REISELYST: Tenk om vi bare kunne ha bestilt ..

Jeg er sykt reiselysten for tia. Har funnet den rimelige turen hos Star Tour, og jeg har så ufattelig lyst til å bestille! Et aldri så lite avbrekk fra hverdagene er jo som en vitamininnsprøyting. Ja, det er riktignok ikke en restplass som skal skje i de nærmeste ukene, men bare det å ha noe å se frem til, glede seg til, vite at en har sol, varme og spennende opplevelser i vente .. det hadde vært utrolig deilig nå! Som en gulrot på en måte, grunnen til å fortsatt holde seg oppegående, til tross for alt som skjer rundt oss for tiden.

Drømmemannen var ikke helt enig. Og jeg skjønner jo det. Kanskje har vi bare halvannen inntekt etter nyttår, så å bruke penger på en tur nå er jo ikke videre gjennomtenkt. Egentlig. Men Gud så deilig det hadde vært!

Prisen er 13.000 for to (avreise 7. januar). Ikke galt når reisemålet er Mexico. Har vært der tidligere, og det var også et av motargumentene til drømmemannen. Det er jo så mange andre plasser rundt om i verden! Jeg er helt enig, men jeg har likevel en tendens til å havne der de rimeligste reisene dukker opp. Og denne her var satt ned med 8000 kroner. Dessuten var det ikke helt på samme plass i heller, sist var vi i Playa del Carmen, dette var på ei øy utenfor Cancun.

Isla de Holbox. I følge Star Tour er dette Mexicos kanskje best bevarte hemmelighet. Det er 2000 fastboende her og øya er fredet. Idylliske hvite finkornede strender, turkist hav, gater av sand og hoteller med tak av palmeblader .. Høres ut som om dette er et ferieparadis midt i blinken for meg! Sannsynligvis skjer det ikke allverdens her, det er ikke en livat plass, men en kan jo bare reise til Cancún om det blir for stille. Eller ta en utflukt/oppdagelsesferd en dag eller tre.

Det fins kun en by på øya. Denne består av lave hus i pastellfarger, små butikker med kunsthåndverk, gatemarkeder og en håndfull restauranter. Nærmere paradis kommer du sannsynligvis ikke i levende live ..

Jeg er særdeles lite kresen på hotellet. Bare det er rent og ryddig og uten for mange festglade, unge mennesker som bråker hele natta. Vi er der jo tross alt bare om nettene, når vi skal sove. Jeg liker ikke all inclusive heller, og flott bassengområde er bare bortkasta. Bassenget har jeg aldri benytta på mine ferieturer. Jeg foretrekker sjøen, og her befinner den seg bare 200 meter unna. Tror vi får ta det med ei klype salt, men at det ligger i grei gangavstand er mer enn godt nok. Ingen har jo vondt av å bevege seg litt, selv om det er ferie. Arena SSS+ så helt greit ut for meg. Jeg liker det litt sært og rart, slik at hotelloppholdet også blir en del av opplevelsen.

 

Drømmer er heldigvis helt gratis! Om det ikke blir noen tur på oss, så klarte jeg kanskje å friste noen andre? Da er det bare å klikke seg inn hos Star Tour og bestille i vei. Og der fikk de litt reklame også, så da veier det vel opp for at jeg har stjålet bildene fra nettsiden deres?

9 kommentarer
    1. Ahh, så fristende! Jeg tror det er her min bror og kone har vært flere ganger, kjenner igjen beskrivelsen og bildene. Shit, kan du ikke bruke helgen til å overtale drømmemannen da? Kvinnelist.. Ha en fin lørdag, Marit -klem:-)

    2. fruensvilje: Det har vel egentig ikke med hva som komme inn hver måned å gjøre, men hva som går ut .. Om vi ikke hadde starta på nytt begge to, så ville jo økonomien sett helt annerledes ut i dag.

    3. once in a lifetimeopplevelse spør du meg. utrolig billig. kanskje kan dere sette av desemberlønna, kjøpe billigere julegaver og gjøre julen billigere?

    4. for den prisen hadde jeg sikkert bestilt med en gang :))var tur blir jo nesten tredobble prisen og jeg er ikke i jobb.Håper en litt kortere tur lar seg gjøre for dere da,for jeg er helt enig med deg,det kan være godt å komme bort fra alt det som skjer rundt dere for tiden :))

    5. Åhh, begynte å dagdrømme litt da jeg så bildene. Savner sommeren, strendene og all varmen 🙂
      – Kommentere tilbake :-D? Lagde meg blogg for noen dager siden så har ikke så mange lesere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg