Nattarbeid gir resultater

I går var en sånn kveld som tankene bare flaksa rundt i hodet og laget kaos.
Noen ganger er det fryktelig mye å tenke på,
ting som en ikke kan påvirke på noen som helst måte selv.
Ting som andre har kontroll over, eller burde ha kontroll over iallefall.
Og nå snakker jeg nav og kaoset, rotet og alle disse udugelige folkene de
tydeligvis har sittende på toppen i et eller annet bortgjemt kontor.
De som aldri ser personene de roter til hverdagen for.
Folk de er der for å hjelpe, men innimellom lager enda mer problemer for.
Åååååh!

Var ferdig på jobb kl. 23 i går.
Hjemme sto alle dører ulåst og drømmemannen lå allerede i senga og snorka.
Virkelig snorka! Så jeg orka ikke engang tenke tanken på å legge meg der og da.
Så jeg begynte å strikke på et nytt prosjekt, som jeg forhåpentligvis
skal klare å få ferdig om ikke så alt for lenge.

Vognteppe.
Det gikk både fort og greit. Bare rett og vrang og litt telling.
Like lett som de der vaskeklutene jeg brukte alt for lite tid for å få ferdig.
Men  nå er det jo dette hakket større enn en klut da,
så jeg skal nok kose meg med det i noen dager enda og kanskje,
kanskje blir det et eller annet lite rosa plagg etterpå.

Klokka tre kom mannen opp for å se om jeg hadde funnet veien hjem fra jobb..
Og det hadde jeg jo! For lenge, lenge siden ..
Lurer på hvor de timene tok veien!

14 kommentarer
    1. frodith: Har litt problemer med å sove, igjen, jeg .. mulig det er der kommende operasjonen som forstyrrer tankene. For jeg er ikke så ekstremt varm lengre om nettene. Bare litt .. ;o)

    2. Solkro: Dette var iallefall et gøy teppe å strikke. Håper jeg får ånden igjen nå, sånn at jeg bare kan fortsette på noe annet etterpå. Gøy med barnebarn, og jeg gleder meg veldig nå. Ikke sååå lenge til heller. ;o)

    3. fruensvilje: Synd de ikke blir straffa på nav når de roter sånn. At det ikke får noen følger for personen som forårsaker elendigheta. Sånn som det er nå så er det jo brukerne som lider .. og blir behandla som dritt!!

    4. I gode og onde dager!: Jeg elsker det vel ikke så veldig mye, har hatt en del ufrivillige nattevakter de siste årene. Noe som er spesielt dumt når en skal på jobb dagen etter. Men i dag jobber jeg jo kveldsvakt, så da var det ikke så farlig. Sov iallefall noen timer. :o)

    5. Hanne: Takk. Ja, hadde det ikke vært for mannen så hadde jeg vel sitte der helt til morra’n! Strikka veldig mye tidligere, men har liksom ikke helt fått dreisen på det de siste 10-12 årene. I natt derimot .. ;o)

    6. Hadde ikke vært rare søvnen på meg heller om mannen allerede snorka før jeg fant senga :))det var kosligere å strikke litt da ja,og vakkert blir det teppet også.
      Nav roter ofte ja og ikke alle dei ansatte har kvalifikasjoner til jobben heller,er glad jeg slipper å melde meg der lenger

    7. Det der ser jo veldig fint ut vi skal jo få flere barnebarn du og jeg og jeg venter bare på å få vite hva det blir så kanskje det blir litt nattstrikking på meg og ( du fristet iallefall meg ) :))
      Goe knib<3

    8. Ha-ha, sitte oppe halve natta og strikke, din natterangler.. Ikke rart mannen lurte 😉 Ja, men det er jo godt å være litt kreativ om natta da.. Jeg sovner med et rykk kl 21.30 i sofaen ofte jeg…spesielt nå om våren… Hm…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg