Tro det eller ei …

Her har vi jaggu fått litt julestemning i stua! Men ikke stjernene fra i de foregående årene, for de har jeg enda ikke klart å finne! Merkelig. Jeg var så sikker på at jeg la de på en veldig lur og grei plass, sammen med annen julepynt som skulle frem litt tidlig. Men neida, der var det ikke noen stjerner.

Dermed ble de nye i år. Jeg klarte til og med ta feil da jeg var innom Ikea i rekordfart på tirsdag, så to er like og den i midten er helt annerledes. Men, men. Har enda et håp om å finne de gamle, for de er mye større og finere enn disse reservestjernene. Egentlig var jeg mest irritert fordi jeg befant meg på Ikea mens den himmelen åpenbarte seg i noen sekunder. Det var bare så utrolig flott altså! Og der var jeg på en parkeringsplass utenfor et varehus lissom. Hadde jeg visst det skulle se sånn ut så ville jeg jo heller tatt en tur til Hamresanden!

Ute smeller regnet på terrassen. Så den julestemninga har ikke helt tatt overhånd altså. Jeg kom akkurat inn fra tur med Jonas og nisser, juletre og lyslenker lyser opp både her og der. Ja, ikke her da, for utenfor har jeg ikke gjort noe foreløpig. Men det kommer sikkert. Tror jeg. Vi skal jo ha huset fullt på julaften, så noe må jeg jo få til, selv om det ikke helt er det samme å pynte ute når det regner så det skvetter og vinden flytter rundt på alle tingene som ikke er fortøyd i bakken.

I dag har jeg trilla litt rundt på yngste barnebarnet. Mens mamma’n og den aller største storesøstera var hos tannlegen. Det er veldig koselig. Jeg trives bak ei vogn med utsikt til et av verdens aller største vidunder. Men nå er det jo absolutt ikke noen tvil lengre om at jeg er mormora og ikke mora. For 11 år siden var det faktisk mange som trodde det var min datter jeg trilla rundt på, og jeg avkrefta det jo ikke akkurat. Men altså, den tid er forbi for lenge siden.

Ellers har jeg gjort minimalt. Bortsett fra å vaske dritt fra flisene i kjellerstua da jeg kom hjem fra byturen. Jonas fikk et bittelite kjøttbein i går, og det tåler han tydeligvis ikke. Så han hadde hatt skikkelig magesjau rett foran døra.

Sykt koselig å komme hjem til den lukta!! Lurer litt på hvorfor det lukter så jækelig når det er inne, for ute lukter det ikke noe i nærheten av dette! Og tro meg, jeg har jo nærkontakt med hver eneste drittklamp i og med at jeg er en av dem som plukker de opp når bikkja har gjort sitt fornødne. Men det er hakket verre å få opp rennedritt fra gulvet inne altså. Heldigvis kan vi nok telle på to hender de gangene han har hatt uhell, og da regner jeg helt fra vi fikk han for fire år siden.

God helg til deg som kikker innom. I morra er det faktisk meldt oppholds her, så da tenkte jeg å få opp litt lys i hagen, for der er det mørkt som i en sekk. Men først skal vi ha besøk av vidunderet i vogna noen timer, mens de andre i familien er på juleshow.

8 kommentarer
    1. Best å ha alt på samme sted,og er dei ikke brent eller kasta så dukker dei nok opp en vakker dag,koslig med litt lys i Hagen no ja 🙃ha en fin søndag da

      1. Ja, men alt sto på samme sted. Har sykt mye, 7 store plastkasser med julepynt. Inkl. duker, brikker og blomsterpotter … og alt sto på en plass på loftet. Men foreløpig er de altså borte vekk.

        Fin søndag til deg også, håper det går bra med deg etter operasjonen. ♥♥

    2. Kanskje det var meningen at du skulle ha ny stjerne i år 😀 Flott stjerne iallefall!

      Gjemt de fra i fjor på et skikkelig lurt sted i håp om at de ikke skulle finne fram igjen til denne jula kanskje:-D hehehe
      Ønsker deg og dine ei god helg!

      1. Nei, var ikke med vilje. 🙂 Var veldig fornøyd med de jeg hadde faktisk. Men tror loftet eter slike ting som stjerner og advent staker. Blir morro å se hvor mange som dukker opp når jeg en gang får helt oversikten der oppe. Ligger faktisk ting der som ikke har vært ned siden jeg flytta inn for 20 år siden.

    3. Jeg kjøpte noen nydelige stjerner i fjor. De har kommet opp,ellers er det dårlig med julepynt her og.
      Bein til hund og etterfølgende vasking har jeg litt erfaring med
      Ha en fin helg

      1. Nesten ferdig pynta i stua oppe. 🙂 Men skal ha en del nisser på ei hylle nede også. De ligger enda på loftet. Kommer til uka tenker jeg. 😉

    4. Jeg måtte ty til en “gammel” stjerne i kobber i år, siden jeg ikke fant lyspærene med ledning til IKEA-stjernene. Så vi har alle vårt! 🙂

      Jul blir det nok åkkesom! God helg selv.

      1. Ja, det blir det ufattelig nok hvert eneste år. Uansett om en er klar eller ei! Og godt er det. Lyspærene og ledningen fra Ikea har jeg brukt til noen andre vinduslamper utenom jula, så de hang heldigvis der de skulle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg