Sykt varme netter!

Lørdag, og sommeren fortsetter. Faktisk ser det ut som om den skal vare en god stund uti neste uke. Det er vel og bra, og feriestarten var jo godt tima for vår del. Men … nettene er et mareritt. Rundt 20 grader. Jada, jeg skal ikke klage akkurat, men det er vel lov å si at det er sykt varmt? Så her har vinduene stått på vid vegg, og den stygge takvifta som jeg enda ikke har fått kasta, henger rett over senga og gjør at lufta i det minste beveger seg litt der inne på soverommet.

Jeg er våken hundre ganger hver natt. Jaffal kjennes det sånn ut. Noen få ganger mer enn normalt altså. For å sove ei hel natt i ett det kan jeg ikke huske hvordan var. Må sikkert være minst ti år siden sist, men det meste blir jo en vane faktisk. Og når en ikke trenger å gå på jobb heller, så går jo dette helt greit. Våker i det minste ikke med skallebank hver morra, slik jeg gjorde mens jeg jobba. Kronisk migrene. Utrolig nok er den gått over etter mange, mange år.

Den har jo satt i seg rundforbi i kroppen heller, denne hersens verken! 🙁 Men det er vel på en måte også blitt en vane. Om jeg hadde våkna etter ei natt uten vondt tror jeg nesten jeg hadde blitt redd for at jeg var død!

Bildet i dag viser bursdagsgaven fra min andre datter. Fikk denne og et deilig duftlys. Litt dumt med planter når en reiser vekk, så den dauer sikkert i mellomtia, selv om sønnen skal bo her i to uker nå. I fjor hadde jo ikke drømmemannen tenkt på å vanne noe som helst, enda han var innom huset rett som det var både før og etter ferien sin. Dermed døde den ene potteplanten etter den andre, pluss alt i hagen. De lå langflate ut av potta alle som en, da vi kom hjem fra hytta uti august en gang, etter å ha bodd der i tre måneder. 😀 Mannfolk altså!

I dag blir en stille dag for vår del. Vi skal pakke siste rest i sekken, handle litt mat og sannsynligvis et og annet vi har glemt, og så er vi klar for skikkelig feriestart i morra tidlig. Jeg grugleder meg litt, er vel ikke en mer beskrivende følelse egentlig. For det er akkurat sånn jeg har det når jeg skal noe jeg ikke har gjort før. Når jeg føler jeg ikke helt har kontrollen.

Fin dag til deg. 🙂

8 kommentarer
    1. Tips til planter sett små eller store brusflasker fylt med vann opp ned nedi plantene, det holder en stund. Varme har vi ikke her, men har d som deg når den kommer.. 🙂

      1. Takk, ja, jeg har gjort det. 🙂 Ser at svigermor alltid gjør det når de er borte, og der blomstrer det flott hele sommeren. Vi skal vel på hytta når vi kommer hjem fra fjellturen, så dauer de så får det bare være. På hytta har jeg ingen blomster i år, så det blir litt stusselig, men vi har jo ikke vært der siden påske.

      1. Uffda! Man da er det jo bare å finne frem dundyna og noen tepper. 😉 Verre å være varm, ikke så mye å gjøre når en fra før av har åpent vindu, vifte på og ligger naken oppå sengetøyet. 😀 Godt vinduene er inn mot hagen, for det hadde nok vært litt av en skue om noen hadde kikka inn der på nattestid!

    2. Helt enig, det er alt for varmt på nettene. Jeg er og våken enda flere ganger enn vanlig. (Godt gjort faktisk) Den verkinga i hele kroppen høres kjent ut, men jeg hadde gjerne opplevd en dag uten den. (Uten at jeg hadde trodd at livet var over av den grunn) Ha en fin ferie

    3. Akkurat ja 😀 Har jo vindu åpent året rundt om natta. Men nå ser det ut for at værte snur mot det kalde og våte 😀 Men håper ikke at det snur sånn hos deg. sånn at det er sagt 😀

      1. Vi har også vinduene åpne hele året, faktisk lukker vi de aldri. Så det ene får vi ikke lukka helt igjen mer! 😀 Men nå står de på vid vegg, har tatt av sikkerthetssperra også så de står rett ut – i hagen! Nei, jeg vil ha flere og varme dager jeg, bare det at den kommende uka så drar vi litt oppover i landet, og der er det ikke varmt. 6-8 grader om nettene … og vi skal sove i telt. Det kan jo bli spennende. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg