Og lyst ble det ..

I dag har jeg endelig begynt å male dørene i stua. Det er bare to av dem, så egentlig er det en grei og overkommelig jobb. Men Gud for ei tid det tok!

Vaska i går. Tre ganger med salmiakkvann. Fyttegrisen som det vannet så ut! Ubehandlede furudører anno 1996 er tydeligvis litt av en utfordring. Kan ikke huske at de i første etasje var så gørrskitne da jeg gøyv løs på de for et par, tre år siden …

Har lyst til å fortsette nå.  Med alle mexicomøblene og kjøkkeninnredninga.  Det har jo også denne kjipe halvgamle, gule furufargen. Men det er jo en litt utvidet tålmodighetstest da .. jeg er sånn at når jeg først har begynt vil jeg helst være ferdig i går.

Kjøkkeninnredninga ville jeg helst hatt hvit nå. For øyeblikket. Aller helst ei ny ei fra Ikea, men med litt maling og en gedigen porsjon tålmodighet, så kunne sikkert den vi har vært ok i noen år til.

Møblene i stua se jeg for meg litt gråaktig i finishen. Litt sånn rekved-aktig. Men hvordan jeg skal få det til, det har jeg ennå ikke funnet ut. Forsøkte å beise noen av det mørkebrunt for en stund siden. Det ble ikke vellykka, så de tingene har jeg gitt vekk ..

Gode forslag mottas med takk. :o) 

3 kommentarer
    1. Litt av en jobb du har foran deg, men det er så herlig etterpå! Hva med å male møblene i den nye fargen som de kaller greige da? En blanding av grått og beige, blir varmere enn grått – veldig fin farge. Lykke til uansett hva du velger å gjøre, ønsker deg en fin kveld:-)

    2. Sirdalsrypa: Sannheten er faktisk at jeg aldri har hatt lyst på hvite møbler, og det har jeg forsåvidt ikke nå heller. Men jeg har ikke helt lyst på denne furua heller. Smaken forandrer seg tydeligvis med alderen. ;o)

    3. Flere som maler for tida ja :)) Jeg har også sett meg ut et flott kvitt kjøkken på Ikea, men men flytter fra antikkbeisa til antikkbeisa gitt….kanskje kanskje seinere ! Skal i alle fall få vaska og malt de luta møblene mine, dørene får være i fred for meg ,0)
      Hvordan i all verden havna vi i dette “furuhelvete” mon tro ? hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg