Når en tror størrelsen teller

Må en rocke begge veier? På min leting etter en illustrasjon (som er fra rockeringer.no), fant jeg igrunnen svaret. Og det var: Bytt retning med noen minutters mellomrom, for at treningen skal være balansert.

En skulle starte forsiktig. Med noen få minutter om en ikke var svært sterk og hadde godt med magemuskler. Jeg er vel ikke akkurat der … likevel holder jeg på 10 minutter hver vei. Altså 20 minutter til sammen. Men jeg har jo hatt den ringen en stund. Bak barskapet. Og det kan jeg innrømme med en gang, den hjelper ikke for noe når den står der! Annet enn å gjøre samvittigheten litt elendig da.

Jeg lurer veldig på hvorfor det er så mye lettere å slenge den ringen mot venstre. For da går 10 minutter som en lek. Ehhh .. omtrent jaffal. Mens jeg sliter veldig når jeg skal bytte mot høyre. Da ramler den ned rett som det er. Til tross for at jeg øker farten og bøyer knærne og virkelig står på for å klare dette her i et strekk!

Fant også ut at jeg har valgt helt feil rockering. For her er beskrivelsen av den jeg kjøpte for et års tid siden: Bruk 5B-ringen bare hvis du er i god fysisk form og har sterke magemuskler.

Sånn kan det gå når en fortsatt tror det er størrelsen som teller! En diger ring på 2.2 kilo slengende rundt kroppen. Ikke rart jeg ser helt blålilla ut etter et par dager etter hverandre. Som om jeg har hatt fettsuging eller noe rundt midjen. Eller der jeg håper den skal dukke opp etter hvert.

Kanskje det nettopp er det som skjer? Ja altså, ikke at fettet blir sugd ut, for såpass skjønner jeg jo, at det blir det ikke. Da hadde vel denne ringen inneholdt en beholder man måtte tømme med jevne mellomrom. Fettbeholderen. Men den har jeg ikke funnet enda … Men kanskje det blir slått laust liksom og kommer ut i do. Tror jaggu med jeg må forsøke å holde på de siste ukene det er igjen nå, før vi reiser. Kanskje polstringa rundt midjen min da blir igjen i kloakkanlegget her i byen … så slipper jeg å drasse på det.

Nettsiden til innersvingen var blitt godt oppgradert siden jeg kikka inn sist. Her er det både bruksanvisning og masse tips nå! Jeg hadde en ukes prøvetrening hos dem for et års tid siden, men det ble med det. Synes treninga var litt kjedelig igrunnen. Så jeg kjøpte meg en rockering litt etterpå, og den er effektiv. Om en bare bruker den da … som med all trening. Det nytter ikke å være støttemedlem verken her eller der. En må faktisk gjøre noe fysisk for at det skal bli resultater av det. Ikke noe jeg just har oppdaga, men holder på å gjenoppta treninga nå. På Shapes. Sammen med drømmemannen. Om vi ikke klarer å få fingeren ut får vi heller si opp. Vi som var så flinke for noen måneder siden …

Jeg har jo en litt god unnskyldning i det minste. Legen har bedt meg ta det litt med ro. Både med trening og det meste. Ikke bruke opp all energien med en gang jeg kjenner et lite snev av den. Og ja, jeg har jo vært temmelig flink til det i det siste. Mulig det ikke var helt sånn ho mente …

4 kommentarer
    1. Syns det hørtes til sånn selvpinende ut jeg da. Men det er jp vi kvinner superflinke til. Både å pine oss og å kritisere oss og aldri være fornøyd med det vi har.

    2. Tror ikke rockering er noe for meg men min eldste datter fikk en av oss til jul og hun kunne nå melde tilbake om blåmerker i ring rund magen :))

    3. Har aldri fått til dette med rockering jeg, får ikke til rette svungen liksom.. Men denne høres fryktelig tung ut da, ikke rart du blir gul og blå. Ønsker deg en riktig fin dag, rock it! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg