Forvist fra eget hus

Jepp. Til lørdag må vi ut. Huset inntas av
20 festglade unge mennesker. Folk jeg ikke kjenner. Iallefall ikke så mange av dem. Men mitt mellomste barn kjenner dem. Det er noen av vennene hennes og de kommer hit for å feire at ho blir 22 den 21.

Det er lenge siden ho har bodd her inne hos oss. lallefall på fast basis. Men etter at søstera kjøpte hus flytta ho inn på hybelen. Igjen. Ho har nemlig bodd der før i et par år. Den hybelen ser ut til å gå på omgang mellom mine barn. Sannsynligvis er eldstedattera ferdig med å bo der. For godt. Og sønnen, han vil flytte vekk fra dette huset når han kommer så langt, ikke bare inn på andre siden av veggen. Men foreløpig duger gutterommet etter 28 dager i Nordsjøen tydeligvis.

Men altså der inne, på hybelen, er det ikke plass til å ha noen fest. Så derfor altså:
– Mamma plliiiiiiis ..

Trodde jeg var ferdig med bursdagsfeiringer nå. Siden ungene er blitt voksne. Men så lett var det altså ikke å snike seg unna. Jeg vil jo ikke være kjip og ekkel. Jeg vil være snill og grei og gjøre alt for at alle mine skal ha det bra. Men dette satt litt dypt inne. Må innrømme det. De er jo ikke helt tamme heller når de setter igang, det vet jeg jo. Og ho prøver liksom ikke å skjule så mye for omverdenen denne dattera mi. Iallefall ikke for mamma.

Tidligere har de feira både det ene og det andre i grillbua. Men med dette været som har parkert over sørlandet det siste halvåret så ser jeg ikke på det som en mulig løsning. 

Puuuh! Jeg sa de kunne ha vorspiel her. For da er det jo håp om at de forlater huset rundt midnatt eller deromkring, sånn at vi kan komme oss hjem igjen. Fra der hvor vi skal tilbringe kvelden.

Hvor nå det måtte være ..

11 kommentarer
    1. Skjønner godt at du lider valgets kvaler ja og at du er skeptisk. hadde jeg vært også. vet ikke om jeg hadde gjort det samme.
      Får krysse fingrene for at datteren din klarer å beholde kontrollen.

    2. deveny: Snarere dumsnill kanskje .. har litt problemer med å si nei når det ikke er en veldig god grunn for det. Og ho har lovet at de skal oppføre seg. Så da får vi stole på det, inntil det motsatte er bevist. Går det galt kan jeg med god samvittighet si nei neste gang.

    3. Grete: Kanskje de ødelegger nok til at vi MÅ pusse opp .. hehe. Neida, jeg ønsker jo ikke det og jeg tror det går greit. De har jo feira på hytta også tidligere, helt fra eldstedattera var 17 .. går somregel greit.

    4. Paafyll:: Hehe .. den er litt liten å oppholde seg i sånt kaldt, blaut høstvær som vi har her. Vi har jo verken do eller kjøkkenfaciliteter, og lugaren er bare til å krype inn i .. Må ha fint vær for å sove i den, iallefall noe som likner sommer.
      Men har jo hytta da, sånn i nødsfall. Selv om jeg helst bare kunne tenkt meg en tur til noen venner for kvelden og hjem i min egen seng for å sove etterhvert. :o) Får se hva det blir til og om forkjølelsen har sluppet taket.

    5. Du er grei du….vet ikke om jeg hadde gått med på noe slikt…..men som du sier….hva gjør vi ikke for det store og håpefulle…..klemz Dev :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg