Tirsdagstema – Jag önskar ..


Jeg ønsker meg deilige, lyse kvelder, sol og sommervarme!
Slik at det går an å sitte ute til langt på natt.
At temperaturen overstiger 20 grader,
og at vi ikke våkner opp til under 10 grader på morrakvisten midt i juli.
Hva slags sommer er det liksom?
Jeg kan til og med droppe de varme kveldene også jeg,
om vi kan få litt sol og varme på dagtid.
Er overhodet ikke vanskelig sånn!

Skulle også ønske at jeg var ti, femten år yngre.
At overgangsalderens plager fortsatt var fremmedord og kroppen litt mer samarbeidsvillig.

Fred på jord hadde heller ikke vært så dumt ..

Men aller mest ønsker jeg at min datter snart kunne få
den innkallelsen fra Rikshospitalet.
Jeg synes det er sykt lenge å vente i over 9 uker på operasjon,
når de har funnet en svulst i hjernen,
selv om de mener at denne ikke er ondarta.
Det er umennesklig, ja, rett og slett helt ubeskrivelig,
at det norske helsevesen kan behandle folk på denne måten!

Selvsagt skulle jeg av hele mitt hjerte ønske at den svulsten ikke fantes.
Men nå gjør den jo det .. dessverre ..

Andres ønsker finner du her:

6 kommentarer
    1. Jag önskar din dotter får en lyckad operation och att hon får bli fort bra och att ni alla sedan får ha hälsan. Det är viktigare än alla soliga dagar egentligen. 🙂
      Kram

    2. Många fina önskningar du har. Hoppas några går att uppfylla. Vacker bild på temat. Himlen och alal stenar utgör en fin kontrast.

    3. Det må være fryktelig både for deg og datteren å gå sånn å vente… Jeg syntes det er tragisk at det skal være nødvendig for pasienter å vente så lenge på en operasjon. Kjenner et par andre som oxo har havnet i denne køen, og blir snart sprø av denne ventingen.
      Jeg ønsker meg oxo deilige, lyse kvelder, sol og sommervarme som man kan nyte ute i det fri, men det ser ut til at varmen fikk vi i mars og litt i mai… dessverre!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg