Frædda allerede

Dagene flyr avgårde. Jeg vet ikke helt om jeg liker det egentlig. Det går litt for kjapt. Og det kan ikke være fordi jeg har det så gøy heller, for det er vel å overdrive en smule. Jeg har det bra, og det går bedre og bedre dag for dag. Det er jo kjempeflott! Gjett om jeg nyter det da? Men gøy kan en ikke akkurat kalle hverdagene mine enda. Selv om jeg er ganske sikker på at det kommer til å bli bedre enn dette fremover. Når jeg er tilbake på jobb igjen ..

Jeg savner jobben min nå. Veldig. Skulle ha vært der ute for lengst med den siste sykmeldiga, men det er litt verre. Ikke fordi jeg ikke har bilen, for det er jo ikke lengre å gå dit enn det er å gå til byen. Men jeg føler jeg ikke har så mye der å gjøre når jeg ikke bidrar med noe. Det er flaut. Enda. Tenker veldig på hvordan det blir når jeg begynner igjen. Når sykmeldiga skal reduseres og jeg skal jobbe “deltid”. Det er noe jeg aldri har gjort. Egentlig har jeg bare lyst til å hoppe i det for fullt, men det kom visst ikke på tale. Ho er streng denne damelegen min, og jeg har jo lovet å gjøre som ho sier. Til en forandring. Så da så. Kan ikke bli umulig nå sånn på slutten, da er kanskje alle disse månedene bortkasta og jeg sitter her igjen om et års tid. Det vil jeg iallefall ikke!

Helga ja. Vi skal ha folk i morra. Mexico-gjengen. De vi skal reise med. På Mexikansk kyllingsuppe selvsagt. Sist vi trodde vi skulle ha en planleggingskveld hos et av de andre parene så hadde vi taco, dermed måtte vi finne på noe annet nå. Må avgårde å kjøpe noe Corona og vin også.

Vin har jeg jo veldig greie på. Jeg er litt der at jeg helst bare vil kjøpe det som er i en kul flaske. Det er jo bare et års tid siden jeg begynte å drikke vin og rødvin liker jeg enda ikke. Ja ikke bare sånn at jeg synes andre ting smaker bedre. Jeg synes det smaker helt forferdelig. Grøsser nesten ved tanken.

Men barskap har jeg. Og det blir jevnlig fylt opp. Med sprit og vin og bailys og alle merkelig ting. Vin fra Vilnius med Jesus-bilde på. Sprit fra Tallinn som heter STØN (den er litt kul da!), 9 liter sprit, fem flasker Bailys fordi jeg innbilte meg at jeg likte det så godt. Og ja, jeg liker det jo, men det er jo måte på hvor mye jeg drikker da. Hadde en opprydding just og måtte kaste to liter bailys og et par andre liknende drikker .. forde det hadde skilt seg. Tilsammen står det 48 flasker i det skapet nå. Pluss noen pappvin.

Mammas samling kaller ungene det. Og det er vel stort sett det der er. Jeg samler, og drikker sjeldent. Men å samle på sånne ting som kan bli surt er jo ikke helt lurt har jeg erfart. For her står det lenge. Jeg har opptil flere flasker årganssprit. Uåpnet såklart.

Drømmemannen er hjemme i dag. Han er syk. Vet ikke hva det er men i går, da han kom hjem fra jobb, virka det som influensa. Han satt her og rista så tennene klapra i munnen, var varm og kald om hverandre. Men nå er han jo mann da, og når han er syk så forsvinner igrunnen den der “drømmetittelen” litt. Da er han bare en helt alminnelig SYK mann. Som alle andre. Og som alle vet så er de alltid VELDIG syke, uansett hva de feiler. Men nå skal det være sagt, mannen her i huset er nesten aldri dårlig, så han har vel lov å klage og stønne litt den gangen i året han blir liggende .. han husker sikkert ikke hvordan det er fra gang til gang og er sikkert helt overbevist om at han skal dø.

Passa jo ekstremt dårlig akkurat nå da! Men tror de andre vi skal dra med har hatt influensa. Bare ikke jeg .. så jeg får krysse fingrer og alt jeg har for at jeg ikke får noe. At vaksinen funker. For det hadde jo vært typisk om jeg ble liggende når ferien begynner! Det er jo faktisk bare en ukes tid til ..

Sola skinner, himmelen er blårosa og det ligger an til å bli en fin dag. Bortsett fra at drømmemannen kan forvandle seg til et sykt mannevrak når han kommer opp av senga en gang. Jeg takler ikke så godt syke menn rett og slett. Men da får jeg jo bare ta bilen og finne på noe annet en stund. Bikkja sier sikkert ikke nei takk til en lang tur i det fine været heller, og treningssenteret er åpent hele døgnet. Joda, jeg skal nok klare meg – og han overlever helt sikkert uansett hva han måtte tro selv!

:o)

5 kommentarer
    1. Ingen er så syk som en syk mann. Hvordan er den vitsen: Ingen kvinne ville sutrer mere over en fødsel dersom hun viste hvor syk en forkjølt mann var..

    2. He-he, menn er menn, intet mer eller mindre. Jeg har ikke fått fulgt deg, så jeg vet ingenting om hvorfor du er sykemeldt. Men det er godt du har en lege som vet hva som er best for deg, -særlig hvis du bare har lyst til å stupe ut i jobb igjen. Ikke godt å gå seg på en smell, -da kan det bli verre å komme seg på beina igjen.

    3. Må bare få lov til å si: Ikke gå fullt tilbake til jobb selv om du føler deg frisk nok, jeg gjorde det og ble syk igjen 🙁
      Og syke mannfolk :)) ingen er vel verre enn dem :))

    4. Det er virkelig godt at det er helg… fredagen er nok min favorittdag, for da vet jeg at jeg har to fridager foran meg :o)
      Jeg har vært langtidssykemeldt selv, 1 år, og kjenner godt igjen følelsen. Gruet meg hver mnd når jeg skulle ned å levere sykemeldingen, og ha samtale med sjefen. Vi er IA-Bedrift, og da er det en masse papirer som skal sendes til NAV hver mnd. Verst var det når jeg jobbet 50%… det var frustrerende å måtte legge bort arbeidet når man ikke var ferdig. Jeg hadde oxo følelsen av at andre rundt meg mente at jeg skulle klare å gjøre like mye på halve dagen som på hele. Om det virkelig var tilfelle vet jeg ikke….. Det var egentlig godt når jeg var fult tilbake :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg