Zenta i tiggekroken

Bikkja har fått litt uvaner nå som jeg er hjemme på heltid. Ho er normalt veldig snill og lydig og tigger sjeldent. Ho har aldri fått mat med bordet eller når vi spiser. Om ho nærmer seg der vi sitter og inntar maten så får ho bare beskjed om å gå vekk. Men hver gang jeg er på kjøkkenet så kommer ho. Ikke piper ho, ikke snuser ho på kjøkkenbenken eller der maten befinner seg … men her sitter ho! Langt inni kroken og bare lar hodet såvidt stikke ut. Ser litt sånn unnskyld at jeg er til ut og gjør seg så liten som bare en schæfer kan få til.

Det er min skyld at ho sitter her og ser dum ut. For jeg gir ho jo noe. Før var det bare om kvelden da jeg smurte nistene til drømmemannen og sønnen. Da fikk ho skalken av brødet. Men det utvikla seg litt etterhvert, til ei skive med leverposten … og det var jo sikkert kjempegodt! For nå er det ikke bare om kvelden ho følger etter meg opp på kjøkkenet. Så nå får ho likegodt frokost også!

Men litt skjønn er ho jo da, der ho sitter og tror at vi ikke kan se ho … :o)

8 kommentarer
    1. Georgine: Den som vil ha en lydig hund .. 😉 Kan ikke ha en så stor hund til å tigge ved bordet, og ho må jo bare skjønne at her er det MEG som bestemmer. Gir en etter litt etter litt får en bare problemer seinere .. Men må innrømme at jeg har veldig lyst til å ha ho opp i sofaen også da. Men der har ho aldri vært!

    2. Her snakker vi skikkelig “hundeøyne” 😀
      Herlig bilde av ho. Mine to er også faste følgesvenner inn på kjøkkenet Enda dem VET de ikke får noen ting. :p suns bare det er koselig jeg da.

    3. Herlighet kor fiiin!!!! “smelt” Skjønner godt at du stikker til ho litt snadder innimellom.. Ho var bare bedårende;-)
      Ha en fin dag videre

    4. Fin hund! Ikke så greit å være schäfer bestandig, å være stor. Schäferen svigerforeldrene mine hadde i 14 år, trodde han var liten, og skulle stadig vekk sitte i fanget. Men det gikk jo ikke! 😉
      Hunden vår elsker lukt av kylling, da kommer han og lurer på om han får noe. Og pizzaskorper. Når vi spiser pizza blir han litt halvgæern. Da får han smake.

    5. Veldig skjønn :))
      Jeg prøver også å være streng med vovene på kjøkkenet, men mest fordi kjøkkenet er lite og de begynte å ligge i veien for meg :)) en skal i ny og ne har vel ingen vondt av 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg