Støvler – et nødvendig onde

Så er årets nye støvler i hus. Et par røde, lave til meg siden jeg har rød regnjakke og regnkåpe, pluss noe blått regntøy med røde striper hist og pist. Dessuten var akkurat disse på salg, og støvler er liksom ikke noe jeg har lyst til å bruke så mye penger på. Selv om jeg helst skal ha dem både gode og tålig greie å se på.

Men hvor flott kan en støvel bli liksom? Ilse Jacobsen har jo noen som er ganske ok, men de trasker jo halve byen og vel så det rundt på, så de ville jeg ikke ha. Dessuten itrer jeg meg ikke dette fottøyet mer enn aller høyst nødvendig, så å ut med 1200 kroner for noe som stort sett blir stående i ganga det ble for teit ..

Til drømmemannen ble det et par høye varme, sorte i huntermodell som de så flott kalte de. Han går jo frem og tilbake til jobb, siden vi bare har en bil. Jeg, som har dobbelt så lang vei som han, må selvsagt ha kjøretøyet. Det er jo bare rett og rimelig. Han fikk nytt, ordentlig dyrt og forhåpentligvis tett, regntøy til bursdagen, så nå er iallefall han klar for å møte mer av dette høstværet vi har hatt siden i juni.

 

Begge parene
er fra Viking.

Kjøpt hos Brandos,
som det meste andre
skotøyet her i huset.

 

Selvsagt klarte jeg ikke bare å kjøpe disse. Det skal godt gjøres når en først er i gang, dessuten er det jo så mye som frister der inne blant alt det skotøyet. Og ting som ikke heter støvler, de kan godt koste litt mer .. som f. eks. disse støvlettene fra art. Kule, høye, flate – akkurat min smak!

Så nå er det vel snart på tide å pakke ned sandalene? ;o)

5 kommentarer
    1. Sandalene er pakket ned dessverre, og ikke i kofferten slik som heldige Grete.
      De røde var sikkelig smashing. Og jeg synes at å betale 1200 for et par regnstøvler er vanvittig. Men jeg har registret at mange bruker disse til Ilse Jacobsen hele året så kanskje noen er av de er såpass varme? Nå hører jeg ikke til de som på død og liv skal gå med merkeklær da – heldigvis.

    2. Støvler trenger ikke koste flesk nei,men dei må være gode på foten,selv foretrekker jeg høgestøvler,da kan jeg vasse litt ut i sjøen når eg skal vippe meg opp i båten vår:))ja den står inne i et naust og må dragast ut i støda for hver tur.
      Støvlettane dine var rålekre,må sikker unne meg noen nye jeg også i år:))og sandalane,ja dei forsvant fra gangen i går:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg