Sol og sommer … i november?

Nja, det er vel å dra det litt langt. Selv for to badenymfer som oss. Men vi hadde jaffal en flott tur i dag, badet vel og lenge, siden det akkurat da måtte stoppe noen opp og snakke med oss. Mens vi lå uti der og duppa. Og da ville jo ikke vi kravle opp trappa mens vi hadde tilskuere. Tror faktisk det er det lengste badet vi har hatt! Her står venninna og ser på en annen badegjest som kom da vi var på vei tilbake til bilen. Men han var jaggu kjapt opp igjen. Ikke et eneste svømmetak kan han skryte av.

Nydelig vær. Noen få grader i lufta, og sikkert to, tre mer i vannet. Frisk og godt med andre ord.

Vi hadde med oss varm drikke selvsagt. Og hjemmelagde kjeks fra dattera mi. De smakte godt, men litt sunt, ikke vet jeg hva som var oppi. Venninna mi mente de smakte jul. Så vi satt der da, kjasa og fikk varmen i oss igjen. Utrolig koselig med disse badeturene altså! Godt for det meste. Den eneste ulempen er at vi ikke starta med det for mange år siden!

Badevenninna mi, Anne, har jeg kjent siden jeg var 17. Mennene våre var klassekamerater, og slik ble vi kjent. Som nyforelska i hver vår drømmeprins. Disse drømmeprinsene er altså bytta ut for lenge siden. Eller, når sant skal sies, så var det vel vi som regelrett ble dumpa til fordel for noe yngre, sprekere og litt mer spennende. Men vi to holder kontakten. Bor i samme nabolag, og går i samme syforening. Men vi har aldri tidligere hatt så godt kontakt som nå. Det er skikkelig koselig.

Jeg er fortsatt sykt trøtt etter Danmarks-turen. Det, pluss at jeg ikke sov i natt (restless i 4,5 timer sier FitBiten) er vel grunnen til at jeg faktisk fryser litt her jeg sitter. Får bare nyte det så lenge det varer, for de eneste gangene jeg ikke er overopphetet er når jeg er litt mer trøtt enn normalt trøtt. Til meg å være.

Nå skal jeg snart på kusinetreff. Det er noe som skjer fire ganger i året sånn omtrent. Denne ganga er det yngste kusina sin tur, frisøren min altså. Og det blir litt spennende for de har pussa opp alt i stua og kjøkkenet siden sist. En liten kjapp tur nedover sykkelstien og inn en snarvei i skogen, så er jeg der. Dermed blir det 15-20 minutters ekstra spasertur to ganger til i kveld.

Ønsker deg en fin kveld. 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg