Frædda’ og helg :o)

Da var freden senket seg, kursinga over og futten gått ut av kjærringa. Puuuh. Det har igrunnen vært slitsomt med all denne nye infoen som skulle inn, men veldig morro også. Bortsett fra at jeg selvsagt har pådratt meg en aldri så liten virusinfeksjon i halsen og toppetasjen og jeg fremstår som temmelig skral i dag. Kjipt. 

Det ble en hard dag å komme gjennom dette her. Men det verste er vel at jeg aldri klarer å holde meg frisk lenge nok til å få tatt den der influensavaksinen, så dette lover igrunnne ikke så bra. Ikke kan jeg bli skikkelig syk heller nå, så jeg satser alt på at det glir over i løpet av helga og jeg er fit for fight til å produsere avisliknende sider mandag morra.

Normalt synes jeg ikke det er så gøy å lære noe nytt. For jeg er av den typen som aller helst vil kunne alt, med en gang, ellers føler jeg meg så dum .. Jeg kan ikke fordra følelsen av å ikke strekke til. Men denne ganga gikk det utrolig greit, selv om alvoret ikke starter før til mandag. Jeg håper virkelig at ikke all den nye lærdommen forsvinner ut igjen i løpet av helga! I det minste håper jeg at ikke alle sammen har glemt de samme tingene, for da kan vi jo ikke engang hjelpe hverandre når vi står fast. Og det kommer vi nok til å gjøre, opptil flere ganger, fremover.

Store planer for helga har vi ikke her i huset. Jeg har besøk fra vestlandet, ho kom i går, har vært på jobb i Arendal i dag og er enda ikke kommet tilbake.

Har booka oss inn hos min hudpleiedatter i morra for å fikse litt på vipper og bryn. Hadde igrunnen sett for meg en full makeover, men ho skulle på jobb og hadde ikke så god tid ..

Ellers blir det vel den obligatoriske byturen på formiddagen. Folk som ikke bor her til vanlig synes jo det er sååå koselig. Opp og ned Markens (gågata) en gang eller tre, kaffi på Lauras og litt shopping hører med. Selv om min venninne hater butikker og da spesielt kjedebutikker og de som ligger inne i et senter. Så sånne ufyseligheter holder vi oss langt unna denne helga ..

 God helg til dere. :o)






Bildene er fra Wergelandsparken. Tatt for halvannen uke siden.

12 kommentarer
    1. ligga.blogg.no: Det er en koselig by og da spesielt om sommeren. På denne årstiden er det litt som ei venninne av meg beskreiv det for noen år tilbake: Et lite, forlatt ferjeleie. Helt dødt hadde det ikke vært for danskebåten … Godt sagt igrunnen, selv om det har tatt seg opp litt de siste årene. For de som fortsatt flyr på byen og fester.

    2. Fine bilder! 🙂 Kjekt å se siden jeg tidligere har bodd i Kristiansand i seks år! Savner byen litt nå etter å ha sett de bildene 😉

    3. nydelige bilder,der kunne jeg også ruslet og bare sugd inn inntrykkene fra den nydelige naturen.
      Jeg blir heller ikke kvitt forkjølelsen i år,håper det ikke tar seg opp med deg slik som sist.
      Mye stress gir jo dårligere imunforsvar,du lyt no ha ei god bedring åkke som:))

    4. solkro: Godt du har vett til å spørre igjen. For jeg har ikke helt fulgt med på bloggen i det siste. ;o)
      Det ligger en jallabutikk skrå over handlesenteret SlottsQuartalet (øverst i Markensgate). Så ligger det en i Vestre Strandgate, over gaten med Rutebilstasjonen. Det er de jeg har vært i. Har også hørt det er en litt oppi Henrik Wergelandsgate, men der har jeg ikke vært enda.
      Så gøy å “bli ny” hos Jan Thomas! Skjønner godt at du gleder deg til det.

    5. Nyt å bli fiksa litt på det gjør godt for sjel og kropp.Flotte bilder som vanlig og så har jeg spurt deg om hvor i Kristiansand innvandrer butikkene ligger jeg elsker nemlig disse.Jeg har vært så heldig å fått make over hos Jan Thomas salongen i 50 års presang men skal ikke dit før i januar men gleder meg veldig.God bedring disse forkjølelsene kan sitte lenge i og det er noe herk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg