Tre uker på Nutrilett

… og der stoppa det opp gitt! Både det ene og det andre egentlig. Vektnedgangen, formen og til dels også viljen, vil jeg si.

Denne uka ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg har hatt lyst til å gi opp. Jeg har vært sur. Jeg har hatt vondt over alt, og spesielt i ryggen. Eller nyreregionen da. Men der var det ikke noe galt i følge legen, så det er jo sikkert bare noe jeg innbiller meg det også. Men vondt er det. Såpass at jeg har lyst til å hyle høyt. Det kjennes ut som om noen prøver å skivse livlorten ut av meg. Hardt og brutalt. Det er sårt og varmt og ekkelt. Og jeg blir faktisk litt kvalm når det står på som verst. Kvalm og sinna.

For dette gidder jeg altså ikke! Nå som jeg var så godt i gang. Følte meg sånn tålig flink og sprek, og var så jækla motivert. Men så lett skulle det ikke være.

Jeg har spist litt mer. Frukt og knekkebrød. Middag i helgen, som de to foregående ukene, pluss et par dager til. Veldig planlagt, mikroskopiske porsjoner med kalori-telling og det hele. Men jeg har ikke beveget meg så mye, og det er nok der det ligger. For jeg må bevege meg sykt mye for å få opp denne forbrenninga. I følge FitBiten da. Og sammenliknet med drømmemannen så forbrenner jeg mindre enn halvparten av det han gjør – på en og samme tur! Er ikke det urettferdig?

Det er faktisk så ille at det nesten tar hele piffen fra meg! Barnslig? Jepp, I know. Men det hjelper ikke så mye det. Og når kroppen i tillegg ikke spiller på lag, og bestemte seg for at den nå bare hadde lyst til å slutte å fungere og heller spille syk, så hjelper ikke det heller akkurat! Forbanna møkkakropp!!

Så det gikk som det måtte denne uka. Selv om kroppen ble litt snillere i helga, så vi fikk en skikkelig langtur med bakker og slit på lørdagen, viser den forhatte vekta null nedgang! Det til tross for at jeg har forbrent mange flere kalorier enn det jeg har fått i meg. Og tro meg, jeg har skrevet ned hver eneste ting jeg har putta i kjeften! Likevel, null nedgang. Eller 100 gram da, men det er jo det samme.

Og nå ble jeg faktisk enda surere …

Jepp … jeg har lyst til å gi opp rett og slett. Innfinne meg med at jeg bare skal være feit. I går da jeg var på kino og kjente på alle luktene fra godisen alle de andre spiste holdt jeg på å bli gal. Til og med popcornen lukta himmelsk. Og jeg liker verken lukten eller smaken av de der ekle hvite, merkelige, knirkete greiene som folk trøkker i seg i løpet at et kinobesøk. Men i går altså … jeg kunne sikkert tømt heile hylla! Og dama på rada foran oss hadde kjøpt ei heil vaskebøtte full! Men der satt jeg da, med ei flaske vann. Til hvilken nytte lissom?

Akkurat nå synes jeg livet er både kjipt og urettferdig. Selv om den bittelille frokostporsjonen med havregrøt kokt på vann, uten både sukker og smør på toppen, egentlig smakte ganske så bra.

18 kommentarer
    1. Huff da ,stå på videre!! Neste gang skjer det plutselig noe med vekta vet du. Vi har tregere forbrenning og masse gammel fett som skal bort(unnskyld- bare litt humor..) jeg føler det slik innimellom , men lever i troa. Syns du er flink jeg med skriving og alt du gjør til tross alt det andre du sliter med ! : )

    2. Du har vært kjempeflink. Men jeg selv hadde ikke klart meg på så lite mat i lengden. Her går vi for mindre mengder mat og mer bevegelse. Vi begynner å bli flinke med maten, men bevegelse går det litt tregere med. Tror det er borte 1-2 kg siden vi begynte.
      Jeg for min del har 2 dager i uka med mer enn nok gåing, løfting og bæring på jobb. Men vi må bli flinkere til å gå tur utenom.
      Håper dagene blir lettere for deg snart🌷
      Ønsker deg ei god uke❤

      1. Jeg har starta med å spise litt nå. Sånn henimot 1000 kcal daglig. Men har sykt dårlig samvittighet for at jeg synes det er så mye, i forhold til det FitBiten sier jeg forbrenner. Så dette kommer til å ta tid. Og tålmodighet er ikke min sterke side …

    3. Uff motivasjonen blir litt på bånn når det blir sånn. Vert igjennom den biten maaaange ganger. Men det hender seg at det kan stoppe opp en liten periode. Å så er du i gang igjen. Ikke gi opp riktig enda. Du klarer dette du. Klem <3

    4. Ikke gi deg. Jeg har hørt det stopper litt innimellom, før det begynner på igjen. Det gjelder å ikke gi seg når det butter. 🙂 Og du har vært så flink atte. Heier på deg 🙂

      1. Tusen takk. 🙂 Gir meg ikke. Men spiser litt mer nå. Og da går det jo sikkert enda seinere. Åååå! Har ikke tålmodighet til dette jeg.

    5. er du sikker på att du ikke har nyrstein da? jeg måtte ta ct for å se att det var det jeg hadde,noen ganger kommer det ut av seg selv andre ganger er steinene så store att dei må knuses opp for å få dem ut.
      Jeg tenker også att du må innta litt mer næring for att det skal komme igang igjen forbrenningen,skjønner meget godt att du er lei,hadde jeg også vært på dietten du gir deg selv

      1. Jeg er ikke sikker på noe som helst. Men jeg har jo tatt ct, og de fant ikke noe. Bortsett fra to små “klumper” som de mener er cyster, og som visstnok bare skal være der. Spiser litt mer nå, men får dårlig samvittighet hver dag kalori inntaket er over 1000.

    6. Du er flink….tror ikke nutrilett ville være noe for meg, jeg er nok litt for glad i å kose meg med maten.
      Det er jo sånn at det stopper opp en stund, og så setter det i gang igjen har jeg hørt. Ikke at jeg har forsøkt. Hver eneste diett jeg har forsøkt i dette livet, har gitt meg økt vekt, så jeg er ferdig med den slags. Det eneste som hjelper er å miste matlysten og å begynne å gå masse.
      Nå for tiden er jeg uten matlyst. Det har skjedd før. Men da gikk jeg mye i tillegg. Nå er ikke så mye gåing så aktuelt. Bare småturer. Men likevel har jeg gått ned 4 kg. Så jeg er i grunnen strålende fornøyd med akkurat det. Nå spiser jeg fordi jeg må….Og lite frister. Men en gang i blant, så smaker det godt 🙂
      Ønsker deg lykke til videre, det er tøft, men belønningen er verdt det 🙂

      1. Nå er det bare Nutrilett to, tre ganger daglig. 😉 Så spiser jeg middag i tillegg. Kalorifattig og små porsjoner. Teller og teller. Jeg har ikke så problemer med å slutte å spise igrunnen, spesielt ikke når jeg bare er hjemme eller ute aleine med hunden. Ikke så mange fristelser der. 😀 Men skulle jo ønske det gjorde litt mer utslag på vekta da.

    7. Er det ikke urettferdig?
      For en del år siden skulle min beste venninne gifte seg, og jeg skulle være forlover. Vi var to flotte latriner på godt over 100 kilo begge to. Brudgommen og hans forlovere var tynne fliser. Så bruden og jeg bestemte oss for at ikke det brudebildet skulle bli hengende skjevt på veggen, måtte slanking til.
      Så jeg droppet litt mat, og beveget meg litt mer. Bruden gikk all inn. Streng diett, sykla flere runder rundt hele bygda. Ja jeg tror det sågar var tilløp til jogging med i bildet . Resultat. Etter 6 uker hadde jeg gått ned 10 kilo. Bruden hadde gått OPP 3 kg……

      1. Det er sinnsykt urettferdig! Puuuuh! Men er altså kommet fem kilo under de magiske 100 nå da. Så det høres i det minste litt bedre ut.

    8. Synes det høres ut som om du får i deg for lite næring, og at kroppen går på sparebluss. Jeg er ingen ekspert på dette, men da jeg gikk på Roedekurs fikk jeg beskjed om å øke matinntaket litt når vekta stoppet opp. Aktivitetsnivået var såpass høyt at kroppen ” sparte” på kaloriene.

      Fortsatt lykke til, synes du er flink 👏👏

      1. Spiser mer nå. Men teller og teller på disse kaloriene … og får skikkelig dårlig samvittighet når jeg kommer over 1000 på en dag. Tviler på jeg går ned noe denne uka. Og det tar litt motet fra meg, men bare litt. For jeg skal nemlig klare dette, og helst bli der nede også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg