Hagearbeid og annet arbeid

Endelig, endelig fikk jeg lukt litt. Ja, ikke bare litt heller, hele fem timer har jeg krøpet rundt og gravd og stelt i bedene. Og det er bare en liten del av hagen. For nå snakker vi kun om de to bedene i øverste etasje av hagen vår. Gøy? Joda, jeg synes faktisk det er gøy. Det som ikke er så gøy er at jeg blir så elendig i beina etterpå. Selv om jeg prøver å sitte innimellom. Ikke det, beina har vært lite samarbeidsvillig den siste uka, så det er vel ikke hagen som har tatt knekken på de ..

Vi har hatt fint vær her i dag. En del vind, men sol og grei temperatur. En fin dag å tilbringe ute.

Nå er det bare blomsterbedene nede ved plenen igjen. Og så, når de er ferdige, kan jeg vel bare starte om igjen utenfor huset. Jipppiiiiii! Om jeg bare hadde hatt grønne fingre, så ville alt vært mye lettere, innbiller jeg meg. Men det har jeg definitivt ikke. Jeg sliter. Med hvilke planter som skal hvor. Med å få det til å blomstre uavbrutt fra vår til høst. Det hadde vært en drøm!!! Jeg vil så gjerne, og hagen er i utgangspunktet veldig spennende og grei, men kunne vært så mye finere, om eieren bare hadde litt mer taket på dette her.

Kjøpe en bok sa du? Hehe, jeg har mange titalls bøker, om hagestell, planting, blomstring, you name it! Men hjelper det noe? Nope! Og jeg har lest de også, opptil flere ganger.

Nå er jeg på jobb. Den betalte sådan. Så lenge det varer .. Siste innspurt før helga, eller iallefall en enslig fridag, for søndag ettermiddag er det på’an igjen. Morgendagen derimot, skal jeg nyte for alt den er verdt. Da kommer mitt barnebarn, pluss mine barn med kjærester, og spiser hos oss. Mellomste dattera blir snart 23 og samboeren har hatt bursdag for en stund siden, så de får gavene. En alt for seint og en alt for tidlig. 

I dag er drømmemannens døtre hjemme hos han og spiser pizza. Ikke lett å få det til og passe for fem stykker, med følge, så denne ganga ble det litt oppdelt. Kanskje like greit, for når det begynner å involvere samboere og kjærester og barnebarn, så blir vi jo faktisk noen stykker. Men jeg skulle gjerne vært der i kveld. Yngste dattera hans reiser til Edinburgh i overmorra, for å studere, så det blir en stund til vi ser noe til ho. Dessuten frister drømmemannens deilige fredagspizza, den beste i verden! Den usmakelige kantinepizzaen jeg just har fortært kan ikke engang kalles pizza. Den kan aller nådigst betegnes som vomfyll for sultne arbeidere som ikke rakk middagen hjemme.

God helg til dere som kikker innom. :o)

5 kommentarer
    1. Så flinke du er da:))skulle virkelig hatt en overhaling mine bedd også,men for tiden er det vist vi som har fått regnet,og grave i jord i regnvær og 10 + frister ikke.
      har drømmemannen din egen bolig?trodde dere bodde i ett hus eg da.Ja når det blir mine,dine og kanskje våre barn så blir det fort mange:))ha en fin helg da

    2. Jeg liker hagearbeid, sitte å luke er mange ganger bot for sjelen syns jeg… tenke på alt og ingenting.
      Jeg er heller ikke flink til å dandere så alt blomstrer hele sommeren, men jeg setter ting slik jeg syns er greit…blir et resultat av det også gitt…:))
      Ha en riktig god helg…:))

    3. God helg til deg også.
      Grei oppdatering. Fant du mange brunsnegler og sendte du de til laboratoriet i Trondheim?
      Bruker du hansker når du luker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg