Ukas ord # 8 blad

Hei, hei. Her på bloggen har det vært litt stille en stund. Det betyr ikke at jeg har gått i hi, men jeg har passet barnebarn i fem dager, og ho ble syk! Så jeg har hatt nok å tenke på, og henge fingrene i, uten at det hjalp ungen å bli frisk noe fortere. Himmel, så glad jeg er for at jeg ikke har små barn! For dette her var slitsomt, på en litt merkelig måte. Jeg forlot til og med ektesengen, for første gang siden vi ble gift, til fordel for å ligge to netter sammen med en feberhet unge. Snuppa er på bedringens vei og hjemme hos mamma’n igjen. Så nå krysser jeg bare fingre og alt jeg ellers kan krysse for at jeg ikke er nestemann som blir syk! Min bedre halvdel har tydeligvis blitt smitta … men det kan jo være jeg er syk uten å vite det. For jeg har jo gått rundt med influensa i 10 år nå. Det kjennes jaffal helt likt ut … så stort verre kan det kanskje ikke bli for min del.

Her er mitt bidrag til ukas ord som altså er BLAD. Flere innlegg angående dette finner du HER. Ta en titt da vel, eller bli med på fotoutfordringen du også.

Bildene er tatt på Kristiansand museum. Jeg har hatt en del turer hit, bare for å ta bilder. Husene er flyttet fra sentrum, og noen av dem har stått i nabolaget der jeg vokste opp. Rart å tenke på. Jeg er sikkert snart gammel nok til å komme på museum jeg også. Det kjennes jaffal veldig slik ut om morra’n!

26 kommentarer
    1. Väldigt vackra bilder från en vackert trakt. Har varit i kristainsand ett par gånger men inte här på museet. Fint med ett besök. Hoppas att den lilla nu är frisk igen och att du inte blivit smittad.
      Ha det gott.

      1. Takker. 🙂 Jeg ble ikke smittet, var bare litt sliten. Men mannen har vært syk i ettertid, han hangler litt enda. Fin mandag.

    2. Kul det du säger om barnbarnen. Varje gång någon av de yngsta barnbarnen kommer hit en och en (för det mesta är hela familjen med) så lämnar jag den äkta sängen och sover hon honom eller henne. De är vana vid att bli nattade och gästrummet ligger långt från sovrummet och jag vill inte att barnet ska vakna upp ensamt. Hoppas att den lilla flicka är frisk nu och du med. Jobbigt med influensa för alla.
      Ha det gott önskar
      Ingrid

      1. Var rart å forlate ektesengen, tror ikke jeg skal gjøre det til en vane. Normalt har vi flere barn her på en gang, så det er ingen som trenger å ligge ensomme. 🙂 Vi er friske begge to, jeg var bare sliten etter å ha vært barnevakt.

    3. Väldigt vackra bilder! Bladen börjar visst få höstfärger, fint!
      Hoppas du slapp att bli sjuk men småbarn smittar ju när man är nära dem.
      Ha det gott!

      1. Tusen takk. 🙂 Ja, må innrømme at jeg synes disse bildene er flotte. Selv om det innebærer litt selvskryt. Drømmemannen min ble smitta, ikke jeg. Han pleier aldri å være syk, så heldigvis gav det seg etter et par dager igjen. Jeg ble bare helt utmatta og måtte ha masse søvn da barnebarnet var vel hjemme hos mamma’n.

    4. Det er noe av minuset med å passe barn når man er besteforeldre. Når de er syke altså. Håper det går fort over for mannen din, og at du slipper unna. 🙂

      1. Det gikk heldigvis veldig greit. Og mannen var bare syk et par dager. Jeg har foreløpig sluppet unna, og da regner jeg med at jeg ikke ble smitta. Merkelig igrunnen. Jeg som ble smitta av ALT da jeg fortsatt var yrkesaktiv. Lenge siden jeg har hatt noen sånne “normale” sykdommer nå. Godt er det!

      1. Jeg var nok bare litt utslitt, for jeg er tilbake til normalen igjen nå. Selv om jeg sikkert hadde beskrevet det som henimot dødssyk for 12-15 år siden, så er det jo sånn min normale hverdag er nå. Mannen kom seg heldigvis kjapt igjen.

      1. Takk. 🙂 Ja, foreldrene skulle jo på kjærlighetstur ei langhelg, og jeg hadde jo lovet å passe for lenge siden. Typisk at ho måtte bli syk akkurat da lissom. Men det gikk jo greit.

    5. Sikkert kos med barnebarn ..men barn er “krevende”også selv om di er greie og snille 🙂 Helt nydelige bilder som absolutt passa til ordet BLAD.. Fin uke videre <3

      1. Tusen takk. 🙂 Ja, merker jo at det er lenge siden en hadde slikt ansvar over tid. Hehe. Men det er jo kjempekoselig også da. Helst når de er friske.

    6. Håper du slipper å bli syk 🙂 Snill og omsorgsfull du som passet på på natta også <3 Ja, jeg har tenkt på det, hvis jeg skulle blitt gravid nå…. (ikke mulig lenger altså…) , da hadde jeg ikke orket 😮 😀

      1. Foreldrene var jo på kjærlighetstur, og jeg hadde lovet å passe for lenge siden. Kunne jo ikke spolere turen deres fordi om jenta ble syk. 🙂 Fatter egentlig ikke de som starter på’n igjen når de treffer en ny mann sånn når de er over den første (og andre) ungdommen jeg altså. Sikkert koselig med et kjærlighetsbarn. Jeg ønsket meg jo et selv da jeg møtte drømmemannen. Men for min del var jo ikke det mulig. Jeg hadde gjort kort prosess etter tredjemann, og det var sikkert like greit.

    7. Akkurat.. trodde Midtlivskrisa var over 😀 Neida, erter…. Her har vi hatt huset fullt av fire generasjoner i langhelg.. da blir det ikke mye fokus på blogg akkurat 😀 Lykke til 🙂

      1. Hehe .. Vettu, etter 10 år med overgangsalder har jeg altså kommet frem til at dette stadiet i livet har helt feil navn! Må minst være en mann som har funnet på dette her! For det er absolutt ikke en overgang, det funker ikke sånn at en kommer over det, og kommer over på den andre siden lissom, slik en var før. Det som dukker opp der, på den andre siden, er noen jeg absolutt ikke kjenner igjen lengre … sånn er det med den saken!

        Nei, med unger og familie ellers på besøk, blir det dårlig med blogging/bloggbesøk. Ikke fatter jeg hvordan disse mamma-bloggerne har tid til å være så mye på nett. Stakkars unger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg