Grå dager – lysere til sinns

Det regner og er grått og trist her. Øresusen er skrudd på toppnivå og varmen, inni meg vel og merke, likeså. Altså burde det vært en elendig start på dagen. Men det er det ikke! Rart, men det går faktisk mye bedre. Siden lørdag har jeg hatt en skikkelig opptur humørmessig, selv om ingenting egentlig er blitt bedre. Så jeg krysser alt jeg har for at dette kommer til å vare.

Men det er like frustrerende enda! For det er jo absolutt ikke noe jeg kan gjøre med dette her. Forskjellen ligger kanskje der at jeg ikke bare irriterer meg, jeg er rett og slett blitt litt småforbanna. Forbanna for at dette skulle skje meg akkurat nå. Forbanna for at jeg ikke kunne fått litt flere fine år med drømmemannen før det satte igang. Og det å bli forbanna, det hjelper mye mer enn å være irritert og lei seg.

For grusomt irriterende er det nemlig også! Sitte her og lage svettemerker på tastaturet fordi jeg er så klam! Om dette maskineriet slutter å funke så kommer de vel bare til å skylde på en vannskade på verkstedet .. Resten av kroppen kjennes ut som om jeg sitter midt i sola på en eller annen sydhavsøy og egentlig burde ha henta en parasoll. Eller i det minste tatt en dukkert. Men her er det ikke varmt og heller ikke noen sjø i nærmeste omkrets!

Terrassedøra står åpen hver dag jeg er aleine hjemme. Jeg slår av varmepumpa selv om den normalt bare står på 19 grader. Tenk så praktisk det hadde vært om hele familien hadde hatt heteturer på en gang. Da slapp vi i det minste å bekymre oss for dritdyre strømregninger hele vinteren gjennom.

I forgårs begynte jeg nok en gang på noen nye tabletter. Tang Kuei Plus. Anbefalt av en kollega av søstera mi. Ho hadde fått et helt nytt liv, kroppsverken var vekk, humøret var på topp, heteturene borte, nattesøvnen tilbake .. ho hadde fått et nytt liv! Dette var ei dame som til og med hadde brukt hormontabletter og de var ho også slutta med. Hurra for Tang Kuei Plus fra Herbalife! Ja foreløpig har jeg ikke merka en dritt, bortsett fra at jeg hadde veldig vondt i magen i går, men om det var disse eller noe annet det vet jeg jo ikke.

Men som sagt, her skal ikke noe være uprøvd!
:o)

15 kommentarer
    1. Det er vel de som virkelig for merke overgangsalderen vi hører om, de andre har jo ikke noe å snakke om 😉 Samboeren til min far fikk den veldig tidlig og har vert skikkelig plaget, som deg. Min mor døde når hun var 46, så jeg har ingen å sammenligne meg med – Får høre med min farmor om hun var plaget. En fantastisk dame på 91 år, som jeg håper jeg har arvet mange gener fra 😉 følger deg videre jeg og gleder meg sammen med deg over de gode dagene 😉

    2. Solkro: Ja det er godt noen kan være i godt humør! ;o) Men tror jeg holder på å komme meg litt nå jeg også. Iallefall tar jeg imot hver eneste gode dag med stor takk! For det har ikke vært så veldig mange av dem i det siste.
      Tid ja, jeg er ikke verdens mest tålmodige menneske, men gjør så godt jeg kan.

    3. morline: Det er jo ikke sikkert du får det så ille da. Noen merker jo nesten ikke noe påsto legen min. Jeg har bare vært særdeles uheldig, krysser fingrene for at det ikke er så mange som får det på denne måten.

    4. Hei
      Det er jo vel verdt å prøve noe nytt for som du sier ingenting skal være uprøvd.Du skriver jo alltid bloggen din med et snev av humor så vi som leser blir i godt humør. Håper virkelig disse hjelper deg og du må nok gi det litt tid:)

    5. Er enig med deg at alt er verdt å prøve. Kvier meg til min tid kommer, om sikkert ikke så lenge. Håper dere andre har funnet et vidunder middel til da 😉 Men flott dagene er blitt bedre og at du har det litt bedre . nyt det – klem

    6. Lykke til, får håpe at de hjelper deg, men synd at de er så dyre, og med 8 stykker pr. dag……..
      Men hvis de hjelper så er det verdt pengene.
      Jeg ble anbefalt diverse naturpreparat-coctail deriblant “solhatt” i tiden etter keisersnittet som jeg hadde betennelse i. Det eneste jeg merket var at jeg stinket verre enn et stinkdyr, og måtte dusje flere ganger om dagen. Og med et åpent sår på nedre mage som måtte “pakkes inn” for ikke å få vann på, ga jeg opp.

    7. Grete: Tenkte å prøve en måneds tid, om det ikke er noen bedring til da så virka ikke dette heller. Men fikk just vite at jeg måtte ta dobbelt så mange som jeg har gjort. 2 + 2 + 4. HJELP!! Jeg har bare tatt to om morra’n og to om kvelden og synes det var mer enn nok. Men ho som anbefaler dette her merka det etter noen dager. Påstår at kroppen skiller ut det den ikke trenger .. Litt skummelt, men verdt et forsøk. Må bare få bestilt flere med en gang så jeg ikke går tom.

    8. Lykke til med de nye tablettene, og la oss inderlig håpe at du får en bedre hverdag :o)) De må vel antagelig tas noen dager innen man ser noen bedring. Sa den andre damen noe om hvor lang tid det tok innen hun ble bedre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg