Ukas ord # 13 damm

 

Ny uke … fortsatt begrensede muligheter. Ukas ord er det heldigvis ingen begrensninger for foreløpig. Og her kommer mitt bidrag til DAMM. Hvordan andre løser det kan du se på siden til Susanne.

Som de fleste ord har også dette flere betydninger. Som for eksempel min løsning, en damm for å holde vannet vekk, eller en demning som vi ville ha sagt her i Norge. Akkurat denne demningen finner du på veien over Brokke/Suleskard. Og vil du se flere bilder herfra kan du klikke deg inn HER. Jepp, bildene kommer litt hulter til bulter, men slik ble det da vi fikk ny bloggplattform her. Lite jeg kan gjøre med det, om jeg ikke velger å redigere alle innleggene mine. Og det blir litt vel mye jobb etter å ha blogget i cirka 10 år.

DAMM kan også bety for eksempel: vattensamling, bassäng, plaskdamm, pool, reservoar, göl, tjärn.

 

Dermed drister jeg meg til å bidra med enda et bilde her. For så glad går det altså an å bli i et bittelite plaskebasseng om en bare er ett år. Dette er bonusbarnebarnet mitt, som snart blir sju. Så det er jo en stund siden bildet ble tatt.

Jeg venter spent på nyhetene her. Må jo vite om alt fortsatt kommer til å være stengt og strengt fremover. Noe jeg tror det kommer til å bli. Kanskje enda strengere enn det har vært de to siste ukene. For mange driter jo i retningslinjene og gjør som de vil uansett. Og da hjelper det jo ikke. Noen må lissom ha det inn med teskjeer …

Håper du får ei fin uke der du er.

11 kommentarer
    1. Här var det dammar av olika storlek och den sista bilden är väldigt läcker och gör mig glad. I dessa tider får vi försöka hålla modet uppe och försöka se framåt mot bättre tider.

    2. Vilken härlig bild! Och barnebarnet ser så glad ut i sin plaskdamm. Ja, den stora dammen var också fin….
      Här är det inte lika strängt som i Norge utan vi kan nog röra oss mer fritt. Grundskolorna,skolorna för barn upp till klass 9, är öppna. I alla fall än så länge.
      Jag är ute flera timmar var dag och promenerar men undviker att vara nära andra människor. Här är det många ute går och det är alltid bra att stärka både kropp, lungor och själ.
      Ha det så bra du kan.

      1. Her blir det like strengt til over påske. Skjønner jo at noe må gjøres, men kjenner det sliter litt nå. Jeg er ikke frisk, så tør ikke møte noen av barnebarna. Har vart i over tre uker, ser ikke ut som om det skal gå over heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg