Små strikkegleder

Tenk jeg har funnet igjen gleden med å strikke! Det er så godt! Koselig og gøy når jeg plutselig får det til igjen. Ikke de aller største prosjektene, og ikke så vanskelige mønstre heller, men dog …

Har strikket litt smågaver til jul faktisk. Til neste år blir det kanskje enda flere om denne iveren varer en stund. Kanskje like greit å fortsette å ri på denne gode bølgen og bare fortsette med en gang jeg har fått pakka inn dette. For nå skal jeg snart ferdiggjøre alt, feste tråder og dampe litt. Det er vel det aller kjedeligste, så her ligger en god liten haug som venter på den aller siste finishen.

Og det får vente til neste uke. For helga gidder jeg ikke bruke til slikt. I dag skal vi passe den aller minste i familien noen timer. I morra er det fullt program. Bursdagsfeiring for den eneste gutten av våre seks barnebarn. Han blir ni. Der blir det stort familieselskap med et helt kobbel av besteforeldre og oldeforeldre, drømmemannens x selvsagt og det meste som høre til i en nymoderne familie der alle fire besteforeldrene er skilt og plutselig er blitt til åtte. Så skal vi videre til turnoppvisning til ho eldste på 11. Blir en litt kaotisk, men forhåpentligvis koselig, dag.

God helg til deg! Du skal vel sikkert på julegavejakt eller noe sånn? I år tenker jeg vi kommer til å være de som løper rundt lille julaften for å få fatt i det meste … ikke bare etterslepet. For disse strikkegreiene er bare litt sånn ekstragaver, mest for gøy.

10 kommentarer
    1. Det er gøy å holde på med håndarbeid, strikking som hekling, og det mønsteret der så spennende å fint ut 🥰 Jeg har igjen en julegave, og den skal jeg kjøpe i morgen 🥰

      1. Ååååh! Heldige du som er kommet så langt! Her er vi litt i bakevja gitt. Men tenker vi tar alt i neste uke. 😀 Det mønsteret var kjempelett, selv for meg som ikke klarer å huske slikt lengre.

    2. Så flink du er… jeg har såvidt finni tilbake til strikkepinnene, jeg også, men det er på et tidlig stadie ennå, hihi…. julegaver jaktes på nå ja – både i butikker og på nett! Klem <3

      1. Er ikke akkurat kommet til de videregåendes rekker igjen enda. Men litt lettstrikking er bedre enn ingen strikking. Og så lenge jeg synes det er gøy så er jo det det viktigste. Har sikkert garn nok for flere år fremover, så ikke koster det noe heller akkurat nå.

      1. Jeg mista jo litt strikkegleden. Fikk det ikke til. Klarte ikke å huske mønsteret, og huska ikke en gang å flytte nedover den magneten som jeg kjøpte for nettopp å gjøre det litt lettere. Og da gadd jeg ikke mer!! Men nå har jeg bare innsett at jeg ikke kan strikke slik som før, og må gå for noen lettere prosjeter. Da gikk det greit. ♥

    3. Så kjekt att du har fått igjen strikkelysta det er så masse vakkert en kan lage seg 😀 glad jeg er ferdig for det blir lenge før jeg kan gå på beina uten krykker

      1. Ja, det var veldig godt å kjenne på at det faktisk var gøy igjen. 🙂 Men som sagt, bare små, enkle ting. Bortsett fra babyteppekanten da, som var litt vel mye for meg. Snart ferdig med den nå da. Og godt er det. Du får bare sitte og strikke til neste års julegaver da, siden du ikke kan komme deg så mye rundt. God bedring.

    4. Det ser vakkert ut altså ♥ Jeg elsker å strikke, men må ha noen pauser iblant. I år har jeg strikket 3 jumpere til julegaver. Og skal strikke en til, men det blir kun en lapp i gaven. For den jumperen må jeg ta over nyåret 🙂
      Julegavene er stort sett i havn her. Har noen gavekort jeg skal kjøpe, og de blir ikke kjøpt før like før jul. For der handler det jo om datoer og tidsfrister 🙂
      Så da er det bare å nyte lørdagen. Kos med barnebarn på besøk da ♥ Jeg har ingen barnebarn, så den gleden må jeg vente litt på 🙂
      Ha en herlig lørdag ♥

      1. Takk. ♥ Jeg har også mange dager jeg ikke orker å se på strikkepinnene en gang. Men så kan jeg være en skikkelig racer på gode dager. Og da er det litt gøy. Holder på med en genser til eldste barnebarnet, men det er ikke julegave. Håper den blir ferdig før ho er vokst fra den. 😀

        Det var skikkelig koselig å låne snuppa litt. Så gøy når ho er smiler og følger med litt mer. ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg