Topptur til Skaftåsen, 163 moh

Follow my blog with Bloglovin 

God ettermiddag denne siste søndagen i 2018. I dag starta dagen seint for oss her i nummer 19. Det var sykt deilig å sove lenge, for ikke å snakke om hele 7,5 timers søvn. Det hører til sjeldenhetene, og gjorde jo selvsagt at jeg følte meg mer uthvilt da jeg sto opp enn da jeg la meg. Noe jeg sjeldent gjør.

Vi tok årets siste topptur. Halvannen time i Birkelands dype skoger. En god halvtimes kjøretur hjemmenfra. Turveien går langs ei nedlagt jernbanelinje, og jeg hadde håpet på litt fine motiv på veien. Men det var et skikkelig holkeføre, og det som sikkert kunne vært fint var gjemt under is og hardtrampa snø. Tenker nok denne løypa er bedre på våren.

Men vi fikk da beveget oss litt. Og det er ikke en dum ting. Det er noe vi har tenkt å gjøre mye mer av i året som kommer. Mer bevegelse og mindre mat = nyttårsløfte for 2019. Så får vi se hvor lenge det kommer til å vare inn i det nye året.

Har du noen nyttårsforsetter?

Stiig! Se hvor flott mine nystelte negler passer til turtøyet mitt. Det er viktig å holde fasaden vettu. Selv inni tjukkeste granskauen. Så derfor rusla jeg rundt på de gamle turskoene mine, og ikke de nye, flotte orange … for de passa jo ikke i fargen til det andre. Jepp, jeg vet det, det høres ut som jeg trenger hjelp … og jeg trenger definitivt ei ny orange turbukse! Sånn at de orange skoene skal få lufta seg litt innimellom. De var litt for dyre til å bare ha stående inni ganga.

Fortsatt god søndag!  

 marit

10 kommentarer
      1. Takk takk .. nødvendig og nødvendig. Det gjør jaffal litt godt av og til. Men synes klokka 10 er veldig langt ut på formiddagen da!

    1. Holke og is er no dritt- Ødelegger turgleden.
      Nyttårsforsett; og bli flinkere til å gjøre hyggelige ting med folk jeg er glad i

      1. På sånt føre ser jeg nok mest ut som jeg er 155 år og ikke bare 55. Jeg er livredd for å ramle og brekke noe! Det nyttårsforsettet hadde jeg for et år siden. Det ble ikke så veldig mye ut av det, men hakket bedre enn 2017, da jeg mest var hjemme uten så mange andre rundt meg. Avlyste det meste og synes skikkelig synd på meg selv …

    2. Det er godt å komme seg ut litt innimellom, jammen er vi heldige som har noen firbeinte som må ha tur. Snart er det nytt år og blanke ark, så det er bare å lade opp.

      1. Ja, tviler på at jeg hadde kommet meg så mye ut uten hund. Det gikk jaffal dårlig de få månedene mellom Zenta og Jonas. Så egentlig burde jeg nok alltid ha hund, selv om vi nå har bestemt at denne kommer til å bli den siste.

    3. Ser ut til å være et flott sted for tur, men holkeføre er jo ikke til å spøke med….. viktig å holde stilen, ja – også på skauen…. jeg hadde ofte lange røde negler på skautur før…. hihi… klemmer <3

    4. Godt med en sovemorgen innimellom. Hadde det selv i dag 😊 Skulle ha vært ute og rørt på meg jeg også, men det ble bare ut med søpla i dag 😊

      1. Har blitt veldig flink til å røre på meg, selv med en kropp som ikke vil alltid. Men jeg vil ikke påstå at jeg blir verken sprekere eller bedre av den grunn .. det er irriterende!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg