En treig start på det nye året

Så var den første dagen snart brukt opp. På hva? Tja .. for det meste sløving på sofaen. Formen er litt rar i dag. Ikke fyllesyk, men absolutt ikke som normalen. Hva nå det er for noe. Tror jeg har glemt det egentlig, hvordan det er å føle seg på topp, full av overskudd og pågangsmot. Selv om det pågangsmotet har begynt å røre litt på seg de siste dagene, rent bortsett fra i dag da.

Nyttårsfesten var helt grei. Koselig, god mat, mange hyggelige folk. Ja, rett og slett vellykka. Egentlig. Men så kommer det jeg må slite med resten av livet: Øresus og masse lyder, musikk, folk på alle kanter som prater, alt det der som hører til i ethvert normalt sosialt liv, det er en heller dårlig kombinasjon. Puuuh. Det suser og piper og jeg har vondt i hodet og har hatt det siden festens spede start. Det hjalp liksom ikke at alle røykerne var overlykkelige over at det var fullt lovlig å ta seg en blås her, både før, under og etter maten. Men jeg vil ikke være den som klager, alle de andre hadde det jaffal bra, og det er jo fint.

Det ble dårlig med fyrverkeri og nyttårsraketter. Ikke fordi de var fraværende, men på grunn av regn og tåke så vi ikke noe annet enn det som ble skutt opp rett ved siden av oss. Og det kunne jeg godt ha vært foruten. Jada, jeg er skikkelig pingle og kan ikke fordra denne smellinga og hvininga fra ting og tang som skvetter rundt oss på alle kanter. Jeg er rett og slett redd! Heldigvis har det ikke smitta over til Zenta. Ho bryr seg ikke i det hele tatt og derfor kunne vi gå fra ho med god samvittighet i går, uten verken dop eller musikk til å berolige dyret. Der har vi vært heldige!


Årets første luftetur gikk til Roligheden på Lund.

Nå tror jeg rett og slett resten av denne dagen også skal sløves bort. På en annen sofa i en annen etasje. Litt variasjon gjør jo straks dagene mer spennende.

Ha en fortreffelig kveld. :o)

4 kommentarer
    1. Her sov hele huset til halv 2..og resten av dagen har vi ikke gjort noen verdens ting.. Og det er i grunn veldig deilig…! Hadde rakett selv for første gang i år.. (fikk den av en venn) Og idet jeg skulle tenne på lunta kom det ett skikkelig smell..jeg skvatt og datt rett på rompa med ett skrik…he he.Var naboen som hadde sendt opp noe da….
      Øresus må være veldig slitsomt!! Huff!

    2. Det var tragisk med regn og tåke da,ikke for det jeg kan betakke meg for alle rakettane jeg også,men kan alikavel ikke benekte att det er ett flott skue:))
      flotte bilder fra årets første dag,hver snøfrie dag korter ned vinteren det er iallefall godt å tenke på

    3. solkro: Hehe, en null til meg i dag da! :o))
      Øresusen er nok kommet for å bli den. Det verste er at den bare blir sterkere og sterkere i volum. Skikkelig irriterende. Har vært hos den ene spesialisten etter den andre disse 15 årene jeg har hatt det og det er ingen hjelp å få. Dvs. fikk en pute med forskjellige lyder i, så jeg liksom skal få sove bedre. Eller sovne. Ikke vet jeg, men den funker ikke for lydene mine er helt annerledes enn de jeg kan slå på i puta. De overdøver igrunnen det meste og det er sykt slitsomt i lengda.

    4. Heia
      Jeg har også bare tilbrakt dagen til å late meg, og normalen begynner vel litt imorgen, det må være utrolig ubehagelig med øresus hele tiden er det ingenting å få gjort noe med? Har hatt det i små perioder og synes synd på folk som må leve med det hele tiden.
      Ha en trivelig kveld og du har vært flinkere enn meg for jeg har ikke kommmet meg utav sofaen idag.:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg