Shopping på morrakvisten

Ja ikke sånn og forstå at jeg har vært i en butikk altså. Men jeg har vært nede på posthuset og henta pakke fra Sportmann.

Våkna med hodeverk. Veldig tidlig til å ha lagt meg etter to en gang. Litt paracet og en tur med bikkja hjalp. Eller en halv tur med bikkja. For drømmemannen hadde kjørt avgårde meg visaen min i lommeboka si, og det ble jo litt tustelig når jeg skal på seminar om noen timer og direkte på fest etterpå. Så han møtte meg laaaaaangt nedi bakken her og svippa både meg og bikkja hjem igjen. Med pakke og visa og det hele. Hell i uhell egentlig, men Zenta ble jo snytt for en halv tur ..

Sikkert like greit for jeg får sikkert litt dårlig tid etterhvert. Tror jeg. Mulig det bare er noe jeg innbiller meg siden jeg ikke har bilen og må komme meg til byen med buss .. eller for egen maskin. Og akkurat den maskinen har jo allerede vært litt over halvveis til byen allerede. Har ikke helt bestemt meg for hva det blir til nå. Men før den tid må jeg jo finne ut hva jeg skal ha på meg .. alltid like vanskelig, selv om skapet bugner av både det ene og det andre .. Og før jeg skal ned til det skapet så må jeg bake ferdig ei jordbærfromasjkake til i morra. I morra blir nemlig en enda mer hektisk dag.

Har du noen gang tenkt på at helg er en smule oppskrytt? En gleder seg hele uka, og så er det egentlig bare stress hele greia. Mye mer avslappende å gå på jobb. ;o) Men nå skal jeg jo på jobb søndag ettermiddag og kveld, så denne helga får jeg jo både i pose og sekk ..

Vil du se hva jeg henta på posten? Tadddddaaaaa ..

Endelig fikk jeg grønne støvletter i rett farge!! Grønt er ikke bare grønt liksom, så jeg har noen bomkjøp før disse kan du si. Ikke ubrukelige, men bare ikke helt passende i fargen til det antrekket de var tenkt til. Passer sikkert til noe annet, en gang .. ;o)

Åsså var det de røde da, røde støvletter er et must i samlinga. De forrige jeg hadde ble kasta i høst, helt utgåtte. Nå har de fått en arvtager. Gode på føttene var de også. Men ikke høy hæl nei. Kan ikke det der med høye hæler jeg vettu. Liker meg best trygt og godt planta på bakken, selv om det hender jeg stabler meg opp på noe litt høyere enn dette innimellom. Veldig sjeldent, men av og til .. ikke fordi jeg liker det, men fordi det jo faktisk ser litt bedre og mer elegant ut.

Og antrekket er dette. Kjøpt for et par måneder siden da vi var på julebord i Danmark. Det hang liksom på utsiden av en butikk og ropte på meg. Mens andre var mer opptatt av hvor nærmeste pub befant seg lurte jeg meg avgårde for en aldri så liten kjappis. Ja, shopping altså! Sånn uten at jeg trodde noen skulle merke at jeg ble vekk noen minutter. Siden jakka ikke henger fast kan den jo brukes til andre ting også og nå som jeg har støvlettene har jeg jo et valg av muligheter. Du skjønner vel at det var en dyd av nødvendighet å anskaffe seg dette grønne skotøyet nå?

Oppi denne bagen befinner hærligheten fra sist helg seg. Byturen med søstera mi vettu. Det er når du får med en egendesignet bag til klesplagget at det går opp for deg at du ikke akkurat handla på HM denne ganga. Og det blir jo forsterka littegrann når du skal dra kortet. Til mitt forsvar så var plagget til halv pris og for å gjøre samvittigheten enda noen hakk bedre så hadde jeg et gavekort på halve beløpet av det jeg måtte betale. Så da ble det jo ikke så avskrekkende .. eller? Jaja, vi gidder ikke snakke mer om det!

Den elegante ekspeditøren mente iallefall at jeg hadde gjort et kupp! Hehe .. Dessuten kan kjolen/tunikaen/genseren eller hva det er brukes på begge sider. Ja, ikke med innsiden ut, men som ei jakke. Det er bare å kneppe opp hele remsa med knapper som befinner seg på baksiden, og vips så har du et helt nytt plagg. To for en altså! Det blir jo billigere og billigere jo mer jeg tenker på det dette her.Men tror ikke det blir aktuelt for meg med dette bruksområdet, for jakke med baklommer det virker på en måte litt sært.

Nei nå må jeg hive meg rundt her! Ønsker alle en fantastisk frædda og en god start på februar. :o))

9 kommentarer
    1. her har du virkelig gjort noen gode kjøp og forhåpentligvis er dette noe du har i flere år :))Stilige støvletter var det også:)skulle ønske jeg kunne handle sko på nett,men med mine vansklige føtter er det nok tryggest å prøve dem på foten først.Du får kose deg ute i kveld da :))

    2. Ååå, morsomt med støvler som matcher begge antrekkene. Jeg kjøper aldri dyre klær.. eller NESTEN aldri hvertfall… Men jeg er alltid nøye med at ting skal matche: strikker, lisser, skjerf eller en morsom lue.. Og høyhæla, helt enig med deg, fysjamei!! Jeg har kjøpt et par-tre “sitte-sko” jeg også.. Men de blir jo ikke brukt DE engang 😀 Men pent er det. Veldig fine ting du hadde funnet deg da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg