Ukas ord # 15 – klippa

Ukas ord hos Susanne. Det aller første som slo meg var dette bildet fra Lanzarote. Det må være den mest spektakulære fjellformasjonen (klippen) jeg noen gang har sett.

Fra litt mer hjemlige trakter. Prekestolen i Norge. Er en del år siden vi var der, men forhåpentligvis skal vi tilbake igjen en gang. Det var ganske spesielt å stå oppå der og se ut over fjorden som befant seg så uhyggelig langt nedenfor. Men for en opplevelse!

Fra nær til fjern. Under er et bilde av et velkjent fjell i Egypt. Rett og slett Mosesfjellet, antagelig det Sinai som er omtalt i Det gamle testamente. Jabal Katherina er med sine 2629 moh. det høyeste fjellet i Egypt. Ved foten av fjellet ligger det gresk-ortodokse Katarinaklosteret, etter sigende kristenhetens eldste kloster. Det står på UNESCOs liste over verdens kultur- og naturarv.

Bildet mitt er fra 2002. Jeg har vært i Egypt tre ganger, siste gang for ti år siden. Jeg kjenner jeg har veldig lyst til å reise dit igjen. Så vi får se da, når verden igjen går tilbake til normalen, hvordan det står til med økonomien.

Vi går mot påske. Helga her har vært helt topp, med flott vær og fine turer. I går spise vi middag hos sønnen min og samboeren hans. De har kjøpt nytt hus, og venter barn i juni. Det var så koselig å se hvor fint de hadde fått det, og alt til den lille tulla som snart kommer var fiks ferdig. Til og med barnerommet. Jeg er imponert rett og slett. De virker plutselig skikkelig veletablerte, og jeg gleder meg til å bli farmor. For aller første gang.

Farmor. Høres litt merkelig ut. Nå som jeg har vært mormor for fire jenter så lenge. Håper det blir like stas for lille Oline å ha en farmor som det er for de andre med mormora. Og jeg håper alt snart blir normalt igjen, så jeg kan være sammen med dem slik som vi var tidligere, før coronaen.

Ønsker deg ei flott påskeuke.  

11 kommentarer
      1. Takker. 🙂 Ja, det første der husker jeg enda hvor overrasket jeg ble da vi plutselig fikk øye på det. Det var veldig spesielt.

    1. Fantastiskt fina och minst sagt annorlunda klippor, speciellt den från Lanzarote. Prekestolen är mäktig. Där gäller det att inte vara höjdrätt och/eller gå för nära kanten. Killarna är smarta, de ligger på mage;-)
      Jättekul att du ska bli farmor! Bra jobbat;-)

      1. Tusen takk. 🙂 Gleder meg til å få flere barnebarn. Men synes litt synd på de som skal føde nå. Håper det løser seg litt før babyene melder sin ankomst. Nå får pappa’n bare lov å være med akkurat under fødselen, og så må han gå. Det var snakk om å stenge helt, at den fødende måtte være uten følge. Får håpe de ikke gjør det …

    2. Vilka spännande ställen du varit på och annorlunda klippor. Jag får lätt svindel och mår lite illa när jag ser alla människor som står så nära stupet vid predikstolen. Gillar hellre rundade klippor som man inte ramlar och slår ihjäl som från om man kliver lite snett 😀

      1. Det er laaangt ned fra Prekestolen, og jeg var ikke ute på kanten der. For da tror jeg mannen min hadde besvimt! Han har skikkelig høydeskrekk og holdt seg langt inne mot fjellet. Trygt og godt. 🙂

    3. Fantastiska klippor. Det ilar i benen på mig bara jag tittar på bilden med pojkarna och fjorden. Gillar inte höjder och kan knappt gå ut på en balkong.
      Roligt att ha någonting att se fram emot. Den dagen du ska bli farmor är förhoppningsvis det värsta över. Det är väldigt tråkigt att inte få träffa barnbarnen.
      Ingrid

    4. Härliga bilder av spännande och vackra klippor. Prekstolen i Norge har jag besökt för länge sedan men jag kan tänka mig att den är lika fascinerande idag.
      Vad roligt att du ska bli farmor. Gratulerer.
      Och visst hoppas vi att det så småningom ska bli mer som vanligt. Saknar också mina barbarn.
      Ha det så gott du kan.

      1. Tusen takk. 🙂 Ja, gleder meg veldig til nye babyer. For det kommer to på en gang, nesten. Dattera til mannen skal også ha barn, så jeg blir både farmor og bestemor, med cirka to ukers mellomrom.

    5. <Heisann, dro kjenselen på klippa på det første bildet… måtte være den klippa jeg så på Lanzarote. Jeg har også et bilde av den, men tok det ikke med i dette innlegget…. men det må jeg jo gjøre nå… jeg legger det til!!! Ha en fin påskeuke ;:OD)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg