Skjønn, solrik søndag

Vi har hatt en fantastisk søndag her i sør! Sol fra skyfri himmel. Ikke et vindpust og gradestokken krøyp såvidt under nullen. Kan ikke klage på denne dagen jaffal! Etterhvert ble det en spasertur til byen. Herfra er det ca. 3 kilometer til det ene hjørnet av sentrum. Så det ble en passe lang tur i dag. Nesten ei mil til sammen, og i underkant av 13.000 skritt. Normalt vil min bedre halvdel helst kjøre til sentrum, for bakken opp igjen er så dritkjedelig å gå. For ikke å snakke om tung … Men i dag kom det ikke en eneste liten protest da jeg la frem turforslaget mitt. Veldig positivt, spør du meg.

Dagen min starta ikke så bra. Av og til er det bare sånn. Det tar sin tid å få i gang maskineriet lissom. En våkner og alt er bare vondt! Når sant skal sies så var det jevnt vondt gjennom hele natta også. Aller helst hadde jeg bare lyst til å bli liggende der under dyna … til jeg kom på at jeg ikke er sånn. Dessuten hjelper jo ikke det heller. Blir ikke bedre av det! Så her står vi opp! Uansett form. Og det å komme seg ut er vel så viktig som å komme seg opp av senga. Det meste blir bedre med litt bevegelse og frisk luft i lungene. Kan en i tillegg gå hånd i hånd med drømmemannen, da er dagen min redda!

Vi var ikke de eneste som la søndagsturen til sentrum i dag. Langs strandpromenaden tøyt det av folk og hunder som skulle lufte vettet. Det var reine folkevandringa, og faktisk køgåing så langt øyet kunne se! Skulle nesten tro det var 17. mai.

Men gågata her i byen er nokså død når butikkene er stengt. Det er da jeg alltid kommer på uttalelsen til ei venninne for noen år siden. Kristiansand er jo ikke en by, det er jo bare en ferjeterminal. Noen ganger føles det slik. Spesielt på denne tiden av året. Om sommeren derimot … da er det helt annerledes.

I dag har vi spist desserten før middagen! For middagen har vi enda ikke kommet til … VI hadde en liten pause før vi tok returen. På Egon i Markens. Måtte jo ha en plass der vi kunne sitte ute, siden Jonas var med. Koselig var det.

Tilbake på toppen igjen. Og en nydelig utsikt over byfjorden. Himmelen begynte å bli veldig fin og rosa uti horisonter der, men det klarte jeg ikke å få frem med mobilen.

Det var min søndag. Håper du også har hatt en fin dag.

 marit

27 kommentarer
    1. Så fine bilder, og veldig koselig å se sola! Vi har den her i dag 🙂 Deilig. <3

      Dere gikk jo en kjempelang tur, men forstår at det kan bli det når det er så fint vær. 😀

      1. Takk. 🙂 I går plaskregnet det jo hele dagen, så snøen er minket kraftig her. Men i dag skinner sola og det er fryst på igjen. Har ikke vært ute enda, for var på restaurant i går og hodet er ikke helt med etter alle lydene der … Blir en forsinket morratur på glatta i dag.

    2. Ikke greit når dagen begynner dårlig, da må man bare håpe at dagen blir bedre ;o)) Dere har hatt like fint vær som vi har hatt i dag. Deilig med sol etter flere dager med snøvær ;o))

      1. Fantastisk med sol. Ikke fullt så fint i dag når det plaskregner. Og sykt glatt var det også på sykkelstiene! Dagene går seg som regel til litt etter hvert. Det er alltid verst på morra’n. Noe som irriterer meg noe sykt, for jeg er egentlig en skikkelig morrafugl som alltid har stått opp grytidlig og hoppa inn i den nye dagen uten problemer. Men det var før …

    3. s¨å koselig med tur..ja..det hjelper ikke å bli liggende..jeg må bare opp når jeg våkner…komme i gang og få gjennomstrøming i kroppen…Koselige bilder! håper resten av dagen også ble bra..

      1. Har merka godt at den lille morraturen på 2,5 kilometer gjør godt. Stort sett jaffal. Om jeg dropper den, uansett hvor ille dagen er, så blir dagen enda verre. Så det er noe med det der med å få i gang maskineriet. 😉 Resten av dagen, og natta, ble bra!

      1. Ja, har hørt det jeg også. 🙂 Og det er jo veldig bra når det går seg til utover dagen. Ikke alltid det gjør det nemlig … Men synes jeg er blitt skikkelig flink til å utnytte de fine dagene nå. Og så får jeg ta det som det kommer, men det er litt verre. Jobber med saken. 😉

    4. God kveld 🙂 Med en så vond start er det ekstra godt at dagen ble så topp etterhvert <3 Nydelige bilder av sol og snø og fine hunden – og den gode desserten. Spiller ingen rolle hva man spiser først, hehe.. 😉
      Her har det også vært helt nydelig vær og temp i dag, men jeg kan ikke skryte av at jeg har vært og gått langtur. Bare vært litt ute 🙂 God kveld til deg, og håper kroppen er snillere i natt <3

    5. Ja, de aller fleste byer er vel sånn stille på denne tida av året…. var iallfall full fres i byen din da vi var der i fjor sommer! Fine bilder dette – klemmer <3

    6. Dagene blir jo så flotte bare denne sola titter fram. Her har det også vært en helt nydelig dag, men ennå er det en ukes tid før jeg kan skilte med sol på gårdsplassen. I dag hadde sola kommet seg litt oppover jordet, men det er nå noen meter før den skinner inn vinduene her.

      1. Ja, du kan jo glede deg til sola står inn vinduet – og får frem alt det skitne du ikke ser når den er vekk. 😀 Her mister vi ikke sola, og når den kommer inn stuevinduene så har jeg av og til tenkt at det hadde vært greit om den ikke skinte sånn rett inn på ettermiddagen. Alt jeg skulle, og burde ha gjort blir jo så utrolig synlig!

    7. hørtes ut som en deilige søndag ja :=)fine bilder,jeg har ikke vært ute i dag,vil hente meg inn igjen etter den uventede sykehusbesøket jeg fikk,i morgen skal jeg nok bevege meg ute litt igjen .Vinteren er nok slik att det er stille når det gjelder å møte folk ute,blir nok mere liv på landet og i by bare våren er tilbake igjen

      1. Det var flott ja. Og nå er jeg kjempeglad for at vi fikk utnyttet det fine været så godt, for i dag plaskregner det. Håper det går bra med deg, og at det ikke var noe alvorlig som fikk det avgårde i hui og hast.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg