Dagen derpå

Sannsynligvis fester vi alt for sjeldent. Der er nok forklaringa på denne sløvheten, utmattelsen og det trøtte trynet jeg møtte i speilen i dag morges. Eeeeh, rettelse, i formiddag. Har ikke vondt i hodet, er ikke fyllesyk, kvalm eller noe som helst som kjennetegner en normal dagen derpå. Ikke som de to unge som ligger nede og vrir seg, etter en vellykka kveld ute. Likevel er det temmelig sløvt her i etasjen over også. Der de to halvgamle sitter med beina på bordet, hver sin pc i fanget og bare kuler’n ..

Neida, vi har ikke sittet sånn i hele dag. Vi har vært ute og gått en tur i den isende høstlufta, med piskende regndråper mot ansiktet og kun fire grader ute. En kald, men frisk fornøyelse, som gjorde ganske godt etterpå. Så dermed kan vi sitte litt til, uten å ha så alt for dårlig samvittighet. Sitte og vente på at svinesteika skal bli ferdig, så vi snart kan få oss noe middag.

Vi gikk ikke bare for fornøyelsens skyld. Skal ikke skryte på oss det. Vi kjørte ned til vorspielet i går, og måtte jo få henta hjem bilen igjen. Derfor altså.

Vorspiel fra kl. 15. Må bare innrømme at jeg egentlig føler meg litt for gammel for det der. Eller, vorspielet er faktisk det gøyeste av alt. Det å gå på byen kan jeg styre min begeistring for, og det blir liksom ikke bedre med årene heller. Oktoberfest, ompamusikk og øl digre som badekar .. tyrolerhatter og bratwurst. Og en bøling med unge folk.

Jeg er helt sikker på at de på vårt bord var kveldens eldste. Enten så synes ungdommen at vi var helt teite, eller så var det muligens noen som synes vi var kule. Gamle folk som fester på den måten liksom .. joda, har vært der jeg også. For lenge, lenge siden. Da jeg ikke var gammel nok til å tilhøre denne oldisgenerasjonen som flyr på byen.

Å stå i dokø er ikke veldig gøy. Mer morro blir det heller ikke når de andre i køen er flere år yngre enn mine egne døtre. Fytti, for en nedtur egentlig. Men det var ingen vei utenom, det som går inn må jo også ut igjen, og innlagt kateter er vi vel fortsatt litt i yngste laget for. Eller ..?

Jeg kom hjem med en paraply for mye i går. Har ikke stjålet den, men skulle passe på den for ei av de andre som var sammen med oss. Husker ikke helt hvem det var igrunnen. Så om du savner en paraply befinner den seg altså her hos meg. Jeg var nemlig så sykt lur at jeg hadde med en pose oppi veska, til f.eks. blaute paraplyer.

De to gedigne glassene derimot .. Ok da, de stjal jeg visst, for de kan jo sannsynligvis ikke ha hoppa oppi veska av seg selv. Eller, er det noen av dere andre som kan ha tatt feil veske sånn i forfjamselsen? Kleptomanien sitter jo ganske så løst i forsamlinga på sånne kvelder, selv om jeg aldri i mitt liv har falt for den fristelsen tidligere. Det er forresten kun det ene glasset som overlevde turen hjem .. og jeg aner ikke hvorfor .. sannsynligvis kjørte taxisjåføren som et svin!

En vellykka kveld med gøyale folk. Men om det hadde vært opp til meg tror jeg faktisk jeg bare ville ha blitt på vorspielet ..

7 kommentarer
    1. Vera Lynn: Haha . ja, har også benytta meg av den der herredoen innomellom. Men det er også en tid for det tror jeg. Blir vel tatt for kikking om jeg gjør sånn nå, i min alder. ;o)

    2. fruensvilje: Tror det er lenge til jeg skal ut sånn på byen igjen ja. Vi skal ha julebord om en måneds tid, men det er i Aalborg. Åsså er det julebord med drømmemannens jobb, men det blir litt annerledes enn denne her greia. Da er det jo lukka selskap ..

    3. Leeeeeer* heisann 🙂
      Jeg fester så å si ikke lengere, tar det med ro og lar andre få vondt i hue og bli fyllesyk. Det er som sagt skjeldent dette med litt mer enn 2 glass på meg. Dessuten hater jeg do køa som de fleste. Merkelig drikker 1 øl og pisser 4. Ha en fin fin dag videre 🙂 klemz

    4. Paafyll:: Ja, jeg vet .. men det rare er at det visst bare er meg som føler på dette her. Og det selv om en del av de andre 21 til og med er eldre enn meg!

    5. en slik kveld på byen har jeg faktisk ikke vært med på annet enn ved julebord.Sikkert ok innimellom men ikke helt min greie nei.
      Du får nyte kvelden og være glad for att du slipper å gå ut :))

    6. Er ikke mye festing her heller, så når jeg først blir med så er jeg i grunnen fornøyd etter “vorspielet”. Har vel blitt mer glad i å sitte sammen venner hjemme hos, enn å gå ut på byen. Er vel alderen tenker jeg, hihihi!!
      Før var det morsomt i do-køen, for der skjedde det litt av hvert. I tillegg til at man fikk med seg masse sladder, og når jeg ikke gadd å vente lenger gikk jeg på guttedoen for det var aldri noen som satt på avlukket… Mannfolka sto jo å hang i renna :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg