Så var enda ei helg over

Mandag igjen – allerede! Ufattelig fort dagene flyr. Litt skummelt egentlig. For når dagene går så fort så betyr det at du er blitt gammel. Mine foreldre synes også dagene fløy avgårde, og jeg kunne ikke med min beste vilje forstå hva de babla om. Noe så teit!! Men .. jeg har ingen problemer med å skjønne det nå. Merkelig det der.

Det har regnet hele helga her hos oss. Plaska ned! Men likevel må jeg bare innrømme at jeg har hatt ei flott helg. Ikke bare litt sånn overkommelig, men rett og slett den beste helga på veldig, veldig lenge.

Hvorfor? Tja .. ikke har jeg vunnet i lotto, ikke har jeg fått en millionarv fra en rik onkel i Amerika, ikke har det skjedd noe spesielt heller. Været har vært elendig og attpå til har det vært jobbehelg.

Men jeg har følt meg så pigg!! Å gå ut med hunden har ikke vært et ork som bare måtte gjøres, om ikke jeg klarte å sku ut drømmemannen da .. Det har vært deilig. Selv i regn og skikkelig drittvær. Og når jeg har kommet hjem så har jeg ikke vært helt dønn utslitt, noe som har vært normalt hele det siste året og vel så det. Litt sliten ja, men det er absolutt en god følelse når du vet hva det kommer av.

Dessuten har det ikke bare vært jobb heller. Vi var hos ei venninne og spiste taco på lørdagskvelden. Til langt på natt egentlig. Jeg kjørte, så det ble ikke noen dagen-derpå følelse her i gården. Men det ble seint. Vi la oss vel ikke før nærmere tre. Så har vi vært en kjapp båttur ute på hytta for å hente noe verktøy og to langturer i skogen med denne hunden som egentlig ikke ser ut som om ho feiler noe som helst når ho går laus i guds frie natur.

Hytta er jo ikke stengt for sesongen enda. Men sannsynligvis kunne vi bare ha gjort det da vi pakka oss sammen etter sommerferien. Vi har alltid planer om en helg eller tre i løpet av høsten. Aldri har det blitt noe av det. De stenger jo vannet etterhvert, og da blir det litt stusselig der ute. Greit nok at en er vant til utedo og greier, men å dusje og vaske håret er jeg omtrent avhengig av. Ikke kan en hoppe på sjøen heller for å få skylt av seg litt, for det begynner vel å bli litt i kaldeste laget der. Selv for en viking som meg. ;o)

Egentlig litt synd at det blomstrer så fint her ute, når vi er hjemme .. Det er nesten så jeg har lyst til å dra med meg hjem alle blomsterkassene. Har vært inne på tanken flere år faktisk. Men drømmemannen har gitt klar beskjed om at det der er helt teit! Så da så .. egentlig er jeg jo litt enig også da, men det er liksom så synd at det ser så flott ut når vi ikke har noe glede av det.

Det er fortsatt en del båter på vann. Så de aller fleste tenker vel som oss: Vi skal ut igjen, opptil flere ganger, før vinteren kommer. Så vi får se da .. om det blir noen flere turer fremover. Opp skal iallefall ikke vår båt før henimot slutten av oktober. For da kan du iallefall være sikker på at finværet hadde kommet!

:o)

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg