Vond kropp på lettgått tur

Midt i uka, sola skinner – og formen er elendig. Jeg holder på å verke meg ihjel i fingrene og armene, ja, hele kroppen faktisk. Men jeg forsøker bare å gjøre som ingenting og fortrenge det. Vi har til og med gått en 8 kilometers tur i indre bygder i Øyslebø i dag. Koselig, fint og lettgått, en del på traktorvei. I dag var det mer enn nok.

Gikt ville sikkert mine forfedre kalt dette. Begge mine bestemødre og jaffal ei oldemor var veldig plaget av gikta. Mamma vet jeg ikke så mye om, for ho klaget jo aldri, verken til meg eller andre. Uansett navn er det absolutt ikke noe å trakte etter.

Føler meg til tider ganske så utgått på dato. Kanskje ikke helt sånn holdbar til … og helt klart moden for søpla. Men absolutt best før … men ikke ikke helt ubrukelig etter. Om en legger til en porsjon godvilje og enda litt mer viljestyrke så er det jo ufattelig hvor mye en kan holde ut. Dessuten har det jo kommet litt etter litt dette her, over en tiårs periode og vel så det. Hadde jeg våkna i denne forfatninga sånn plutselig, etter å ha vært normal kvelden før, så tror jeg nok jeg ville blitt livredd.

Å legge seg til på sofaen er ikke helt meg. Det blir jo ikke noe bedre om en bare gir opp. Men jeg sov faktisk to timer midt på dagen i går, for å klare å gå på besøk til et vennepar på kvelden. Den sovinga tok en brå slutt da Jonas kom tuslende inn fra hagen og slang en halvmeter blaut tunge over hele ansiktet mitt. Æsj! Vaske meg kan jeg gjøre selv! Enn så lenge.

Håper du får en fin kveld.

10 kommentarer
    1. måtte flire her,ja av Jonas altså,den sliken hadde ikke jeg heller likt noe særlig :=) trasigt med disse vondtene våre,jeg sliter med sånne akutte kink for tiden,først ryggen,det vart i 5 uker før fysioterapauten fikk orden på den,nå er det nakken ,men det er som du sier,ikke bedre av å legge seg føre på sofaen heller,godt å sove litt når en trenger det,ellers er desverre aktivitet det eneste som hjelper i lengden,jeg trener styrke hos fysioterapaut 2 dager i uken,hvor lenge han vil ha meg der hvet jeg ikke,men så lenge pasientreiser sender en taxi så reiser jeg :=) håper du snart får en bedre periode,uansett,du er flink å komme deg ut,så utrolig fin tur dere fikk :=)

      1. Er en veldig kjærlig hund dette her. 😀 Har hatt noen fine dager i forrige uke. Men ble litt straffa etter denne helga, så har ligget rett ut i over et døgn. På bedringens vei nå, og tilbake til normalen, jaffal min normale form … og den er kanskje ikke så mye å skryte av.

      1. Ja, skjønner godt du gleder deg til fridager. Jeg har jo fri hele tiden nå. Savnet veldig det å ha en jobb å gå tilbake til etter ferien da, når alle andre begynte å jobbe …

      1. Drittkropp dette her. Jeg blir visst aldri vant til å ha det sånn opp og ned heller. Men må jo bare gjøre det beste ut av det. Har akkurat hatt godt og vel et døgn i horisontalen nå, fordi jeg var på hyttetur i helga med en haug av folk. Svigerfamilien. Noen av de aller nærmeste, ikke alle, så vi ble bare 35! 😀 Koselig, men slitsomt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg