Baby Foot

Sitter her med føttene i hver sin pose. Og skal sitte sånn i to timer. Hvorfor? Jo håpet er jo at reklamen på pakka holder det den lover. At døde hudceller skal tørke inn og flasse av. En skal slipper å file og kutte for å få det bort. Jeg har mine tvil egentlig. Men det er verdt et forsøk. Hjelper det ikke får jeg ta en time hos en fotpleier. Før ferien. Kanskje.

Jeg elsker å gå barbeint. Sokker, sko og støveletter er et herk! Dermed er det bare sandaler igjen. Og de har jeg mange av. I alle former og farger. Må jo ha en til hvert antrekk omtrent. Det skal jo matche må du skjønne.

Det er liksom ingen høstsko i min garderobe. Jeg er sånn som stort sett hopper rett fra sandaler og inn i støvelettene – og omvendt. Har ikke noen sko i mellom. Dermed blir sandalsesongen veldig lang. Fra begynnelsen av april til slutten av september omtrent. Noen ganger enda lengre, om ikke kuldegradene sniker seg innpå alt for tidlig.

Etter en lang vinter og tette sko trenger også føttene litt pleie. Det er litt rart egentlig, at føttene er det siste vi tenker på når det gjelder å ta vare på og stelle. Iallefall gjelder det meg. Vi steller ansiktet, kroppen, hendene og neglene. For ikke å snakke om håret. Eller, for å være helt ærlig nå, så har jeg vært temmelig dårlig på alt i det siste .. Men føttene, som skal bære oss rundt hele livet, de glemmer vi. De putter vi inn i noen trange, tette sko uten å ha dårlig samvittighet engang. De må balansere på høye hæler for å frakte resten av kroppen rundt omkring når vi føler for det. De trasker og går på asfaltunderlag alt for mye. Likevel belønnes de ikke med litt omsorg og god pleie før de ser virkelig slitne og deprimerende ut.

Men etter denne behandligen blir nok mine undersåtter som nye igjen! Skjønne, myke og fantastiske. Kanskje de krymper et nummer eller to også til og med, er ganske sikkert på at det var det som sto på baksiden av pakka … på kinesisk vel og merke!

;o)

13 kommentarer
    1. sollipytten: En skulle visst ikke se merkbar forskjell før i løpet av et par uker. Avflassinga skulle starte om noen dager. Akkurat nå er det mykt og godt der jeg ikke hadde alt for hard hud. Som på hælene. Men kommer tilbake til det ja, når det bør ha virka. 🙂

    2. Jeg var også veldig skeptisk til det første gang jeg prøvde,men tenkte shit au…. vi prøver. Og jeg må si jeg ble imponert! Føttene ble som sagt “som nye”
      (litt ekkelt dem dagene all den døde huden faller av,men det har vel litt med å gjøre at jeg ikke liker føtter no særlig heller)
      Finn deg ei god bok,eller sett på en film. 🙂 Dem to timene er verdt ventinga. 🙂

    3. Tror jeg må ut å handle! For som du sier; føttene blir ofte glemt. Jeg vil også ha myke føtter.

    4. Hexo & Ronja: Endelig et produkt som holder hva det lover altså? Dette blir spennende. Men det var litt kjedelig å sitte her må jeg innrømme. Prøvde å gå rundt litt, men det funka ikke så bra det heller. Kjentes så ekkelt ut, selv med sokker utenpå.

    5. Den der fungerer fakisk! Jeg brukte den i sommer! Og etter en uke begynte føttene mine å flasse masse, og etter noen dager til så var føttene som nye! Den greide ikke å ta ALT der hvor det var som verst, som under helen, men det ble betraktelig mye bedre, resten av foten var virkelig blitt som en babys! Den flassa av hud og gjorde det babymykt t.o.m der jeg ikke visste at det trengtes!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg