Freddy, meg og vaskefilla ..

Jeg er sliten og verkende og støl, overalt! Den der sirkeltreninga, som egentlig ikke virker så hard, tar visst på mer enn jeg trodde var mulig. Iallefall er jeg lemster all over. Åssen går det an når fettet henger der og disser? Litt sånn geleaktig, ispettet appelsinhud og sprengte blodårer. Jadda! Det er snart bikinitid, sånn ca. om halvannen uke .. 

Må nok bare innse det. At dette jeg har brukt så lang tid på å rive ned ikke lot seg bygge opp igjen på fire uker. Eller deromkring. Men kanskje til neste sommer .. Får bare lukke øynene, helle nedpå nok Corona og diverse andre ting, og håpe jeg kan glemme innpakninga for de kommende ferieukene.  

Fikk gjort en del høyst tiltrengt rengjøring i går. Når jeg bare fikk slått av pc’n, våkna og kommet igang liksom. Det er vanvittig hvordan tiden flyr avsted noen ganger. Og det hjelper jo ikke at en sover vekk halve dagen heller akkurat. Nesten så jeg skjønner hvorfor poden blir så fjern når han sitter i hula si og spiller. Selv om jeg aldri har nærmet meg et spill. Verken her, på tv eller mobilen.

Jeg fikk nesten litt vårfornemmelser i går. Jeg sto på verandaen og i bare singlet og nøyt sola. Like før jeg satte meg ut litt, sånn før jeg tok tak i dagens gjøremål. Jeg slo av varmepumpa og ovnene, åpna verandadøra, vinduer og hang ut dyna. Ba til Gud om at han skulle ta til seg alle disse små nusselige hybelkaninene. Men tror du jeg ble bønnhørt? Neida .. Han har sikkert gitt meg opp for lenge siden. Da jeg gikk opp kirkegulvet i konfirmasjonskappa og mista hælen på min nyinnkjøpte sko halvveis i midtgangen i Domkirka. Da var det ikke akkurat Gud jeg ropte på. Ja, sånn stille inni meg selvsagt. Men han hører og ser jo alt har jeg blitt fortalt, så jeg er nok ikke tilgitt for det der enda. Og jeg har vel hatt et par, tre sånne utbrudd siden også om jeg skal være helt ærlig .. og det er jeg jo i det minste.

Kanskje kaninene var for små? At det ikke var meg det var noe galt med. Mulig han mente det var for tidlig å skille dem fra mamma’n sin. Men nå kan han angre! For jeg gjorde kort prosess og fikk dem ut helt på egenhånd! Med musikken til Queen på full guffe. Freddy Mercury er alltid med meg når jeg gjør reint. I motsetning til Gud. Og vi klarer oss veldig bra igrunnen. Når vi gidder.

Jeg er ikke så veldig musikkinteressert. Men kan du tenke deg noe så sexy som stemmen til Freddy og musikken til Queen. Åh! Det er bare helt fantastisk. Jeg har vært i London en del ganger, og tre av de gangene har jeg vært på We will rock you. Og å rocke er noe jeg gjør kun sammen med vaskefilla og Freddy altså. Eller om promillen er litt i høyeste laget, noe den sjelden er .. dermed kan jeg vel nesten påstå at jeg ikke danser. Kan ikke, liker ikke, får det ikke til. Men på teateret der i London, da gikk rockefoten nesten under hele forestillingen. Det var en ny opplevelse. Kunne bare resten av kroppen fulgt med i samme takt så skal du se at jeg også kunne ha klart meg på dansegulvet .. men så lett skal det jo ikke være!

Har aldri vært på konsert med originalene. Men den musikalen er vel verdt et besøk! 

I går var det syforening. Alltid like koselig. Og aldri gjør vi noe som har med nål, tråd eller strikkepinner å gjøre. Vi eter og skravler og eter litt igjen. Jeg forsøkte jo å beherske meg litt da, men det er ikke så lett .. Kan ikke fatte hvorfor vi alltid skal ha så mye godt på bordet. Gulrøtter og dip hadde vel vært mer det vi trengte. Ja ikke dippen da, men gulrøtter aleine er jo ikke helt det gøyeste en vet! Vi forsøker å planlegge en tur til Tallinn, men det er heller ikke så lett. For noen skal det og andre skal det. Jeg har ikke råd før sommeren og ikke vet jeg åssen jeg jobber heller. Åsså har vi ei som alltid prøver å presse viljen sin gjennom. Og da bør alle rette seg etter det .. nemlig! Det har alltid vært sånn og kommer sikkert til å være sånn til vi går i grava. Tenk at en har holdt ut i syforening i 25 år med samme gjengen. Ja, rent bortsett fra meg som var tvangsutmeldt i ti års tid. Men jeg har jo ikke gått glipp av så mye. De er de samme enda. Alle sammen. Bare med litt flere rynker og enda flere kilo. Jeg er utrolig glad i alle disse jentene, eller damer heter det vel når en nærmer seg 50. Det aller beste akkurat nå er vel at alle må frem med lesebrillene når Flax-loddet skal skrapes. Akkurat det var fantastisk å se – jeg er ikke aleine!!

:o)

2 kommentarer
    1. Herlig skrevet dette her – humret masse, og kjente meg igjen.
      We will rock you så gubben og døtrene hans i London sist sommer, jeg var ikke med ;( Dessuten ga vi billetter til forestillingen i Oslo nå på lørdag i julegave til svigers. Jeg ville hatt jeg også, men det kommer kanskje en annen anledning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg