Ukas ord # 17 sticka – fotoutfordring

Hei, og god mandag der ute. Her går alt veldig trått for tia, enda sola skinner og vi har tidenes vårvær, dag ut og dag inn. Men akkurat det hjelper visst ikke så mye på formen akkurat nå. Jeg er sliten, sykt sliten. Fikk malt den ene kortveggen på huset på lørdag, men lurer veldig på når jeg skal få tatt andre strøk … problemet er jo at det må tas etter fem på ettermiddagen. For først da forsvinner sola rundt hjørnet. Og da er ikke tiltakslysten helt på topp, eller, det er den visst ikke til noen av døgnets tider akkurat nå.

Her er mitt bidrag til ukas ord i det minste. STICKA kan blant annet bety tagg, pinne … og her får du to eksempler på det. Et sjømerke mellom Kristiansand og Lillesand. Ble sykt fornøyd med dette bildet da jeg tok det for noen år siden. Det andre er middagen vår en dag forrige helg. Sashimisalat! Og sådan mat spiser man selvsagt med pinner.

Ønsker deg en fin dag. 

20 kommentarer
      1. Takk for besøket. 🙂 Noen ganger kommer de løsningene ganske kjapt, andre ganger sitter de litt lengre inne … hehe. Nyt våren.

    1. Väldigt bra bilder till temat och jag är glad att få lite inspiration för att själv kunna tolka temat. Den första bilden med måsen på pinnen är väldigt läcker.

      1. Takk. 🙂 Vi skal bare male denne veggen i år. Så akkurat det er ikke så mye, men tydeligvis mer enn nok. Men trives så godt her at jeg absolutt ikke kan tenke meg å flytte.

    2. Sashimi är det bästa jag vet, och det väljer jag ofta hos japanen. Fiskmåsen på “pinnen” var riktigt rolig.
      Å om du kar kämpat så hårt med att måla huset, så förstår jag att du känner dig sliten. Att måla hus är ju betydligt mera tidskrävande och ansträngande än att “bara” måla en innervägg.

      1. Jeg liker jo egentlig å male. Elsket det rett og slett før jeg ble syk. Enten det var ute eller inne. Men nå er det blitt et skikkelig ork. Selv om jeg har fått på to strøk nå. Er heldigvis bare denne ene veggen i år. Egentlig må vi skifte kledning, over alt, men det får vente noen år til. Derfor vi ikke gidder å male hele, bare tar den veggen som ser aller verst ut!

    3. Så gott det ser ut! Det är inte så lätt att äta med pinnar men det är inte värre än att det går. Vi åt Yakiniku till middag igår och då kom ätpinnarna fram. Det var första gången jag lagade den rätten och den blev riktigt god!
      Ha det gott! Vänta med att måla väggen tills du mår bättre!

      1. Jeg er blitt en ekspert på de pinnene. Ferierte tre uker i Vietnam for noen år siden, og da spiste vi bare med pinner. Tror vi imponerte de innfødte litt rett og slett. Har aldri spist Yakiniku, måtte inn og google det nå, og det så veldig godt ut! Må prøve det en gang. Veggen er snart ferdig, så nå holder den noen år til håper jeg. Neste gang er det ny kledning, og ikke mer maling her!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg