget hjem og det tok jo sin tid før vi var i rett by da.

Siden da har jeg rukket både det ene og det andre. I går var jeg hos frisøren, mens jeg satt i stolen der fikk vi besøk fra Vestlandet, og nå er de akkurat gått. Vi skal nemlig i bryllup på øyeblikket og jeg skal være fotograf. Igjen. Må bare innrømme at jeg er minst like nervøs som sist, selv om brudebildene den gang ble veldig fine. Tenk om jeg ikke er så heldig denne ganga .. au, au, au. Jeg har nerver så det holder og er egentlig livredd for at jeg ikke skal få det til. Vielsen skal være utendørs, på ei brygge en eller annen plass. Vi skal møte noen andre og kjøre samlet så vi skal finne frem. Takk Gud for at det ikke regner i dag også. Får bare krysse fingre og alt det som er for at det blir oppholdsvær iallefall noen timer fremover.

I morra er jeg så heldig å få lov å tilbringe dagen og kvelden på jobb. Etter denne siste ferien etter ferien ligger jeg liksom noen timer i minus, så jeg må jo få opparbeidet meg noen fritimer igjen. Iallefall komme i null. Så her kom en tilbake til hverdagen i rekordfart.

Vi har hatt ei flott uke. Albania, som skulle være så uberørt og lite turistifisert var en skuffelse, men ellers har alt bare vært greit. Tre generasjoner på et rom i over en uke har ikke bydd på verken utfordringer eller problemer. Vi har bare kost oss. Rett og slett. Snuppa til mormor må være verdens mest tålmodige og snilleste unge. Jada, vet jeg er litt inhabil her og har vel igrunnen ikke lov å uttale meg om slikt, men ho imponerte stort. Den lille jenta har dratt rundt på kofferten sin aleine, er utrolig selvhjulpen og nesten alltid like blid. Med det lyse håret og de store blå øynene vekket ho stor oppmerksomhet hvor enn vi gikk.

Drømmemannen og jeg har aldri vært borte fra hverandre så lenge før. Så selv om turen var vellykket så var det utrolig godt å komme hjem igjen. Mer om ferien, og ikke minst bilder, kommer litt etter hvert. Nå ville jeg igrunnen bare innom for å si at det fortsatt er liv i kjærringa, og sist men ikke minst ønske dere alle ei flott helg. :o)

4 kommentarer
    1. Så fint at dere har hatt en fin ferie. Det er godt å komme seg bort litt….og sikkert utrolig hyggelig å dra ilag med datter og barnebarn :))
      Kan tenke meg det ble stor temperaturforandring når dere landet her ja,,,siden dere hadde det så varmt der dere var!
      Ja, du får vise oss bilder fra turen din…..og gjerne fortelle oss mer 😉
      klem fra meg <3 <3 <3

    2. velkommen tilbake,så deilig med en ekstra ferieuke i varmen da:))tenker det var godt å få noen dager sammen du og din datter etter alt hun har vært gjennom

    3. Godt å høre at det er liv i deg og at du har hatt en flott tur med barn og barnebarn 🙂 Så mye flotte bilder du tar er jeg sikker på at du gjør en glitrende jobb som fotograf!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg