Vinterutfordring – Snø

Nest siste bidrag i Frodiths vinterutfordring herfra. Og om jeg ikke har kommet helt ut av tellinga da. Oppgaven jeg har løst i dag er SNØ. Det er ikke så ofte vi har det slik på Sørlandet. Iallefall ikke flere dager i strekk. Og jeg synes det er så utrolig flott når snøen henger i greinene på trærne. Det er også veldig greit når snøen legger seg hvit og fin over alt det skitne, og gjør slik at kveldene virker mye lysere og lengre.

Men forresten, har du merket hvor mye lysere det allerede er blitt om ettermiddagen? Her merkes det iallefall godt. Vi har forhåpentligvis mye fint liggende foran oss. Våren. Lyse kvelder. Varme og sol. Kanskje en reprise på sommeren 2018? Det hadde vært noe det! Men før vi kommer så langt må vi vel muligens belage oss på litt vinter, selv her nede på palmekysten. Og jeg er klar jeg. Alt er mye bedre enn regn jaffal.

Eeeeeh … neida, klager ikke. Vi har hatt vår andel av fint januarvær vi. Det er ikke det … men regn! Det er kjipt. Våt og skitten hund. Grått og trist utenfor vinduet. Og det blåser så det knaker i hele huset her. Må vel bare innrømme det, jeg er en smule værsyk. Og det kommer utrolig kjapt, omtrent samtidig som det skyer over.

 marit

19 kommentarer

Siste innlegg