Ut i regnet

Mulig jeg er litt naiv … men jeg trodde jeg skulle ut i snøværet jeg. Så kledde meg deretter, med lue og greier. Problemet var bare det at da vi kom ned fra Tinnheia, her vi bor, til Baneheia så regnet det jo selvsagt. 100 høydemeter er en god forklaringen på det.

Formen har vært litt ustabil i dag. Men det hjelper stort sett alltid med litt frisk luft og bevegelse. Det gjør det iallefall ikke verre.

Blaut her ja! Noe Jonas tar helt med ro, der han sprader gjennom den ene søledammen etter den andre.

Ikke veldig mange ute og gikk på denne tiden. Midt på lørdagen i ruskevær trekker vel heller de fleste inn. Hjemme eller på et kjøpesenter. I mitt stille sinn hadde jeg også tenke meg på senteret, uten at jeg hadde noe der å gjøre. Hadde til og med sminket meg litt ekstra for å se mest mulig presentabel ut. Men det regnet av før vi var halvveis på runda vår. Meg og sminke altså! Jeg forstår ikke helt hvordan andre damer kan se så skrekkelig velstelte og nysminket ut – time etter time. Hva er det jeg ikke har forstått?

Vått og ganske grått. Avhengig av hvor en kikker da. For det fins alltid et lyspunkt bare man fokuserer riktig.

Fine bymarka vår. Brede grusveier så det skal være tilgjengelig for alle, både med og uten hjul. Som du sikkert har fått med deg foretrekker jeg smalere stier og litt mer kupert terreng enn dette. Men i dårlig føre så er det veldig greit med alternativer som dette.

Har du vært på shopping eller gjort noe annet gøy i dag?

12 kommentarer
    1. Underbart vackra bilder och så roligt att se bilden på dig. Du är så söt och sminket sitter bra tycker jag :-). Jag använder också smink när jag ska ut på något offentligt, kanske därför man ser lite yngre ut. Eller också är det för att man inte är så mager, haha.
      Vi har haft snö och halka några dagar så jag har inte velat gå ut. Men idag har allt smält bort och promenadvägen är fin igen.
      Ha det gott önskar
      Ingrid

      1. Å så skjønn du er! Tusen takk. 🙂 Ja, tror du har rett i det der at en holder seg mer rynkefri om en ikke er så mager. Ser mange eksempler på det rundt meg. Så da er altså valget, noen kilo for mye … eller flere rynker! 🙂 God mandag til deg.

    2. Var litt misunnelig på deg når du har vist fram snøen som har lavet ned, men jammen kom det snø her også i natt. Det startet i går kveld og i dag tidlig var det jammen blitt 10 cm. De som ser nysminkede ut bruker vannfast sminke. Du kan til og med få kjøpt egen sminke som brukes når du trener, slik at den ikke “sklir ut” ved svette har jeg hørt. Nyt søndagen!

      1. Her har jo snøen nesten forsvunnet igjen. Men det er jo som forventet. Har alltid brukt vannfast mascara, for hvis ikke så har jo jeg gnidd det ut over hele trynet etter tre minutter. Men visste ikke at det fantes andre vannfaste ting å male seg med. Så mye følger jeg med på det planet. 🙂 Får snart yngste barnebarnet på besøk her noen timer. Blir koselig.

    3. Det går ofte over i regn her i byen, men i dag er det et tynt lag på bakken… Jeg bruker kun mascara, og den klarer jeg å ha gjemt innafor hetta, hvis jeg beveger meg ut 😀 Så forsvinner ikke med en gang. Fint du kommer deg ut da 🙂

      1. Bruker stort sett bare (vannfast) mascara jeg også, pluss kajal da. Har brukt det siden jeg var 14. Men er altså begynt å smøre meg litt i ansiktet nå, for jeg ble så tørr at jeg flasset. Og da var det visst på tide å gjøre noe, sa ei venninne, som ble helt sjokkskada da jeg sa at jeg aldri hadde krem i ansiktet. Men må innrømme at jeg føler meg litt mer fresh de gangene jeg sminker meg med litt farget krem og leppestift.

    4. Du verden, der var det en smule fuktig ja 🙂 Godt å være skodd da. Har ikke farta så mye ute i dag, bare en kjapp tur nedom sentrum for å handle det mest nødvendige 🙂 🙂 Ha en vakker søndag 🙂

      1. Godt skodd er jeg jaffal på tur! Det er verre når jeg skal på fest. Kan ikke fordra hæler og liker meg aller best helt nede på bakkenivå! 🙂 Her ventes besøk av det aller yngste barnebarnet på fem måneder. Det blir koselig.

    5. Her har vi stort sett vært ute i hele dag – snø og regn om hverandre – og det gir seg ikke heller! Takk for fine bilder fra en fin tur! Klem <3

      1. Det er jo godt å komme seg ut uansett. Og ikke så farlig å bli litt våt når en bare skal hjem igjen etterpå. 🙂 Snart skal vi passe yngste barnebarnet på fem måneder. Det blir koselig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg