Varme dager i sør

Hei der ute. Er litt på etterskudd her for tia … men vi hadde en fantastisk flott avslutning på forrige uke. Og den tilbragte vi for det meste innendørs! Det vil si jeg sto i hagen og sagde laminat, sendte det inn gjennom soveromsviduet hvor drømmemannen fikk golvet på plass. Typisk altså, å tilbringe så fine dager innendørs. Men så var det jo det golvet da … og vettu, det ble knallfint! Jeg er sykt fornøyd, og det gikk kjempefort til å være her hos oss. Nye lister og alt er på plass. Til og med smykkeskapet mitt er blitt hengt opp, etter flere måneder i en krok.

Men der stoppa det! Alt mitt tøy ligger fortsatt spredd ut over et annet soverom her. Men jeg har passet på barnebarnet på seks, som har vært litt dårlig og ikke kunne på skolen. Og dagene er like solfylte og fine fortsatt. Mens jeg sitter inne … blæh! I dag har frøkena mgp show for meg her, allerede før 9 på morrakvisten, så jeg regner med ho er bedre og kan på skolen i morra. Veldig koselig med besøk, men litt kjipt å måtte være inne i dette flotte været. Blir litt tung i toppen av sånt. Og veldig trøtt i kroppen når dagene må starta i sekstia. Du vet lissom at det er litt i tidligste laget når øynene er så små at det er klin umulig å få inn linsene!

Vel, vi fikk jaffal tatt oss en skikkelig fin søndagstur. 8 kilometer i steikende sol og 23 grader. Skikkelig sommervær med andre ord. Nesten litt for mye av det gode, synes Jonas der han peste i vei, og benyttet alle dammer og sølepytter til å avkjøle seg.

Skulle bare ta bilde av det stille vannet der alt speilet seg så fint … men så plutselig … ble det fullt av leonberger der! 😀

Det er en nydelig tur, i flott, varierende terreng. På disse to timene vi gikk der så vi bare andre folk et par ganger, og det midt i beste turtid. Det liker vi! Da kan hunden tusle rundt uten bånd og det setter han pris på. Ikke det at han tar helt av akkurat, for han liker seg aller best mellom oss. 😀 Raringen.

Tilbake til bilen igjen. Leiebilen er ikke noe Jonas synes er så stas. Han hater jo forandringer! Og nå som han endelig har skjønt at han må hoppe inn uten hjelp klarte ikke helt å få dette til i en bil som ikke er helt prikklik vår. Så da var vi tilbake til å løfte inn halve bikkja i bilen igjen. Ser nok ikke helt lurt ut dette. Og spesielt ikke for oss, som har sett han hoppe og sprette og klatre i skogen rett før. Han kan om han vil, men dette her vil han bare ikke …

Fin tirsdag til deg. Du får bli med inn på soverommet en annen gang. Og kanskje skal du få se de siste bruktkuppene mine også etterhvert. Jeg elsker gjenbruk, det gir oss som ikke har anledning til å kjøpe nytt hele tiden likevel anledning til å få skifta ut møbler og interiør innimellom. Det er skikkelig digg altså!

 

 

6 kommentarer
    1. hehehehe han koste seg i det herlige vannet, hunden, tenker jeg 🙂 Fin tur dere hadde på søndagen. Og varmt har det vært ja…. litt i varmeste laget. Men godt med slik sommervarme når det nærmer seg månedskifte 🙂 Ha en fin torsdag!

      1. Ja, han storkoser seg når vi går på slike turer. Og er overlykkelig når han bare kan vasse uti når det passer han. Godt vi har den hundeføneren, hvis ikke hadde han nok aldri tørka! 😉 Litt ustabilt vær her nå, men fortsatt varmt og godt.

    2. her har det vært 30+ i mange dager,tirsdag var det rett og slett for varmt til å være ute,så jeg var mye inne den dagen helt frivillig uten syke barn.Å bli vekt så tidlig er ikke kjekt nei,men jeg tenker att om vi la oss like tidlig som dei små,ja da hadde nok vi også vært fulle av energi tidlig på dag hi hi .En deilig tur dere fikk,og bikja ja han er herlige,en diger bamse ikke rart han svetter i all den pelsen

      1. Synes det er varmt her fortsatt jeg, tror den personlige termostaten min er ødelagt for alltid. For det kan vel umulig være overgangsalderen enda? Jeg kreperer nesten av varme, barbeint og i singlet, mens andre sitter der i ullgensere. Rart ikke de er like varme som Jonas …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg