Et skritt eller tre i feil retning

Kort og godt: Været er trist og jeg er det samme.

Litt bedre forklart: Etter ei flott helg kom en treig start på mandagen. Ikke det, jeg sto opp forholdsvis tidlig, og det er egentlig ikke noe spesielt som er galt heller. Det er bare … galt … jeg er trøtt, litt lei, misfornøyd med speilbildet (som en skikkelig fjortis, akkurat ja), burde ha gjort en heil haug her og har ikke gjort en dritt.

Ååååh. Blir kjempetrist når det kommer en sånn dag igjen. Nå har det jo gått så bra i det siste. Jeg har funnet igjen gleden i livet på en måte. Smiler med mer enn munnen. Har følt at nå er det ikke lenge til jeg skal på jobb igjen. Sa det til og med både til drømmemannen og dattera hans i går. Og følte virkelig at det stemte.

I dag derimot … fanken au! Hvorfor kunne det ikke gått sånn fremover noen uker til nå. Så hadde jeg vært der. På toppen av den kurven legen tegnet for meg for noen uker siden. – Der er du nå, dit må du før du skal tilbake på jobb.

Javel, må bare innse at jeg ikke er helt der enda da. Enda så mye jeg vil!

Nettbanken er full av regninger. Bare strømmen denne måneden beveger seg opp mot 10.000 kroner, til sammen her og på hytta. Ikke bra! Overhodet ikke bra!! Vi skal jo på ferie snart. Enda jeg har sagt til meg selv at dette tidspunktet er det teiteste å ta ferie på, pga. alle disse regningene som ramler inn akkurat nå. Likevel gjør vi det, år etter år etter år. Men det går jo alltid greit, selv om vi er lutfattige noen måneder etterpå.

Jeg vet enda ikke om jeg har noe sommertøy jeg passer. Har ikke turt å prøve enda. Så om alt der er for trangt, så blir det lite i den kofferten når vi drar. Kan sikkert bare reise med håndbagasje. Og da blir jo selvsagt jeg en smule sur også. For jeg har jo ikke noe å ha på meg!

En bitteliten positiv ting akkurat nå: Jeg har tatt av meg 1.3 kg den siste uka. Bare ved å bevege meg mer og spise litt oftere og muligens litt sunnere også. Eller i det minste kutte ut alt som har med godis og cola å gjøre. Nesten alt. Og det har gått kjempegreit. Kjære Gud, la det fortsette sånn.

Dessuten skal jeg til frisøren. Tror det har noe med humøret å gjøre. Skulle jo absolutt ikke gått til frisøren når kontoen nesten er tom, men noe måtte jeg gjøre liksom. Og å kjøpe tøy til denne kroppen var ikke et tema akkurat nå. Jeg må ha litt forandring, og jeg må ha det nå! Håper det blir til det bedre og hjelper litt på humøret. For igrunnen liker jeg ikke å gå til frisøren. Ho jeg har gått til de siste ti årene er flytta og de andre jeg har forsøkt har liksom ikke helt rukket opp på det nivået ho var på. Etter min mening da.

Hadde egentlig tenkt å ta meg en fotpleie. Men det er det jo ingen som ser. Derfor altså, valgte jeg toppen istedenfor bunnen av kroppen. Selv om de undersåttene mine absolutt trenger det mer enn parykken. Dessverre liker ikke den hudpleiende dattera mi føtter, så der er det ikke noe hjelp å få nå som ho bestemmer selv hva ho skal gjøre. Da ho jobba i salong kunne ho jo ikke godt si nei …

Det var dagens hjertesukk fra midtlivskrisa i sør. Sorry. Men innimellom blir det visst sånn enda en stund. Vil du heller ha en hyggelig blogg å se på så kan du jo gå inn på: www.ernashus.blogg.no. Der er det alltid noe positivt å finne!

6 kommentarer
    1. Det å være ærlig og direkte, fortelle om sine tanker, følelser og stemning er noe helt annet enn klaging og syting.
      Fortsett å være åpen, det gjør deg godt!
      Klem fra Grimstad til Kristiansand 🙂
      Ps: Du hadde en utrolig nydelig hund! 🙂

    2. minnerilivet: Takk for fine ord! Foreløpig er det litt mye klaging og syting her inne fra meg, men det var vel derfor denne bloggen ble oppretta igrunnen. Så jeg slapp å plage de jeg er glad i med all elendigheten. Dette kan en jo bare klikke vekk om det blir for ille .. 😉
      Ha en fin kveld du også.

    3. Utrolig flott blogg, jeg liker ærlighet og at folk er direkte. Kommer til å følge bloggen din, hvis du føler for det, er det bare å legge meg til som venn her, tror vi har mye å snakke om.
      Ha en fin kveld!
      Mvh Minnerilivet

    4. Slike dager har jeg også. Kroppen føles bare så tung og elendig, hodet er ikke med osv mens dagen før da var det tjo og hei og alt bare topp. Nei man må visst bare lære seg og leve med det, istedet for svart og hvitt så må man kanskje ta til takke med grått.
      Ønsker deg en god dag 🙂

    5. sånne dagen er ikke gode men det er heldigvis går de over:) syntes du har vært flink som har gått ned 1,3 kg… stå på dette går bra skal du se 🙂

    6. Så koselig at du anbefaler bloggen min da, tusen takk for det! Håper at du blir i litt bedre form etter frisørbesøket kjære deg, det fortjener du! Ha en fin ettermiddag og klem til deg:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg