Tidlig start på fredagen

Ja altså, det er lenge siden denne dagen starta for min del. Men å få noe ut på denne hersens bloggen, det har fanken med tatt tid!! Hvorfor pokker måtte de nå flytte på oss, når blogg.no fungerte så bra. Jeg hadde fått et design og farger jeg likte. Siden var lettlest og grei. Men dette altså … jeg er så sur!

Og det på en dag som starta så bra egentlig. Jeg har jo vært temmelig dårlig i to uker nå. Sånn skikkelig “nå orker jeg faktisk ikke mer”-dårlig. Nummeret før en gir opp lissom. Til tross for at jeg har fokusert på det positive, jeg har prøvd å fortrenge det og jeg har virkelig brukt tiden til noe fornuftig enda så ille jeg har følt meg. Men det er ikke noe særlig greit å våkne om morra’n og bare kjenne at alt gjør vondt uansett. Eller, vondt er det jo alltid, selv om det normalt går seg litt til utover dagen. De to siste dagene gjorde det ikke det. Ryggen var vond og beina enda verre. Det var såvidt jeg kom opp trappa her. Og da blir jeg altså en smule lei. Og forbanna!

Men i dag våkna jeg med en helt annen kropp. Ja altså, ikke den der smekre, faste, slanke bikinikroppen altså. Hadde det bare vært så vel. Men alt kjentes mye bedre ut. Og akkurat i dag var det en skikkelig opptur! Enda alt så like slaskete og stusselig ut som i går. Hvorfor det kjentes annerledes ut aner ikke jeg. Mulig det har en aldri så liten sammenheng med at jeg ikke gjorde en dritt i går, bortsett fra å kreke meg rundt toppen av Tinnheia i sneglefart, på den daglige morraturen. Klokka 10.30 på morrakvisten! Hehe …

Dessuten var jeg vel litt mer raus med dopet også. I forhold til hva jeg pleier. For det der sitter fortsatt langt inne altså. Jeg skal være skikkelig elendig før jeg tar mer enn de faste på morra’n og kvelden. Til og med når jeg svelger de får jeg en litt sånn ekkel følelse av at det sitter en liten satan på den ene skuldra mi og forteller meg at jeg er ei mislykka pingle som ikke tåler en dritt.

Til drømmemannens frustrasjon. For han ser jo at det hjelper de gangene jeg har vært oppi pilleboksen. Mulig jeg må gå noen runder med meg selv igjen, angående dette her. For slike dager som de siste jeg har hatt er ikke noe å trakte etter.

I dag derimot, var vi altså ute av døra før 8. Og snaue to timer senere hadde vi tilbakelagt 10.140 skritt og 7,12 kilometer. Siden det er meldt så mye regn utover dagen, fant jeg ut at det passa greit å ta den lange turen tidlig, mens det enda var oppholds. En kan ikke få både i pose og sekk samtidig, så vi fikk sekken tydeligvis. For det var mørkt som i en sekk da vi svingte inn i skogen. Ikke det at det gjør meg noe, men bikkja han er faktisk litt mørkredd virker det som. Ikke hjemme i hagen eller på hytta, der han regjerer, men ute i den store verden. Altså: i skogen på Tinnheia. Tenk å være så diger og så sinnsykt pingle! Det er jo nesten til å grine av.

Tenker jeg avslutter her. For å se om jeg virkelig får posta dette innlegget. For så mye rot det har vært å komme helt hit, det skal du lete lenge etter. Det ligger et enormt stykke arbeid bak dette blogginnlegget, bare så du vet det. Tror aldri jeg har vært så frustrert noen gang tidligere. Egentlig hadde jeg bare lyst til å legge ned hele bloggen et lite øyeblikk. Men da hadde jeg blitt ensom da. Så jeg håper du fortsetter å kikke innom, selv om du ikke finner meg på den vante plassen. Der jeg har oppholdt meg i over 8 år. Jeg har faktisk unngått blogger på denne plattformen, nettopp fordi det er så mye dill med å kommentere. Du må bekrefte gang på gang på gang at du ikke er en robot. Dessuten lagrer ikke opplysningene seg, slik at alt må skrives inn på nytt hver gang en skal skrive et par ord til de andre her. Ikke ser de noe fine ut heller, de som oppholder seg her. Men vi får se da, om det går an å finne ut av dette designet etterhvert. Enn så lenge får jeg være fornøyd om jeg får publisert teksten tenker jeg.

Håper du får en fin start på helga.

– marit

10 kommentarer
    1. Det dette som gjør det så fint å ha et eget domene med egen hjemmeside. Jeg bestemmer i eget hus å være uavhengig blogger anbefaler jeg selv om det koster noen slanter.

      1. Ja, skjønner det. Hadde et domene noen år jeg også, som jeg betalte for. Men for en som ikke er så flink til å kode og slikt, så ble det vanskelig å få til en blogg. Det er vel et par år siden jeg sa det opp. Ikke har jeg noen til å hjelpe meg heller. For i min omgangskrets er det vel meg som kan mest om dette her. 😉

    2. Hei.
      Like forbanna som deg på denne flyttinga. Hva skulle det liksom være godt for.
      Godt å høre at du har en god dag, sånn utenfor bloggen. Her har snøen kommet i rikt monn. Det er glatt, bilen starter ikke og jeg er SUR

      1. Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de legger ned noe som fungerer! Selv om dette her sikkert også gjør det, når vi bare har skjønt det! Håper du ikke er sur enda! 😉

    3. Velkommen etter til nyblokka…og ja det har blitt mye frustrasjon og mye å sette seg inn i..men ser da ut som du har prøvd deg frem litt…med bilde på siden og bilde øverst og greier….Størrelsen på bildene kan du jo velge, men dette finner du nok ut når du ser litt…Ting tar tid, og vi kommer nok inn i dette også…Håper formen er på oppadgående og du må ikke være så gnien på de pillene….jeg var også det før..skulle f….en ikke bli avhengig..men så fant jeg ut at dette er kronisk og jeg blir aldri helt bra…så jeg skal da søren meg leve også! mens jeg lever!! Så nå tar jeg piller, men passer på å ikke overskride det som gjør at man ikke kan kjøre bil..Men..god bedring og lykke til med kropp og blogg!!

      1. Takk, takk. 🙂 Formen ble litt nedadgående igjen i går kveld gitt. Og nå har jeg skjønt hvorfor jeg hadde noen greie uker før dette. Jeg fikk jo en kortisonkur på 10 dager for å bli kvitt hosten jeg hadde hatt i to måneder. Og da ble ALT mye bedre. Men det gikk fort over gitt! Nei, vet jeg ikke må gnure så på de pillene, jobber med saken! 😉

    4. Det er mange som er frustrerte om dagen pga omleggingen. Jeg regner med at jeg også komme til å bli det, men foreløpig ligger jeg der jeg har vært. Her i Oslo lavet snøen ned i natt, så vi har virkelig fått julestemning for en stund i alle fall. Det er meldt mer mildvær, så den forsvinner nok igjen.

      Godt at du har hatt en god dag, sånn kroppslig sett i allefall. Håper det fortsetter ;o))

      1. Ja, dette var ikke spesielt morro nei. Men enda verre for de som har arrangert julekalendere og slikt da … selv om jeg irriterer meg grønn jeg også. Her plaskregner det. Ville heller hatt snø nå.

    5. Designet ble jo fint, selv om du virkelig har plyndret og bannet ny plattform opp og ned. Synes du skal klappe deg selv på skulderen og være stolt🙂

      Det du skriver om pilleboksen kjenner jeg veldig godt igjen, har det på samme måten selv. Vil helst klare meg uten, men får så vondt så jeg omtrent krabber rundt juletider huset. Da er det ikke annen råd enn å ty til ” dop”.

      Ønsker deg en fin fredag 🙂

      1. Designet har jeg ikke gjort noe med. Det ble bare sånn. Men alt ble så vanskelig her. Til og med det å sette inn et bilde. Og bildene blir alt for store etter min smak. Men det går seg vel til. Selv om jeg kjenner jeg blir irritert bare jeg tenker på bloggen nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg