Småstrikk uten mønster

Her ser du noen av mine små puslerier i januar. I tillegg til dette er det blitt 8 kluter … slike ting som ikke trenger så mange fungerende hjerneceller for å bli bra nok. Og for aller første gang har jeg hekla noen blomster. De ble jaggu ikke så verst de heller, tatt i betraktning at det er omtrent 45 år siden sist jeg tok i ei heklenål.

Ei av mormors jenter trengte plutselig litt hodepynt. Dette er altså ikke pannebånd som skal varme ørene eller noe annet. Det er rett og slett bare litt pynt til min skjønne 7-åring som går gjennom noe av det verste et barn kan havne i; ufattelig mange cellegiftkurer, hele fem i uka en stund fremover nå. Derfor har ho ikke hår, og da er det en ekstra grunn til å pynte seg litt. Det føles sikkert rart uten det lange håret, bart og litt nakent. Da kan det jo være greit å ta på et lett strikket hårbånd i bomull. Tenkte jeg.

Mottakeren ble fornøyd med mormors hastverksarbeid. Spesielt etter at to av båndene fikk påsydd en enhjørning i sølv foran. Vi var så heldige å ha besøk av snuppa fra lørdag til søndag, og vi har hatt ei veldig fin helg.

De som skal ha litt varme på halsen har enda ikke fått dette her. Men jeg skal nok få overlevert det i løpet av uka.

Jeg har veldig lyst til å strikke sokker. Men orker ikke så mye dilldall, spesielt ikke akkurat nå. Men om du har en veldig enkel oppskrift å anbefale så blir jeg takknemlig for det. Min bestemor strikket mange sokker til oss da vi var barn, men den tåfellinga ho brukte var helt forferdelig. Spiss og rar. Så jeg er på jakt etter en fin rund tå, og en superenkel hæl.

5 kommentarer
    1. Å så fint det var alt sammen. Godt å ha noe som varmer når håret er vekk og ikke minst at det er med enhjørinig da! Jeg også har lett etter en enkel sokkeoppskrift. Jeg husket en som var strikket uten hel. Som en tube liksom med fletter som gikk i sving rundt benet. Jeg lette litt og det ligger på Drops! Se der! Lykke til med alt! 🙂

      1. Takk for sokkeoppskrifter. Har blitt noen skjerf og en liten kjole siden hodepynten. Er liksom litt skummelt å starte på en sokk! Haha. Men har strikket yoga-sokker til eldste barnebarnet – uten tå og hæl! Det er jo nesten det samme. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg