Små julegaver hver dag

God formiddag godtfolk. Her er overraskelsene bak luke 5. Så akkurat nå sitter jeg her og snuser inn den himmelske lukten av en meksikansk mango-te. Og den lukta er altså bare helt nydelig.

Det regner og blåser. Det høres ut som om taket skal lette innimellom. Ute er det ikke noe som minner om jul. Grått, vått og skittent. Vettu, jeg ønsker meg snø nå. Hvit, fin, lett snø som kan legge seg som et tykt, reint teppe over all elendigheta. Da, og først da, tror jeg at jeg kommer til å finne litt julestemning. Slik det er nå har jeg ikke lyst til å pynte en gang. Trodde jo også at dette var året der jeg skulle gjenoppta julebakinga, men det var visst tydeligvis ikke i år heller. Merkelig …

Formen min er rar. Litt zombieaktig og forferdelig tung i hodet og kropp. Kjennes som om alt er litt i ulage. Mulig jeg holder på å bli syk. Altså litt mer normalt syk, sånn som alle kan bli innimellom? Sånn forbigående syk, som en faktisk blir kvitt igjen etterhvert. Kanskje det ikke bare er fibro-utmattelse-tinnitus-smørja som gjør utslaget her. Skallebanken som jeg gikk med i årevis før jeg slutta å jobbe er tilbake for fullt. Det er lenge siden jeg har hatt det sånn over flere dager. For ikke å si uker.

Men det er mulig jeg bare holder på å gå i hi? Vinterdvalen vettu. Og det er kanskje ikke så lurt, selv om det innimellom hadde vært veldig deilig å bare sovna nå, for så å våkne opp igjen uti april en gang. Til varmere og mer stabilt vær, og dermed også en mer stabil kropp/helse. Nei, her må jeg visst ta meg selv i nakken og finne på noe fremover. For eksempel dra til byen og se at jeg faktisk ikke er det eneste mennesket igjen på jorda. Ta en runde på gjenbruksbutikkene her og der for å se om det dukker opp en praktfull skatt. Låne et barnebarn eller to og se på julegatene.

Men ikke akkurat i dag …

Håper du koser deg med det du holder på med. Enten det er jobb, juleforberedelser eller noe helt annet. Jeg ønsker deg jaffal en fin dag. Og nå tenker jeg rett og slett å få på juleheaderen her på bloggen altså, for da kan jeg jo si at jeg også har starta med å pynte til jul. Det greie med denne starten er jo at det ikke trengs noen nedvask først. Det er bare å smokken den på! Sånn, da var det gjort.

Nå ble du vel en smule imponert, eller hva?

8 kommentarer
    1. Har ikke kallender jeg..men koselig med noen småpakker i førjulstida 🙂 Her er været ganske fint i dag..men har vært mye gråvær i det siste ! God bedring med formen.. Headeren var veldig fin og julekoselig 🙂 Fin dag videre til deg <3

      1. Takk og takk. 🙂 Ja, pakker er jo alltid velkommen. Vanker ikke så mange av de her, verken til jul eller andre tider. Men sånn er det jo å være voksen kanskje, og ikke ha en alt for romantisk mann. Hehe.

      1. Takk. 🙂 Slappe av er ikke helt mi greie. Om jeg slapper av jobber hjernen på høygir med alt jeg burde, skulle og må gjøre. Kan bli tullete av mindre! Men det kommer seg vel utpå våren en gang. Når været stabiliserer seg på litt flere varmegrader enn vi har nå. Og forhåpentligvis ikke så mye regn hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg