Vekk med jula!

Follow my blog with Bloglovin 

Da var det over for denne gang. Jula 2018 er på øyeblikket bare et vagt minne her i huset. Jeg skal ta vekk all julepynten i dag. Puuuuh! Formen er som den har vært den siste uka, ikke bra. Men med tiden til hjelp så skal jeg nok få opp alle nissene og treet og hele sulamitten på loftet igjen. Mye stress for et par uker dette. Til neste år tror jeg at jula må få lov å begynne i starten av desember heller, for når julaften er over så klør jeg i fingrene etter å få den ut igjen. Mulig det hadde vært bedre om vi hadde hatt snø utenfor vinduene. Men her ser det nesten ut som våren er kommet. Sol og blå himmel. Da blir julepynten en smule grell og malplassert.

Er jeg riktig heldig så forsvinner jula fra headeren også. Fikk beskjed fra support om at dette bildet ikke kunne skiftes selv, men at de kunne gjøre det manuelt for meg. Så jeg har sendt et bilde, i håp om å få skifta det litt kjapt… Jeg er jo vant til å skifte bildene både titt og ofte, i takt med årstidene, høytidene og generelt hvordan jeg har det. Det er det tydeligvis slutt på nå.

Jeg begynner å venne meg til denne bloggplattformen. Det betyr ikke at jeg er så veldig fornøyd, men det går seg til på et vis. Det er jo utrolig hva en kan, og må, innrette seg etter i løpet av livet! Det eneste som er skikkelig dumt er at en ikke får beskjed om svarene på kommentarene lengre. Akkurat det føler jeg tar fra meg en del av gleden ved å blogge. Kontakten med dere andre forsvinner på en måte, og kommunikasjonen blir litt enveis.

Nei, nå må jeg vel hive meg rundt her. Om det skal bli noe av den ryddinga. Og det er dessverre ikke bare julepynten som ser litt ekkel ut i dette fine været! Vinduene skriker etter å bli vaska. Det har de gjort en stund, uten at jeg har hengt meg så mye opp i det. Heldigvis blir det fortsatt tidlig mørkt om ettermiddagene!

Har du rydda vekk julepynten?

 marit

23 kommentarer
      1. Ja, stjernene i vinduene henger enda. Har igrunnen ikke lyst til å skifte de ut med de vanlige lampene. Men det MÅ jeg vel etterhvert.

    1. Flinke du – her blir det nok jul ei stund til…… jeg har også begynt å venne meg til blogginga her, men savner som deg tilbakemelding på kommentarene…. er for lite kontakt nå ja….. klem 🙂

      1. Jeg liker best jula fra begynnelsen av desember til romjula. Da er det mer enn nok for meg! Men må nok få kjøpt noen grønne planter og litt blomster snart, for her ble det skikkelig tomt.

    2. Hmm hørtes ikke ut som denne endringen deres er til det bedre liksom… Jeg sjekker eventuelle svar fra blogger på kommentarer neste gang jeg får opp at det har vært en oppdatering. Da får en en oversikt uten at det blir masete å måtte sjekke gang på gang. Julestjernene henger igjen i vinduene her også og på buska ute, Men neste helg forsvinner nok de også.

      1. Det var jo en lur måte å gjøre det på. Må prøve å få innarbeidet en ny vane her. Jeg sliter med å kommentere på dine innlegg, blir ikke godtatt når jeg legger inn mailadressen og bloggen. Aner ikke hva som er feil.

    3. Her gikk juletreet og all pynten ut/bort i går!
      Nå står Primula blomsten på bordet,og det tyder på det går den “riktige veien”…

      1. Godt det ikke bare er meg som er så tidlig. Ikke fått inn noe annet enda, ikke så mye som en liten primula en gang. Men de er jo et sikkert vårtegn! Så de sto så flott på Rema da jeg var bortom i dag morges, men jeg hadde mer enn nok med to handleposer og ei bikkje på veien hjem.

    4. Koselige bilder av julepynten deres!

      Har fjerner alt bortsett fra den nye julestjerna, en rød duk og de røde lysa som skal få brenne ned.

      Høres litt tungvint ut bloggplattformen dere har kommet på, men ser at mange er mer fornøyd etterhvert.

      Får se da om jeg kommer etter 😉

      Flott headerbilde!

      1. Takk, takk. Det eneste som er igjen her nå er julestjernene i vinduet. De skal få lov å henge litt til. Og så har jeg en hel haug utelys som må tas ned, foreløpig har jeg bare tatt ut kontaktene i noen, mens andre busker får lyse litt til. Akkurat lyset utendørs er koselig på kveldene.

    5. Har ikke ryddet vekk, har ikke hatt pynt 🙂 Det med kommentarer og svar. Det blir på en helt annen måte. Sjelden jeg går inn og ser på svar hos folk på bloggen deres. Blir for strevsomt. Så svarene fra folk lever på en måte et eget liv 😀 Men da får det bli innlegg +kommentar som skaper en bitteliten dialog 🙂 Jeg tror nemlig ikke de kan endre på det nå..

      1. Du hadde jo rottene da. Skapte mye julestemning for både den ene og den andre det. 😉 Nei, hørtes ikke ut som det skulle bli noen forandring der nei. Dessverre. Godt ikke det bare er meg som synes det blir for strevsomt å gå tilbake på bloggen for å sjekke om det er kommet et svar. Føler meg litt stygg når jeg ikke er mer interessert lissom, men det tar for mye tid og energi om en skal dukke inn på hver eneste blogg et par ganger om dagen.

      1. Jepp! Etter maaaaange mailer fram og tilbake til support så ble den slik jeg ville også. Fint å få den vekk i samme rushet som resten av julepynten. 😉

    6. Her er det jul en uke til. Jeg liker å feire 13.dagshelg. Ute er det som våren. En venninne av meg satte løk i hagen på nyttårsaften, for det er jo ikke frost i bakken heller. Men julepynten er koselig i kvelden. Jeg bruker mye grønt og hvitt og da blir man kanskje ikke så fort lei. Alt det røde orker jeg ikke lenger. Litt rødt her og der, er mer enn nok. Kos deg med vindusvask og rydding. Tenk som du kan kose deg med resultatet, og vite at jeg har alt igjen å gjøre litt senere! 🙂

      1. Hehe .. ble ikke noe vindusvask i dag heller. Men jula er vekk, selv om jeg heller ikke har så mye rødt lengre. Ble veldig tomt her, men litt deilig også. Nå skal ikke jeg gjøre mer i dag. Var mer enn nok med alle disse turene opp og ned loftstrappa.

      1. Ja, etter masse mailer ordna det seg her. Stakkars menneske som har sittet med min header og masete mailer i hele dag. Men nå ble det sånn jeg ville ha det, med riktig utsnitt til og med. Håper vi får litt mer kontroll over hvordan denne bloggen skal se ut etterhvert.

    7. nei her er det jul ennå,men siden min far døde denne julen orket jeg ikke pynte så veldig masse,sånn sett er det fort gjort å plukke det vekk igjen,mulig jeg tar treet i morgen :=) jeg fikk byttet headerbilde i dag,det var fort gjort når jeg bare sendte det bilde jeg ville ha :=) jeg har krysset av for å få epostmelding hver gang noen komenterer på innlegga mine,og etter att jeg begynte å bruke blogglovin så er det lett å finne dere alle,da kan jeg alltidt svare på en komentar,men leser dere mine svar ,det er der spørsmålet mitt ligger,jeg leser iallefall alle komentarer jeg får og jeg svarer på dei fleste :=) men headerbilde får vi vente med å bytte som vi vil til det er i orden så vi kan gjøre det selv :=)

      1. Ja, du var riktig uheldig denne jula.

        Nå er jula vekk her. Bortsett fra stjernene i stuevinduene. De får henge noe dager til.

        Har sett en kan få melding på mail, men synes det blir litt stress. Det som skjer på blogg vil jeg helst ha på blogg. Uten bloglovin’ hadde jeg nok gitt opp denne blogginga. Synes dette er en merkelig plattform. Kommentarer som kommer på min egen blogg er greit nok. De har jeg kontroll på, og får svart på. Verre når andre bloggere svarer på kommentarer jeg har lagt igjen.

    8. Nesten ferdig. Jeg tok det meste i går. Hadde jeg hatt barn boende hjemme, ville jeg beholdt pynten noen dager til, men ungene er voksne og jeg bor alene. Da kan jeg rydde kjapt. 🙂

      1. Her er det bare litt vasking igjen nå. Men det får bli i morra tenker jeg. Alle disse turene opp og ned loftstrappa var mer enn nok for en dag. Puuuuh! Savner energien jeg hadde før i tia.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg