To babytepper er snart klare

Litt større og tykkere enn et normalt babyteppe. Jeg er av den typen som innbiller meg at babyer liker å bli tulla inn i et teppe, skjønner du. Det er trygt og godt. Også når de begynner å bli litt større. Så derfor altså …

Begge to er strikket i Drops Cotton Merino på pinne nr. 4. Ble veldig fornøyd selv med dem, om det er lov å si. Gøy med et mønster som ikke tar helt knekken på hjernecellene. Noe jeg kan klare å huske, uten å måtte se på oppskriften. Det liker jeg.

Disse er verken vaska eller strukket i fasong. Så det gjenstår. Pluss å feste trådene da, som må gjøres aller først. Akkurat den siste finishen liker jeg ikke spesielt godt. Da er jeg så lei at jeg helst bare vil fortsette på noe annet. Så nå har jeg disse, pluss et vognteppe, en rosa kosepose, et par bukser og ei lue som ligger der og venter på siste innspurt. Altså trådfesting og vask.

Når jeg kommer så langt, skal du få se bilder av alt sammen. Men det er ikke verken i dag eller i morra, og sikkert ikke i overmorra heller … Nå har jeg just henta noe nytt garn og en katalog på posten, så neste prosjekt er i komminga. Garn har jeg jo nok av fra før av, men falt pladask for et sett jeg kom over. Og da måtte jeg jo bare …

10 kommentarer
    1. Så fine tepper! Og de kan brukes ikke vare mens babyen er liten. I barnehagen hvor jeg jobber oppfordrer vi foreldrene til å ha med et strikketeppe til å ha over posen når barna sover ute. De fleste barna tar armene ut av posen og da er det gull å ha et teppe å ta over dem så de ikke fryser! Kis deg med flere strikkeprosjekt 🙂

      1. Takk. 🙂 Greit å strikke tepper, for da går det jo av seg selv. Begynte på en genser nå, det var straks litt mer pell. Åsså så lite! Uff. Var nok ikke helt for meg dette.

      1. Takk. 🙂 Ja, de ble fine. Er nok den fødte teppestrikker jeg. For nå holder jeg på med en genser, eller jakke var det visst. Og det var noe skikkelig pell. Åsså så lite!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg