Tur til Marivold i Grimstad

På ei halvøy midt i Grimstads skjærgård finner du Marivold Camping. Nå er jo ikke vi akkurat noen campingmennesker, men vi har kjørt forbi her flere ganger – i båt. Denne ganga tok vi beina fatt. Ja, altså ikke helt hjemmen fra til Grimstad, men rund i området ved campingplassen. Nydelig vær som du ser, men ganske mye vind når vi kom rundt på andre siden.

På toppen av Rossekniben var det flott utsikt til alle kanter. Men her krydde det av unger og mødre, så det ble dårlig med bilder derfra. Kanskje en annen gang … Området vi gikk i finner du på dette kartet, sånn i tilfelle du har lyst å ta turen selv en gang.

Er det ikke bare fantastisk? Jeg simpelthen elsker de turene der vi kan gå langs sjøen, skue utover og høre bølgeskvulpet. Men det er også da jeg savner båten aller mest. Så en eller annen gang i dette livet skal vi nok få oss en båt igjen. Tror nesten drømmemannen savner den mer enn det jeg gjør. Han sitter jaffal og drømmer seg bort i alle annonsene på finn. Og “drømmebåten” blir større og større for hver måned, så om han skal få den drømmen oppfylt så trenger vi betraktelig mer enn 55 kroner i lottogevinst!

Etter å ha forsøkt oss på et fotoshoot gikk vi videre langs kanten av sjøen …

Det ble ikke så langt. Snaue fem kilometer i dag. Men helt greit med slike småturer innimellom, selv om jeg aller helst vil gå minst dobbelt så langt når jeg først er i gang. Drømmemannen er jo ikke helt der! Og om jeg forsøker å lure inn en omvei eller tre på den avtalte runda, da blir han skikkelig gretten altså, så jeg forsøker å unngå slikt.

Håper du er frisk og oppegående, og har funnet på noe koselig i dag.

6 kommentarer
    1. På Marivold camping ferierte vi noen ganger da jeg var liten…… Husker ikke noe av det annet enn fra bilder, men…..! Nå fikk jeg iallfall en fin titt via deg! Tusen takk <3

      1. Han vassa uti en bekk ved siden av veien, men bare sånn opp til magen … så dette var en grei tur sånn sett. Han la lissom ikke på svøm i sjøen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg