Mail på morrakvisten

Mens jeg ante fred og ingen fare, dumpa det inn en mail på mobilen. I dag morges. Eller langt på formiddagen er vel mer treffende. Juuuhuuu! Jeg hadde faktisk ikke tenkt på å stå opp engang. Lå der og hadde det riktig så komfortabelt. Med dyne og pelspledd, akkurat passe varm og akkurat passe halvsløv.

Da vettu, maila sjefen. Usj!! Tilbudet var å komme tidligere på jobb, helst nå, og aller helst for en time siden. Iallefall så fort som mulig.

Litt merkelig i disse nedbemanningstider. Vi er alt for mange, i følge ledelsen. Men det er likevel ikke nok folk på jobb som kan produsere avisen. Jaja, det er tydeligvis noe jeg ikke har skjønt her. Hva vet vel jeg, en avdanka typograf.

Egentlig hadde jeg bare tenkt å overse hele greia. Men så kunne jeg jo ikke få til det heller. Så dermed var jeg på jobb kl. 11, og her blir jeg til 22.30. En hærlig fredag altså! For jeg hadde selvsagt ikke en eneste ting jeg skulle ha gjort hjemme på en regnfull dag som dette.

Gleder meg stort til i morra. Da er det ikke jobben som kaller. Ikke den betalte jobben iallefall. For etter i kveld er det fri helt til søndag kl. 15.30. ;o)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg