Dagen etter den offisielle Kilen-åpningen

Overskuddet jeg har vært så glad
for å ha de siste dagene er totalt oppbrukt
.
Det har forsvunnet i løpet av gårsdagen. Jeg var nok ikke helt klar for lengre arbeidsdager enn en normalt har i 100% jobb. Forsøkte å si ifra, men noen ville ikke høre på det øret ..

Krysser alt jeg har og håper dette er veldig forbigående. Jeg er så trøtt! Så ufattelig trøtt og sliten og hadde igrunnen bare lyst til å bli i senga. Selv om det ikke var det granne bedre der. Det gjør vondt over alt. Kjennes ut som om jeg har vært gjennom den treningsøkta .. åsså har jeg bare vært på jobb liksom. Er det mulig??

Akkurat nå kjennes det ut som om hele helga er ødelagt. Den lille, amputerte helga jeg får i denne omganga. For i morra er det på’an igjen ..

I ettermiddag kommer min søster med familie. Pluss mine barn med barn, kjærest og ei som sønnen liksom ikke helt er sammen med, men i følge ham selv så “holder de på” .. tror helst ikke jeg vil vite hva det innebærer ..

Middagsgjester med andre ord. Mange middagsgjester og jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle vise meg som den oppegående, friske vertinnen. For første gang på lenge .. Så feil kan en ta!

Men jeg fikk skryt i går. Fordi det var så godt å ha ei som alltid beholdt roen når det storma som verst. Det var meg. Før jaffal. Jeg stressa aldri, for jeg kan jo ikke gjøre annet enn å jobbe så fort jeg kan. Men den roen er også forsvunnet i det siste. Mulig den fins litt på utiden fortsatt, men inni er det fullstendig kaos. Likevel ble vi til og med nevnt i kveldsloggen, vi i sisteleddet. Med navn til og med. Tror det er første gang i hisorien det har skjedd. Normalt blir vi glemt, mens alle de andre får skryt. Journalistene, nettdesken, redigererne, fotografene .. men produksjonsdyrene er normalt usynlige i den store sammenhengen.

Midt i innspurten ble jeg rett og slett småforbanna på vaktsjefen. Han er nemlig ikke av den typen som er rolig og avbalansert. Jeg tror ikke han vet hva de ordene betyr engang. Så derfra kom den ene kommandoen etter den andre. Gjør ditt, gjør datt, print siden, send siden, ring til den, hør hvor stoffet blir av, sjekk om de jævla bildene blir bra på trykk .. alt skulle selvsagt gjøres på en gang også, helst før han hadde spurt og iallefall øyeblikkelig etter  ..

Dette fantastiske nye produksjonssystemet vårt jobber uhyggelig seint. Jeg fatter ikke engang hvordan de kan ha kjøpt det. Maskinen tenker og tenker og tenker. Den lille ringen som svirrer rundt på skjermen når tankegangen pågår irriterer meg noe forferdelig! Bare det å lagre, åpne et bilde i Photoshop eller sende ut en uskyldig liten print det tar jo en hel liten evighet!! Så det nytter liksom ikke at vi er effektive når maskineriet er som sirup!!

I går sprakk det litt. Jeg sa vaktsjefen kunne ringe til en av fotografene selv, og jeg er redd for at det ikke var med min mest smigrende stemme. Jeg sa at om han nå maste mer så kom jeg bare til å gå hjem .. en kan si mye rart i ørska tydeligvis. Og det var der jeg var da. I halvsvima. Jeg følte meg som en zombie da vi skulle sjekke avisen helt til slutt, så jeg aner igrunnen ikke hva jeg så engang. I dag orker jeg ikke åpne blekka. Jeg har fått nok av Kilden-stoff, jeg har det langt oppi vranga Kilden her og Kilden der, det er nesten verre enn alt Start-stoffet som normalt fyller alt for mange sider i denne avisen ..


Bildet er tatt før bygget var ferdig, i oktober 2010.

Byen vår trengte sårt et nytt konsert- og kulturhus. Det er flott at vi endelig har fått det nå. Men etter i går kveld kommer jeg nok til å tenke på denne hersens åpninga som et sant lite helvete resten av livet. Det var ikke gøy for oss i sisteleddet på jobb iallefall. Men det var helt sikkert gøy for alle de som var der nede på bryggekanten og fikk med seg dette in real. Jeg skal dit jeg også. Jeg har til og med billetter til noe som skjer i slutten av mars og jeg gleder meg litt til det. Tror jeg ..

God helg til dere.

4 kommentarer
    1. Det huset så jeg på nyhetene i går ja, ser veldig flott ut 🙂 Å ikke vere sammen , men holde på er et uttrykk som ungdommen her også bruker, jeg mener nå at enten så er en sammen eller så er en det ikke, men kanskje det er litt mer uforpliktende? Vi er vel for gammel til å skjønne det

    2. Hørtes ut som ei heller travel arbeidsøkt.. Blir nok deilig for deg med litt ferie snart.. Gratulerer til dere på Sørlandet med det flotte kulturhuset, selv om jeg kanskje helst ikke skulle ha nevnt det ordet for deg idag! Håper drømmemannen din er flink å hjelpe deg gjennom selskapeligheten i helga, det blir nok hyggelig! Ha ei fin helg! 🙂

    3. solkro: Takk. Tror ikke jeg er så omgjengelig i dag akkurat. Mannen sendte meg akkurat ei mld der det sto: Elsker deg sinnataggen min .. og han sitter rett ved siden av i den andre sofaen. Eeeeeeh. Skal prøve å ta meg sammen før klokka er fire. Trenger sikkert bare litt luft eller noe. Og ja, jeg ser frem til den ferien. Både helga i Tallinn og ukene i Thailand. Men det dumme er jo at jeg igrunnen trenger litt overtid, for å få noe avspasering så jeg har noen flere fridager å ta av etter sommerferien .. Heldigvis skal ikke Kilden åpne flere ganger i mi tid. Så den kvelden i går kan jo ikke komme tilbake, om da ikke hele stasen brenner ned eller eksploderer ..

    4. Jeg mener ikke å være stygg men jeg trekker på smilebåndet for du skriver jo så godt , hva skal du gjøre? Høres ut som du trenger ferie og det får du jo snart. Brette opp ermene og telle langsomt til ti, ut på tur alene i 10 min så du kan banne høgt for deg selv? Eller du kan sove?
      Lykke til i dag Og du, disse barna er jo glad i deg enten du er opplagt eller sliten og det samme er søsteren din. :))
      Og sjefen din han kan ( gå å ta seg ei pæra) som vi sier i Stavanger.
      Ha en trivelig dag og dette kommer nok til å gå bra:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg