Vårfornemmelser og regjøring

Bare mobilbilder, og ikke så mye å skryte av. Men det våres iallefall, og godt er det! Bildene er dagsferske, knipsa på morraturen med Jonas. Blir ingen langtur på oss i dag, for drømmemannen skal stoffe jolla og fikse noe på påhengsmotoren.

Jeg skal prøve å få vaska kjøkkengulvet. Altså, ikke bare en sånn normal vask med filla, men skikkelig grundig med dampvaskeren. Slik at til og med fugene mellom flisene blir reine og fine. Hadde en slik omgang på badegulvet tidligere i uka, og plutselig så det nesten ut som om vi hadde fått nytt golv! Kanskje litt flaut å si, for det beskriver vel bare at det har vært helt forferdelig før denne vasken … og det var det vel egentlig også. Ikke kan jeg skylde på Jonas heller, for han er aldri på badet. Godt ikke mattilsynet kommer og sjekker sånn i privaten, tenker jeg.

Skulle ønske jeg fikk et aldri så lite energioverskudd. Det trenger ikke vare mer enn et par, tre uker, om jeg kunne ha stått på slik som før i tia vel og merke. Bare sånn at jeg kan få rydda og vaska litt ekstra her hjemme, tatt våronna i hagen, malt noen dører og vinduer, og fiksa et gjerde som ramla ned for halvannet år siden … Hvis jeg droppa å gå ut med bikkja, så hadde det sikkert hjulpet, men da hadde jeg vel klikka på grunn av en masete, irriterende, vimsete hund. Nå sover han for det meste mellom turene, og ser ut som han er ganske så fornøyd med livet.

Det er sykt irriterende å måtte prioritere på denne måten. Og likevel klarer jeg bare en liten brøkdel av det jeg vil. Ligger noen ganger på nettene og tenker på så godt det hadde vært om jeg plutselig våkna opp og var helt ok igjen. Klar for resten av livet, frisk og opplagt. Såpass at jeg kunne fått meg en jobb igjen, og i tillegg følt at jeg hadde et liv.

Det er min store, uoppnåelige drøm …

God helg. 

8 kommentarer
    1. Føler litt på det samme selv, må prioritere, for jeg får ikke i pose og sekk lenger. Nå skal jeg finne ut hvor mye jeg klarer å jobbe i tillegg til å trene. Men så har jeg et par 3 hus å holde rene, og matlaging etc i tillegg, Gamle foreldre og barnebarn,…og så har jeg egentlig bare lyst og ork til ingenting nesten. Hm…jaja, får prøve å ta en dag av gangen, har heldigvis ikke hund 😉🙂

      1. Jeg er veldig glad jeg har Jonas! For uten han er jeg redd jeg bare hadde satt meg til her … Og det hadde ikke vært noe bra, verken for psyken eller den fysiske formen. 😉 Men det er så mye annet jeg også skulle, burde og ville ha gjort.

        Lykke til med arbeidsutprøvinga, eller hva de kaller det.

    2. en må nok bare godta att livet har blitt annerledes enn enn hadde det før,att en ikke greier å ta like mye tak i ting som før,vi må lære å gjøre litt hver dag,er det en dag en ikke orker,ja så får det bli en annen dag,nytter ikke å drømme ,har gjort det selv,men da blir faktisk dagene tyngre enn nødvendigt,du får glede deg over det du får til :=) så blir nok dagen straks litt bedre .Jeg jobber i hagen nå,elsker det,men akk å reise seg nå på kvelden,herreminn så smertefullt,men i morgen er jeg fin igjen :=) så da overlever jeg hi hi

      1. Ja, vet jeg burde slutte å drømmme … og håpe. Men har jo ikke lyst til det heller akkurat. Det føles nesten som å gi opp!

    3. Hunden , den heldiggrisen, er beskyttet av loven og har krav på sine turer. Du derimot, er ikke så veldig beskyttet..må gjøre ting selv. 😁 Jeg sliter med det samme ( unntatt hund da) og det irriterer å stadig måtte prioritere når det gjelder krefter og gjøremål. For både-og klarer jeg ikke så ofte lenger. Hagen ser ikke ut… og tujahekken må nesten halveres i høyden. Heavy når man bare har manuelt utstyr og miserable armer. Jeg begynte å vaske kjøkkenskap og skuffer i går. Fader, så mye skrot man har.

      Det blir nok ferdig til slutt, helst før det er vår igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg