Wroclaw, Polen – julemarked

Det ble en smule merkelig å se disse tivoliaktige grelle, fargeklattene
opp mot de gamle ærverdige bygningene,
selv om det så litt bedre ut etter mørkets frembrudd.

Vareutvalget var allsidig og her kunne du finne det meste du trengte,
og ikke trengte, for julegaveshoppingen.



Det merkelige er at jeg synes igrunnen ikke det var noe å kjøpe her ..
Jeg som har smykkedilla og alt!
Men nå som jeg har fått synet sånn tålig tilbake på begge øynene;
så ser jeg jo både det ene og det andre på bildene
som jeg gjerne kunne hatt med hjem!

Litt seint i denne omgang altså.
Men jeg fikk da kjøpt med meg et smykke med tilhørende øredobber,
pluss ei ny veske – og det var det.

Ikke engang kvoten av drikkevarer gadd vi ta med hjem.

Det var ingen fare for at vi skulle sulte ihjel heller.
Utvalget i bodene var det ikke noe å si på, det både lukta og så godt ut,
men av en eller annen grunn ble det til at vi spiste innendørs,
i litt mer rolige omgivelser.

Og slik ser det altså ut på julemarkedet midt i gamlebyen i Wroclaw.
Vel verdt et besøk, men du rekker det vel neppe i år.




7 kommentarer
    1. Det ser ut som en pepperkakeby. Jeg har vært i Wroclaw, det er en nydelig by, i alle fall gamlebyen. Ser ut som en filmkulisse, sikkert et bra sted å få julestemning.
      Selma

    2. Det der så utrolig koselig ut og jeg tror nok jeg kunne funnet noe å ta med meg hjem men er ikke formen på topp da blir det deretter.:)
      knib

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg