Tomt i salen og tomt i toppetasjen

Planleggingsdager er noen merkelige greier. For det er jo ikke mer enn sfo har åpnet og ungene begynner å bli vant til den nye hverdagen, så skal de jaggu ha en planleggingsdag! Merkelig at de ikke heller kan ta den dagen før de åpner, slik at alt er klart til ungene kommer … men det er ikke alt en skal forstå tydeligvis, og planleggingdager i sfo/skole/barnehage er en av de tingene. Planlegging foregår jo på alle andre arbeidsplasser også, men de stenger jo ikke ned hele bedriften av den grunn.

Vel, for min del ble det jo greit. For nå som denne snuppa også begynner på skolen så kan jeg jo ikke lengre hente ho sånn i hytt og pine bare for å være sammen med ho litt. Skolen kommer jo før mormor. Så heretter må vi jo forholde oss til ferie og fridager.

Forrige mandag ble ho levert 7.30 på døra. Alt for tidlig for meg! Jeg er jo ikke menneske før et par timer seinere. Men innimellom må en jo bare …

Det var litt kjedelig vær og noe måtte vi finne på. Dessuten var jeg var en smule sliten, så jeg orka ikke helt involvere meg så mye i leken denne dagen. Dermed tok vi en tur til byen, var på kafe, innom Nupen-parken og til slutt på kino. Så en koselig film som het Mio, og vettu, vi var de eneste i hele salen! Det var litt merkelig.

Det ble buss både frem og tilbake. Bare det er jo en opplevelse for ei på seks som ikke pleier å ta bussen. For mormora også for den saks skyld, men jeg kunne godt ha klart meg uten den morroa! Jeg synes buss er noe herk. Kjenner knapt noen som har tatt så lite buss som meg oppigjennom. Og nå som jeg har fått honnørkort kan jeg jo ikke en gang klage på prisen!

Jeg savner konebilen min. Føler meg ganske stucked her egentlig. Ikke fordi jeg skal så mye til enhver tid, men da bilen sto parkert utenfor var jeg mye friere og kunne ta en tur om jeg plutselig følte for det. Om ikke annet for å gå tur med Jonas andre plasser enn akkurat i nærområdet. Det er litt verre nå, tviler sterkt på at jeg hadde fått ta med hunden på bussen, vi har faktisk prøvd å få svar på det, uten hell. Det er visst tydeligvis opp til sjåføren, eller størrelsen på bikkja! Og da sliter vi jo litt.

Ny uke – nye muligheter. I dag er jeg nok like tom i toppetasjen som kinosalen var forrige mandag. Vi var på konsert på fredag, og jeg sliter sykt med etterdønningene av det. Lørdag var jeg dødtrøtt, og jeg fikk ikke sove noe natt til i går på grunn av alt bråket i hodet. Så her går det litt på halv åtte for tia, og det kommer det nok til å gjøre en stund fremover. Men likevel har jeg litt program både for i dag og i morra.

Eldste dattera fyller 34 i dag. Selskapet foregår hos søstera, siden bursdagsbarnet er ganske så høygravid. Det er greit å holde det på nøytral grunn lissom, for da er det litt lettere for meg og x’en, og sikkert våre respektive også. Tror det hadde blitt litt rart om vi skulle hatt det hjemme hos oss for eksempel. Uansett, jeg har lovet å bake et eller annet og bør vel snart begynne å tenke på hva …

Håper du får en fin start på uka! 

2 kommentarer
    1. jeg er helt enige med deg,har aldrig skjønt meg pådisse planleggingsdagene som må være i skule/barnehagetiden,skulle tro og mene lærere og andre ansatte har nok av fridager ,så en av dagene kunne vært brukt så barna slapp den stengte døren,men det er vist ikke alt vi skal forstå oss på :=) dere fikk no en fin dag alikavel du og snuppa :=)her starta vi med strikkekafe og det ble en triveligdag

    2. Hyggelige ting dere fant på da..Noen år siden jeg var på kino..men om jeg skal igjen hadde det passa meg bra med en så rolig kinosal..hehe.. 🙂 Sov ikke forrige natta jeg heller..skjønner godt at en konsert ga “slitent”hode..men dumt det skal være slik.. Gratulerer med datteren..og klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg