Gris til besvær

Jeg er egentlig av den oppfatning at alle må tro og mene hva de vil. Vel og merke om det ikke går ut over andre rundt dem. Ytterligheter finnes over alt, og det jeg synes er langt over grensen er for andre helt naturlig.

Ta for eksempel denne
rosa lekegrisen her.

I utgangspunktet en hundeleke, men nå har det seg slik at mitt barnebarn har en slik i sin lekekasse. Sannsynligvis ikke den eneste grisen i denne kassa og ho er heller ikke aleine om å ha en gris i utvalget vil jeg tro.

I nabolaget bor det en muslimsk familie. Og det kunne jo ikke gå annet enn galt. Da jentungen tok opp denne grisen og klemte på den, og la det være sagt, det kommer virkelig ut noen lyder som minner veldig om grynting. Men likevel .. den muslimske venninna HYLTE av skrekk, ble helt hysterisk og forlangte at grisen ble fjernet øyeblikkelig .. Ho er seks, sju år og har vært en hyppig gjest i huset til dattera mi.

Men nå er det slutt! Siden grisens opptreden har ingen sett ungen ..

4 kommentarer
    1. Effjusikay: Når de er så trangsynte, som jeg synes dette blir, så får de heller bare holde seg for seg selv. Eller sammen med sine egne. Men må ærlig talt si at jeg lurer på hva disse foreldrene har sagt til en såpass liten unge for å gjøre henne så hysterisk for en plastleke ..

    2. fruensvilje: Tror ikke mora legger vekk grisen av denne grunnen nei .. Selv om ho vel har så mange leker at en gris fra eller til ikke hadde spilt den store rollen.

    3. Jeg vet ikke om noen religion som er mer skadelig og hjernevaskende for barn som islam er… makan til vrøvl! Jeg bodde på eget småbruk og hadde minigris foruten de andre dyra – og et par hunder. På grunn av dette fikk jeg aldri besøk av nabokona på hjørnet, hun var muslim. Jeg savnet henne ikke… men jeg savner grisen.

    4. Det er trist når voksne mennesker lærer små barn att en uskyldig gummileke er noe forferdelig noe.
      Husker godt da mine barn var små,dei brukte å se mummi på barnetv,da mora til en nabogutt fikk rede på det var det slutt på besøk av sønnen,hun mente mummi var et vesen fra en annen planet og att det ikke var bra for barn å se slike filmer.
      Ja ja jeg håper no att vesla deres får beholde grisen sin om hun selv ønsker det :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg